Daca ati facut vreodata pana la masina, poate ati observat ca roata nu este in totalitate lipsita de aer.
Ce s-a intamplat: atat de mult aer a iesit dinauntrul pneului, incat greutatea masinii n-a mai fost suportata.
Presiunea pneurilor este presiunea atmosferica din interiorul sau, de obicei masurata in kilograme/metru patrat (psi - pounds/square inch) sau kilopascali (kPa).
Care e scopul acestei presiuni :
- Aerul din interiorul pneului serveste la mai multe scopuri
- Amortizeaza socurile cu asfaltul. Un pneu supraumflat ofera o tinuta de drum mult mai rigida decat unul desumflat.
- Un pneu subumflat poate cauza senzatia de plutire, plus ca performantele masinii vor scadea dramatic.
- Asigura rotirea cat mai eficienta a ansamblului roata, scade coeficientul de frecare al pneului cu solul si asigura o generare cat mai mica de caldura atunci cand roata se misca.
- Previne deformarea pneurilor. Frecarea excesiva care apare in cazul pneurilor subumflate cauzeaza caldura si toceste suprafata de rulare mult spre exterior.
- Pneurile supraumflate uzeaza partea lor centrala.
Cum sa determinati presiunea optima pentru pneurile masinii dumneavoastra?
Presiunea optima a cauciucurilor este scrisa pe o placa localizata in portiera soferului in majoritatea cazurilor. Uneori, placutele sunt in torpedou sau la capatul usii. Presiunea inscriptionata acolo ar trebui respectata.
Atentie: Exista un maxim de presiune inscriptionat pe pneu, dar este recomandat sa nu il atingeti niciodata.