Autor Subiect: Senzorii si presiunea in roti  (Citit de 91782 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #530 : 20.Apr.2020, 04:23:07 p.m. »
Adevarat a-Inviat!

La tine e o dubla bucurie, se pare ca au înviat si senzorii.
Cred ca e si o chestie legata de viteza de rulare de care m-am prins dupa ce am pus gumele de vara (originalele de la Conti) pe alt set de jante cu alt set de senzori.
La o viteza mica - regim de oras, nu cred ca se activeaza ca si mie mi-au luat vreo câtiva km pâna au aparut în bord valorile pe fiecare roata (pe mine m-a avertizat ca una de pe spate avea mai mult decât restul).
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Valentin.Bartolomeu

Offline perfidus

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #531 : 21.Apr.2020, 06:29:43 p.m. »
Sa facem lumina in acest topic.
Pentru ca am gasit cum sa rasfoiesc online manualul de service (vedeti topicul manuale) - pozele apar doar la deschidere cu Internet Explorer (sic!), iata ce frumos scrie aici:

Automatic Learning

1)Set ignition “OFF” and leave ignition “OFF” for 20 minutes or more.
2)Drive vehicle at 25 km/h (16 mile/h) or more for 10 minutes or more.
3)Check that low tire pressure warning light in combination meter turns off. If not, repeat Step 1).

NOTE:
When tire pressure sensor is activated and driving vehicle at 25 km/h (16 mile/h) or more for 10 minutes or more, ID code of tire pressure sensor is registered automatically in TPMS control module


PS: Mai exista si o procedura rapida dar e nevoie de o scula de "activare" a senzorilor într-o ordine precisa. Scula se numeste “VT55” or “VT30” made by ATEQ. (https://www.ateq-tpms.com/en-uk/home/where-to-buy/#title )


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline ntire2000

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #532 : 21.Apr.2020, 09:41:54 p.m. »
Deci are legatura si cu viteza.
Daca te târâi în trafic infernal - bara la bara, atunci trebuie musai sa o faci mai mult de 10 minute.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Andy_Sb

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #533 : 19.Mai.2020, 03:21:11 p.m. »
Ma poate lamuri cineva   >:D<

De ce daca verific presiune in roti dupa 5 minute de mers am 264 si 275 iar daca condoc 30 minute presiunea in roti este 273 si 282 

Am atasant si imagini

Nu inteleg , de ce si care este corecta ?

daca ma poate lamuri cineva ii multumesc
  • Vitara 1.4 Passion 2019
 

Offline enicky

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #534 : 19.Mai.2020, 03:39:31 p.m. »
   Cauciucurile se incalzesc si aerul din ele(care contine si H2O) datorita rulajului/frecarii si atunci se produce o dilatare deci creste presiunea. Fenomenul este mai scazut(spre zero) daca se foloseste azot.
  Fenomenul poate fi si invers toamna/iarna, adica azi ai facut presiunea, 2.3 sa zicem, afara sunt +100C, iar dimineata urmatoare cand sunt intre 0 si +20C presiunea sa scada pe la 2 sau chiar sub, situatie in care vei avea avertizare in bord, de care nu vei scapa decat daca mai bagi  aer. Mi s-a mai intamplat sa am avertizare dimineata, am lasat masina, apoi am repornit-o dupa-amaiza cand era mai cald si n-am mai avut avertizare.
 L.E. Presiunea folosita de tine(2,7) e recomandata la incarcare maxima a masinii si la drum lung, sau regim economic ii mai spune in carte, dar la aceasta presiune iti scade radical confortul si sunt "chinuite" bine articulatiile, anvelopa ne mai preluand din socuri.
« Ultima Modificare: 19.Mai.2020, 03:52:56 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Andy_Sb

Offline rexkrokiDAU

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #535 : 19.Mai.2020, 03:40:27 p.m. »
Ambele sunt corecte. :)
Presiunea in anvelope creste o dată cu temperatura. După ce rulezi 30 min temperatura e mai mare în anvelope. Măsurarea presiunii cu manometru se recomandă a fi făcută cu pneurile reci. Atunci trebuie să ai valorile indicate pe stâlpul din partea șoferului. :)

Offline Floppy76

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #536 : 19.Mai.2020, 08:04:02 p.m. »
Oricum e cam mare si la rece si la cald. Cred ca vin din fabrica setate pe economy, asa a fost si a mea.
  • New Vitara Passion 1.4T AllGrip
 

Offline wolfin

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #537 : 01.Iun.2020, 08:43:30 p.m. »
@enicky la vulcanizari cand ceri azot ( N7 ) tot aer iti baga.

Anvelope de f1 :P

  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline toma

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #538 : 03.Iun.2020, 10:27:23 a.m. »
   Cauciucurile se incalzesc si aerul din ele(care contine si H2O) datorita rulajului/frecarii si atunci se produce o dilatare deci creste presiunea. Fenomenul este mai scazut(spre zero) daca se foloseste azot.
 


A naibii treaba - dai ca justificare un link la un articol care sustine contrariu cu ce scrii tu  :dknw:

Citat
  Presiunea în roţile umflate cu azot creşte similar presiunii anvelopelor umflate cu aer, odată cu creşterea temperaturii*

Concluzia la care au ajuns cei de la Fifth Gear în urma testelor de laborator a fost că, surprinzător, presiunea în anvelopele cu azot a crescut mai mult decât cea din anvelopele umflate cu aer în condiţiile creşterii temperaturii, iar din cercetările noastre online am găsit multe opinii asemănătoare.

Mai departe spune asa:

Citat
Totuşi, asta ţine mai degrabă de puritatea azotului şi de procedura utilizată la umflarea roţilor, care să asigure lipsa contaminării cu apă a interiorului anvelopei (apa e cea care creează probleme, nu oxigenul). Conform unui site specializat pe această nişă, acest lucru nu ar trebui să aibă loc ci, dimpotrivă, anvelopele umflate cu azot ar trebui să înregistreze fluctuaţii ceva mai mici de presiune decât cele umflate cu aer. Cum trăim în lumea reală, trebuie să fii foarte atent de unde îţi umfli roţile, apoi să verifici presiunea în ele în condiţiile normale de rulare pentru a vedea care e adevărul.
Degeaba umfli roţile cu azot, dacă acestea nu au fost curăţate cum trebuie, în prealabil, de apă. Dacă le umfli la un service specializat în roţi, n-ar trebui să ai astfel de probleme, dar atenţie, că în rest, la noi nu se acordă deloc atenţie curăţeniei interiorului anvelopei! Oricum ar fi, nu vei simţi diferenţa, în condiţii normale de utilizare.



  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline perfidus

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #539 : 03.Iun.2020, 06:09:08 p.m. »
Tot "a naibii treaba" , am ajuns și eu sa schimb anvelopele de vara (adică roțile originale  pe care dealerul mi le-a pus în portbagaj în februarie). Am rulat cu ele nu mai mult de 6km și văd că deja le-a recunoscut mașina, citind corect presiunea (cu 0,1 bar mai mult decât a zis mecanicul că a băgat la service) .
 Nu-mi dau seama de ce la alți colegi a durat mai mult procesul de memorare, posibil pentru ca deja au fost înrolate anterior? Citisem ca sistemul TPMS la noua Vitara nu știe sa memoreze decât un set de senzori.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")