Autor Subiect: Senzorii si presiunea in roti  (Citit de 91785 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #540 : 03.Iun.2020, 06:15:06 p.m. »
La Suzuki nu sunt memorați senzorii, sunt citiți automat (împreună cu poziția pe mașină) la fiecare schimb. :)

Offline shpeedy

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #541 : 03.Iun.2020, 06:16:22 p.m. »
@perfidus : Nu cred...

Pe Ignis ma gandesc ca este acelasi sistem. Si - cand a fost sa pun setul de roti de iarna proaspat facut pe masina - i-a recunoscut imediat...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #542 : 03.Iun.2020, 11:03:42 p.m. »
A naibii treaba - dai ca justificare un link la un articol care sustine contrariu cu ce scrii tu  :dknw:
In primul rand, reluarea unui subiect discutat acum 2(DOUA)sapatamani si 2(doua) zile nu-i mai vad rostul !!
    Probabil ca cel care a cerut ajutorul si-a schimbat si pneurile, a mai mai facut si N pene si poate a si plecat din tara. Dezgropam mortii, asa mi se pare mie !
 
   In al doilea rand articolul citat are 6(sase)subpuncte intitulate astfel, citez :
1. Anvelopele umflate cu azot îşi păstrează presiunea constantă mai mult timp
2. Anvelopele umflate cu azot au o creştere predictibilă a presiunii în funcţie de utilizare
3. Presiunea în roţile umflate cu azot creşte similar presiunii anvelopelor umflate cu aer, odată cu creşterea temperaturii
4. Azotul uzează mai puţin structura anvelopelor decât aerul atmosferic
5. Azotul poate reduce, marginal, consumul de carburant
6. E preferabilă, aşadar, utilizarea azotului în anvelope?

Am incheiat citatul.
  La ultimul punct intr-adevar autorul lanseaza o intrebare "capcana", dar la care tot el raspunde pozitiv, mai ales ca in celellalte puncte a argumentat folosirea azotului.
   In al IIIlea rand chiar in citatul dat de tine se spune asa, citez : Conform unui site specializat pe această nişă, acest lucru nu ar trebui să aibă loc ci, dimpotrivă, anvelopele umflate cu azot ar trebui să înregistreze fluctuaţii ceva mai mici de presiune decât cele umflate cu aer , am incheiat citatul.
  Iar legat de completarea ulterioara precum ca, citez acestea nu au fost curăţate cum trebuie, în prealabil, de apă, am incheiat citatul, am niste rezerve, deoarece la eliminarea aerului din anvelopa(care va iesi cu presiune!), se va elimina si mare parte din apa. Iar daca schimbul se va face vara, nu cred ca mai exista apa.
  Cat despre ultima afirmatie, citez Oricum ar fi, nu vei simţi diferenţa, în condiţii normale de utilizare, am incheiat citatul, e corecta, ca pana la urma ce ar trebui sa simti?!!!!!!!!
  Ca si concluzie personala, este faptul ca nu intamplator s-a ajuns la folosirea azotului in loc de aer, ci pentru ca este evident util !
   
    Acum sincer, retoric ma intreb, unde  "naibii" este contrariul ?!!!! Sau nu mai inteleg eu limba romana?! Ba cred ca da, din moment ce am inteles ce-ai scris !
   A, da, este ceva ce n-am inteles : rostul/rolul/necesitate acestui post ! Asta chiar imi scapa !!
Poate doar ai vrut sa ma discreditezi pe mine...? Refuz sa cred , nu cred ca ti-ar place sa faci asta unui coleg. Sau probabil n-ai citit vu atentie articolul.
Dar cred ca pot sa traiesc chiar si daca n-am priceput asta...
Eu am inchis subietul!!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #543 : 04.Iun.2020, 12:15:36 p.m. »
@enicky, nu am afirmat nicaieri in postare ca nu exista avantaje in folosirea azotului in loc de aer in anvelope. Ca avantajele sunt mici sau mari asta depinde de cum considera fiecare.

Nici nu am afirmat ca intreaga ta postare este gresita. M-a amuzat insa ridicolul situatiei:

   Cauciucurile se incalzesc si aerul din ele(care contine si H2O) datorita rulajului/frecarii si atunci se produce o dilatare deci creste presiunea. Fenomenul este mai scazut(spre zero) daca se foloseste azot[/url].
 

Asta e ce ai afirmat.

 Articolul pe care l-ai citat drept demonstratie, concluzioneaza fix invers despre acest aspect (nu despre celelalte avantaje ale folosirii azotului) . Chiar daca expertii spun ca ar trebui sa fie cum zici tu (poate in conditii de laborator), in practica se constata ca "presiunea în roţile umflate cu azot creşte similar presiunii anvelopelor umflate cu aer, odată cu creşterea temperaturii".


Si uite sa-ti dau mai departe exemplu de fractura logica:

  Cat despre ultima afirmatie, citez Oricum ar fi, nu vei simţi diferenţa, în condiţii normale de utilizare, am incheiat citatul, e corecta, ca pana la urma ce ar trebui sa simti?!!!!!!!!

Pai fix la ce ai spus tu ar trebui sa se simta diferenta: presiunea in rotile umflate cu azot ar trebui sa varieze spre zero odata cu temperatura, dupa cum singur ai afirmat in postarea precedenta. Lucru care chiar ar fi sesizabil pentru toata lumea.

Imi cer scuze ca am raspuns tarziu, dupa doua saptamani si doua zile, abia ieri am ajuns sa parcurg topicul respectiv.

Cat despre rostul postarilor, asa in general, nu prea cred ca tu esti in masura sa critici asta.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: shpeedy, dthem

Offline Lerua07

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #544 : 04.Iun.2020, 12:39:55 p.m. »
Eu am circulat 2 ani cu anvelope umflate cu azot (cauciucuri noi Pirelli) si am ajuns la concluzia ca este doar un moft ptr un utilizator obisnuit si ca nu are o justificare suficienta sa dai bani pe azot.
« Ultima Modificare: 04.Iun.2020, 12:43:31 p.m. de toma »
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline enicky

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #545 : 04.Iun.2020, 02:16:18 p.m. »
Eu am circulat 2 ani cu anvelope umflate cu azot (cauciucuri noi Pirelli) si am ajuns la concluzia ca este doar un moft...
    Tot cam asa am mers si eu cu niste all season-uri pe vremea cand nu exista obligativitatea gumelor de iarna, au mai scazut in presiune(dupa 2ani+) si n-am mai gasit azot si a trebuit sa bag aer. Diferenta de pret nu este mare, doar ca se gaseste greu.
     Ideea era ca se pierde mai greu presiunea, dar cel putin tu ai folosit si cunosti, dar cred ca unii nu stiu nici cum se "marcheaza" o anvelopa umflata cu azot ptr. a se diferentia de una cu aer.
Are Auto Soft un clip explicit ptr. cei interesati, Dabauto vad ca folosesc si ei...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kordosoft

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #546 : 08.Iun.2020, 10:18:20 a.m. »
Cu cateva zeci de pagini in spate metiona cineva ca dupa ce faci "swap"-ul de roti, senzorii vor emite corect dupa un drum de vreo 50 de km... oarecum adevarat, dar nu suficient... pana nu am schimbat si modul de functionare a senzorilor, modulul TPMS nu a functionat.

Deci pasii care au mers in cazul meu, in ordine (asa patisem si in toamna, si-n primavara):

Inlocuiesti rotile
Schimbi modul TPMS pe eco/load/confort (nu lasa pe ce este setat)
Rulezi cativa KM - la mine s-a aprins in 3-5km, ca cica low pressure  =))
Resetezi pe modul TPMS dorit de tine  :D
  • Vitara 1.4 2WD AT GLX
 

Offline toma

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #547 : 15.Iun.2020, 03:58:24 p.m. »
Ciudat. Eu n-am patit asta pana acum si am schimbat rotile de 10 ori pana acum (in 5 ani).
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline perfidus

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #548 : 15.Iun.2020, 04:27:41 p.m. »
Asta spuneam si eu, la mine au mers din prima desi in manualul de service scrie ca trebuie sa ruleze o perioada minima de timp peste o viteza de 25Km/h (au activarea prin senzori inertiali). Acum o fi ca la Android Auto, teoretic merge din prima dar parctic incerci si tu de cateva ori ca trebuie sa mearga  :-j


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline raz

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 40
Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #549 : 02.Oct.2020, 01:22:30 p.m. »
Salut,

Voi mutati senzorii de presiune de pe anvelopele de vara pe cele de iarna sau aveti cumparate separat pentru fiecare?
Bineinteles ca la reprezentata ti se spune ca nu e bine sa le muti, pe mine ma intereseaza insa situatia reala.

Multumesc!

Moderator: @raz, Inainte de a deschide un topic nou te rog sa verifici daca nu cumva exista deja unul despre acel subiect!
« Ultima Modificare: 02.Oct.2020, 01:32:40 p.m. de toma »