Autor Subiect: Senzorii si presiunea in roti  (Citit de 91765 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline aleksanders

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #120 : 02.Nov.2016, 11:10:29 a.m. »
Nu este corect ca acesti senzori sa aiba o baterie ce nu poate fi inlocuita, facand astfel imposibila refolosirea lor - puteau fi putin mai scumpi, dar sa aiba aceasta facilitate - spre exemplu bateria amplasata in compartiment special pentru a nu afecta izolatia senzorului de presiune, asa sunt incapsulati in material epoxidic.
nu este corect ca farul led sa nu iti dea posibilitatea de inlocuire a ledului la ardere... lista continua, dar cum zicea si enicky, suntem o societate de consum.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Vali D

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #121 : 02.Nov.2016, 05:35:43 p.m. »
Asa cum nu este corect sa iti dea un kit de reparatie roata ce iti distruge senzorul TPMS atunci cand il vei folosi in loc sa-ti dea roata de rezerva. Si multe altele....
 

Offline rdc

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #122 : 02.Nov.2016, 06:00:29 p.m. »
e o nevoie artificiala creata de o directiva stupida ue, pentru care probabil ca s-au cheltuit multi bani pentru lobby
sistemul e facut intentionat asa a.i. sa profite cine trebuie. cine crede ca PE sau CE nu mai poate de grija soferilor e cel putin naiv
emisii reduse? praf in ochi.
siguranta? hai sa fim seriosi
umblam cu niste emitatoare radio in roti si un controller care sta si asculta. normal ca se poate intampla asta:
http://www.networkworld.com/article/2231495/cisco-subnet/defcon---hacking-tire-pressure-monitors-remotely.html

planul e sa reverse engineer protocolul si sa fac un bogus sensor cu care sa merg in masina. si la care sa-i schimb bateria cand si cum vreau io. sa vad, il gasesc aia de la itp? accept precomenzi
 

Offline jupanul1

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #123 : 02.Nov.2016, 06:36:11 p.m. »
Îmi pare că a devenit oarecum sterilă discuția și nu pare a ajunge undeva. Adică să avem o concluzie, cât de cât acolo!

Așadar, TPMS e o țeapă sau nu?

TL/DR (adică pe scurt, pentru cei francofoni) - suntem pauperi. Evident, mai ales eu.

Pe lung:
Inițial n-am prea înțeles de ce e lumea așa pornită pe niște rahați (excuse my french!) de senzori. Am aflat că senzorii ăștia nu-s pe viață ci trebuie înlocuiți cu diverse ocazii (fie au ajuns la sfârșitul vieții bateriei neschimbabile, fie îi strici cu kitul de pană sau mai rău... dă vreun dorel de la vulcanizare cu ceva în el și kaput!). Am mai descoperit că prețul unui astfel de senzor nu e chiar mare - 180 lei. Și aici, recunosc, la mine s-a rupt filmul! Adică n-am nimic împotrivă să dau pe kit-ul de ambreiaj (LOL, am AT) sau pe bujii sau pe niște anvelope (care țin cam tot 5 ani) sau pe discuri de frână sume mult mai mari, dar la niște rahați de senzori trebuie să fac rabat cu orice preț...

Am înțeles ceva mai târziu (deh, se pare că nu-s numai pauper...) de ce-i toată această tevatură - ”datorită” salariului mediu românesc, în special dacă facem conversiile de rigoare în EUR și comparăm cu ce-i mai la vest, asta în condițiile în care prețul unitar pentru blestematul ăla de senzor e aproximativ același. Și iată cum, aparent, nu ne permitem mașinile pe care le conducem. Evident, așa cum am spus, mai ales eu. Și m-am întristat...
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline aleksanders

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #124 : 02.Nov.2016, 07:13:43 p.m. »
hai ca pana crapa primul rand de senzori o sa se gaseasca gicuta sa gaseasca o metoda de a schimba bateria - eu sunt de mult pe forum reno si au aparut diversi, care de la o resoftare a cartelei pana la schimbarea diferitelor panglici de airbag... pot face cam detoate
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline hugbear

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #125 : 02.Nov.2016, 07:19:01 p.m. »
@jupanul1: Opinez că concluzia ta e un non sequitur. Nu văd cum derivă pauperitatea din statusul de țeapă. Nici măcar cauzalitatea inversă n-o simt (e țeapă => suntem săraci). Țepoșenia e o proprietate intrinsecă a TPMS-ului indiferent de starea materială a proprietarului și e determinată de alți factori decât de puterea de cumpărare (referitor la TCO).

Părerea mea...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline jupanul1

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #126 : 02.Nov.2016, 08:30:17 p.m. »
Țepoșenia e o proprietate intrinsecă a TPMS-ului...

Părerea mea...

Confirmation bias, anyone?
Nu-i nimic, nu mă pricep eu la de-astea, probabil și eu "sufăr" de același lucru  >:D<
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline enicky

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #127 : 02.Nov.2016, 08:32:29 p.m. »
Îmi pare că a devenit oarecum sterilă discuția și .....Am înțeles ceva mai târziu (deh, se pare că nu-s numai pauper...) de ce-i toată această tevatură - ”datorită” salariului mediu românesc,..... Și iată cum, aparent, nu ne permitem mașinile pe care le conducem.
             Ei, nu stiu daca ai facut-o intetionat sau din greseala, dar ai atins o problema spinoasa rau de tot pentru noi romanii : ce masini ne cumparam ? Adica ce intrebare este asta, veti spune. Din topicurile deschise("De ce sa/nu cumpar Vitara...) n-am observat sa intrebe cineva despre cheltuielile cu intretinerea masinii. Se discuta despre orice altceva numai despre cheltuilile ulterioare cumpararii, nu !!!
    Nu stiu si nu e treaba mea de unde are fiecare banii pt. masina, ca e tanar(jurul 30), mai in varsta(40-50ani) sau peste 50 de ani, dar sunt mari sanse ca si veniturile sa fie direct proportionale cu varsta. Plus ca mai sunt si situatiile in care suma necesara achizitionarii masinii  este provenita din surse externe( cum ar fi donatii, mosteniri, imprumuturi "nerambursabile", etc).
    Am enumerat aceste situatii deoarece se intampla destul de des(am vazut printre prieteni, vecini) ca dupa ce s-a achizitionat masina incep sa apara problemele, cum ar fi :
  - ne trebuie cauciucuri de iarna, unde sunt cele mai ieftine?
  - ne trebuie si senzori de presiune? de ce? unde sunt cei mai ieftini? sunt chiar indispensabili? daca merg fara ei e o problema?
  - ce consum are masina ta, ca a mea consuma 9%, daca stiam n-o luam, m-au pacalit astia !!!
  - ploua in masina, trebuie sa-mi iau paravanturi? Am dat cateva exemple care mi-au venit in cap, pe moment.
  Si multe alte situatii/cazuri pe care evident ca nu le putem vedea in realitate(oricum nu le va recunoaste nimeni), dar care sunt generate de faptul ca atunci cand decidem ce masina sa ne luam nu ne gandim si la viitor, la faptul ca masina e "a doua nevasta".
 Suntem atat de entuziasmati incat ne scapa acest "amanunt".
    Toata lumea se gandeste sa-si cumpere o masina dupa bugetul momentului fara sa anticipeze viitorul. De aici si intrebarea : ce masina ne luam, mai scumpa, mai ieftina, noua, veche?
« Ultima Modificare: 02.Nov.2016, 08:54:27 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: jupanul1, PAR

Offline hugbear

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #128 : 02.Nov.2016, 08:46:00 p.m. »
Vă scapă două nuanțe esențiale:
1. COSTUL nu e o variabilă, pentru că TPMS-ul NU E OPȚIONAL!
2. Plecând de la presupunerea (rezonabilă) că sistemul TPMS e același pentru toate modelele de mașini (cel puțin ale aceluiași producător), atunci țeapa e de fapt MAI MARE (raportat la prețul mașinii) pentru mașinile mai ieftine.

Problema nu e costul. Ci OBLIGATIVITATEA unui sistem care nu rezolvă problema inițială (cum am arătat mai demult).

Deci nu, strugurii nu sînt acri. (Pentru că de fapt sînt iederă.)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: PAR

Offline jupanul1

Re: Senzorii si presiunea in roti
« Răspuns #129 : 02.Nov.2016, 09:07:53 p.m. »
Problema este întotdeauna costul. Mai ales când senzorii costă 45 EUR/buc iar salariul minim este 200 EUR/lună (cel mediu pe la 400EUR/lună).
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise