Autor Subiect: Senzorii si presiunea in roti  (Citit de 91807 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #340 : 05.Nov.2017, 10:27:40 a.m. »
Eu am fost bou si am luat niste senzori pe care masina nu ii vede (ii schimba saptamana viitoare, i-au comandat de la service pe aia buni), iar comportamentul masinii este neschimbat in ciuda ecranului galben. 
La alte marci este langa senzorul de abs si nu necesita echiparea fiecarui rand de jante.
In loc sa se complice mai bine rezolvau problema conexiunii medianav-ului cu ecranului mic.
Cei din poza nu merg, cu toate ca au fost programati pentru scross
Am mers deja 34 de km si nu-i vede.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #341 : 05.Nov.2017, 10:50:16 a.m. »
am luat niste senzori pe care masina nu ii vede..... iar comportamentul masinii este neschimbat in ciuda ecranului galben. 
La alte marci este langa senzorul de abs si nu necesita echiparea fiecarui rand de jante.


De ce să influențeze senzorii comportamentul mașinii?

Ce să fie lângă senzorul de ABS?
Sistemele care folosesc sistemul ABS pentru monitorizarea presiunii din pneuri se bazează pe diferenta de rotații dintre roți, nu au alți senzori.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #342 : 05.Nov.2017, 11:05:24 a.m. »
Eu am fost lenes iar cand am vorbit la service de cauciucuri ( am luat nokian de iarna) le-am zis sa-mi puna si senzori compatibili.
S-au chinuit 2 ore sa-i configureze, desi pe aparat (un fel de laptop) aparea programul pentru s-crossul nou.
Au bifat s-cross, s-au invartit pe la fiecare roata, porcariile emit dar nu ii citeste masina.
Au facut ciclul cu umflat/dezumflat porit masina.
Daca nu ii vede pana sambata, au comandat deja vdo ca sa-i schimbe, cu toate ca e posibil sa fac o romaneasca, sa-i scoat de tot, recuperez banii si gata ( si iau inventia lui @kellogs )
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline mariusl82

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #343 : 06.Nov.2017, 01:11:06 p.m. »
salut
http://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/134-presiune-aer-anvelope-roti-tpms.html

un mic articol referitor la motivele pentru care se echipeaza masinile cu senzori TMPS, nu e doar un moft in unele situatii iti poate salva viata, asa FYI pentru cei care cauta tot felul de solutii sa faca o "romaneasca", no ofence intended  :pardon:
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline Bobcat134

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #344 : 06.Nov.2017, 02:33:44 p.m. »
Salutare, am cumparat 4 senzori vdo Redi-VDO. Sunt aceeia pe care ii lipesti de cauciuc pe interior. Acum cum sunt eu mai paranoia asa as dori sa va intreb daca voi aveti senzori de genu, si daca nu cumva afecteaza centrarea rotii sau daca lipiciul afecteaza cauciucul.

Adica m-ar interesa avantaje si dezavantajele acestui tip de senzor de tip ventuza.
  • Vitara passion 1.6 Mt 5 Allgrip
 

Offline Braveheart

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #345 : 06.Nov.2017, 03:20:50 p.m. »
@mariusl82, în principiu ai dreptate dar am condus 20 de ani mașini fără senzori de presiune și n-am făcut nici accidente, nici n-am stricat anvelope. Enervant e că te obligă să-i cumperi. Normal era să te avertizeze odată și apoi să rămână un martor aprins în bord, nu să-mi blocheze CB pentru că nu vreau să mai dau 1000 de lei pe senzorii lor  după ce am dat 1000 pe jenți și 1500 pe anvelope de iarnă X-(
  • Suzuki Vitara Passion 1.6, 120CP, cosmic black, iunie 2017
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #346 : 06.Nov.2017, 03:30:36 p.m. »
@Bobcat134
 1. Pana acum n-am auzit de senzori ce se lipesc pe anvelopa. Stiam de cele cu fixare pe valva si cu fixare (cu colier) pe janta. Sunt descrise in articolul al carui link il gasesti in postarea anterioara.
2. Daca sunt de productie VDO ar trebui sa fie testati, validati, certificati, ...ati, nu vad ce probleme ar fi. Trebuie verificat, insa, fisa tehnica sa vezi care este aplicabilitatea lor. De exemplu viteza maxima la care pot fi folositi.
3. Inainte de a te intreba daca acest model de senzori afecteaza "ceva cu ceva", te-ai asigrat ca sunt compatibili cu sitemul TPMS de pe masina?
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline mariusl82

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #347 : 06.Nov.2017, 04:34:31 p.m. »
Normal era să te avertizeze odată și apoi să rămână un martor aprins în bord,
salut
asa e requrement-ul, "martorul TPMS trebuie să rămână aprins până când presiune din anvelopele cu probleme este adusă la valoarea nominală" , asadar avertizarea trebuie sa fie on pana la remedierea problemei, acum ca puteau ca doar martorul sa ramana in bord e altceva.

@Bobcat134 daca te uiti in link-ul dat de mine o sa vezi ca acei senzori se fixeaza in jeanta cu niste coliere
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #348 : 06.Nov.2017, 09:14:40 p.m. »
Senzorii Redi-VDO chiar se lipesc de anvelopa* :-O

* de fapt se lipeste o capsula de cauciuc in care se fixeaza senzorul.

Apoi, senzorii Redi VDO sunt "universali" :-O
Senzorul VDO REDI are un avantaj decisiv față de senzorii programabili: este livrat pre-programat cu mai multe protocoale și nu necesită programare suplimentară. Este pur și simplu instalat si, asemenea senzorilor OE, este gata pentru relearn pe masina.

Cel de-al doilea mare avantaj îl reprezintă poziția senzorului. Spre deosebire de senzorii TPM convenționali, care sunt atașați la valvaă, senzorul VDO REDI este lipit pe suprafața interioară a anvelopei. În această poziție este mult mai bine protejată împotriva daunelor mecanice, instalarea este mult mai ușoară și sarcina de pregătire a roților complete este simplificată. Mai mult, datorită acestei poziții, senzorul VDO REDI poate fi utilizat în combinație cu practic orice jantă a roții. Dacă pneul este schimbat, senzorul poate fi pur și simplu scos din capsula de cauciuc, introdus într-un noua capsulă și lipit in noul pneu.
« Ultima Modificare: 06.Nov.2017, 09:33:01 p.m. de yeti »
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline enicky

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #349 : 06.Nov.2017, 09:17:02 p.m. »
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=5897.0;attach=10112;image

adica ce a pus colegu (dar pozitia 3) @enicky https://www.autopieseonline24.ro/vdo/7515332 daca nu ma insel..e acelasi cod
 :good:
@ambmihai
"Uite aici la 159 RON , cel de la MOBILETRON https://www.autopieseonline24.ro/mobiletron/7889448 sau 170 RON de la VDO (Continental) https://www.autopieseonline24.ro/vdo/7515332 "

     Nu stiu daca numarul de senzori utilizabili pe Vitara/S-Cross este nelimitat, dar personal n-as incerca noi experimente  !
     Toata lumea zice ca forumul este o sursa de inspiratie dar vad ca ...nici pe departe ! Am dat dat vreo 20 de clik-uri si am gasit citatele de mai sus, poate va sunt de ajutor. In opinia mea un reper folosit si verificat de alti colegi e sfant. Nici nu m-as gandi sa fac teste pe propria masina si pe bugetul propriu. :pardon:
 
     L.P. Despre senzorii de mai sus s-a vorbit pe undeva pe la pag.25-30, nu sunt o noutate, chiar mai devreme i-am gasit(dar e greu de cautat!).
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip