Autor Subiect: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?  (Citit de 3539 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline marcone

Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« : 30.Oct.2015, 08:02:09 a.m. »
Sunt curios daca varianta aspirata a Vitarei este dotata cu supapa EGR.
A fost cineva curios pana acum sa dea jos capacul de deasupra motorului si sa inventarieze sistemele de pe acolo?
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #1 : 30.Oct.2015, 09:37:08 a.m. »
Toate motoarele zilelor noastre au EGR (circuit de recirculare a gazelor arse) ca metoda de reducere a oxizilo de azot. Nu cred ca motorul Suzuki sa faca exceptie.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline danut1900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 143
  • Thanked: 17 times
  • ...but it's more important to be nice.
    • Suceava
Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #2 : 30.Oct.2015, 03:02:37 p.m. »
Mi s-a spus in service ca motorizarea pe benzina are aceasta supapa.
  • Suzuki Vitara Passion 1.6 2WD MT
 

Offline marcone

Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #3 : 30.Oct.2015, 03:20:34 p.m. »
Mersi pentru raspunsuri, m-am uitat prin manualul cu repere si aparea doar pe varianta Diesel, poate nu m-am uitat suficient de bine.
Asta-i tot ce am gasit si nu pare a face legatura intre evacuare si admisie. Poate e doar un mecanism de reciclare a gazelor scapate din camera de ardere in carter.


Chestia e ca ma seaca ce face aceasta supapa, si anume sa introduca gaze de esapament iarasi in motor, credeam ca (virgula) catalizatorul e de ajuns la benzina pentru a se incadra in parametrii de noxe.
« Ultima Modificare: 30.Oct.2015, 03:40:43 p.m. de marcone »
 

Offline shpeedy

Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #4 : 30.Oct.2015, 06:18:31 p.m. »
Ca piesa pentru SX4 1.6, vad ca exista...

Dar unii vad ca si le blocheaza...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #5 : 30.Oct.2015, 07:38:53 p.m. »
Chestia e ca ma seaca ce face aceasta supapa, si anume sa introduca gaze de esapament iarasi in motor, credeam ca (virgula) catalizatorul e de ajuns la benzina pentru a se incadra in parametrii de noxe.
Pare ilogic sa iei gase arse din motor si sa le bagi inapoi, dar cercetatorii britanici au gasit un efect benefic al acestei actiuni.

Catalizatorul reduce emisiile de noxe prin arderea suplimentara a unor componente din gazele evacuate de motor. De exemplu, raman unele hidrocarburi arse incomplet care, in prezenta catalizatorului, se descompun pana la h2o si co2. Sau monoxidul de carbon co se transforma in bioxid de carbon co2.
Dar oxizii de azot NOx nu pot fi descompusi de catalizator in substante mai putin nocive. In acest caz reducerea trebuie facuta la sursa, adica chiar in motor. Aici intervine rolul gazelor arse recirculate - ele reduc temperatura de ardere in cilindrii motorului si diminueaza conditiile formarii NOx.

Dar unii vad ca si le blocheaza...
Blocarea este cu plus si minus.
Cu plus. Motorul va arde un combustibil "mai curat",  iar temperatura de ardere mai mare creste randamentul/puterea (chestie de fizica teoretica). Oricum, sunt discutabile aceste avantaje.
Cu minus. Temperatura mai mare in cilindru poate afecta supapele. Blocarea trebuie insotita de modificare software ECU, altfel motorul ar putea avea o functionare neregulata.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline migabi

Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #6 : 30.Oct.2015, 08:25:14 p.m. »
EGR-ul e prezent pe sx4 iar scross are EGR cu racire. Probabil e folosit pt a reduce (in special) pierderile datorate deschiderii partiale a clapetei de acceleratie in sarcina mica, de unde si consumul ceva mai bun decat la sx4. Cu siguranta eficienta ar fi mai mare la motoarele de cilindree mai mare unde diferenta ar fi mai vizibila.
Alta chestie e ca nu e nevoie de o piesa externa ca sa beneficiezi de EGR. E "suficient" sa deschizi mai devreme (in timpul evacuarii) valva de admisie, ca noxele sa intre in galeria de admisie ca apoi sa se intoarca in cilindru pt egalizarea presiunii. Cred ca pe motoarele ew de la citroen se gasea implementarea in cauza.
Mazda avea o animatie  foarte sugestiva cu functiile EGR-ul dar din pacate nu o mai gasesc.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Laurentiu

Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #7 : 30.Oct.2015, 08:38:29 p.m. »
Toate motoarele zilelor noastre au EGR (circuit de recirculare a gazelor arse) ...
Pina si amarita Dacie avea traseu de recirculare a gazelor arse (acel "T"-eu din plastic cu duza de 1,5 mm ce dadea batai de cap multor "mecanici").  :D
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline marcone

Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #8 : 01.Nov.2015, 09:12:18 p.m. »
Pina si amarita Dacie avea traseu de recirculare a gazelor arse (acel "T"-eu din plastic cu duza de 1,5 mm ce dadea batai de cap multor "mecanici").  :D
Da, imi amintesc si solutia: furtunul care iesea prin scut si scotea gazele afara, in loc de a le introduce iarasi in motor.
 

Offline Laurentiu

Re: Este supapa EGR prezenta pe motorul de 1.6 benzina?
« Răspuns #9 : 02.Nov.2015, 09:35:50 a.m. »
furtunul care iesea prin scut si scotea gazele afara, in loc de a le introduce iarasi in motor.
Motivul: prelungirea timpului de executare a unui RK ori trecerea testului de gaze la ITP.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!