0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Din experienta mea cu Suzuki, am incercat sa nu depasesc 3000 rot/min in prima 1000 km si sa merg in acest timp pe drumuri cat mai variate, adica nu constant pe autostrada. Atat.
Apropo de motor rece, ce inseamna sa nu o fortezi? Sa nu treci de 3000 de ture pana ajunge la o temperatura optima (pentru mine semnul este sa stea la turatii de relanti la 6-700)?
Pai acum, daca tot am iesit din rodaj,.... De astazi incep sa ii ridic turatiile tinand minte sa nu o fortez cat este motorul rece.....
Regimul optim de functionare a motorului se atinge este cand uleiul a ajuns la temperatura de operare. Lichidul de racire se incalzeste mult mai repede decat uleiul, si relanti-ul scade inainte ca apa macar sa se incalzeasca deplin.Deci motor rece inseamna minim 7-8 km, sau macar 15 minute de mers. La benzinare mai trebuie si bujiile sa se incalzeasca si sa atinga temperatura de auto-curatare, altfel daca faci numai drumuri scurte le coxezi si pe ele, contaminezi si uleiul cu benzina, omori si bateria...Cand uleiul este foarte rece, acesta nu este filtrabil, e prea gros ca sa treaca prin hartia sau panza filtrului si ca sa ai totusi circulatie, acesta trece prin supapa de bypass altlfel s-ar cala motorul pana s-ar subtia uleiul.Cand e semi-caldut uleiul si o turezi brusc, iarasi presiunea uleiului poate creste intr-atat de mult incat sa depaseasca presiunea de deschidere a supapei de bypass si la fel circuli ulei nefiltrat prin motor, la turatie mare, uzura probabil ca este mult accentuata.
Da, cam asa ceva. S-o incerci si pe "sport" sa vezi acolo ce face ! Dar deocamdata vine zapada, incearca "snow-mud" .