Autor Subiect: zgomot la mers inapoi  (Citit de 11997 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #10 : 27.Mai.2016, 09:04:22 p.m. »
     Nu cred ca e de speriat : mai mult ca sigur e din ....constructia anvelopelor ! (mai ales ca la cele de iarna nu era).
     Ar mai fi varianta sa fie cineva afara, pe langa masina, si sa te observe cand urci si chiar sa te opresti, dar fara sa cobori, si el sa se uite la roti. Nu cred ca va sesiza ceva  !
     O a treia varianta ar fi sa incerci sa rulezi cu radioul putin mai tare !  Si nu glumesc, pt. ca pe mine m-a sacait vreo sapt. o pitricica intre canelurile anvelopei si pana am gasit-o (intamplator), asa am facut.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kartercst

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #11 : 28.Mai.2016, 04:58:14 p.m. »
anvelopele de vara impreuna cu jantele sunt cele cu care a venit masina , ar trebui sa apara fenomenul asta tuturor....
sigur cred si eu ca nu este ceva grav..
totusi nu pot sa nu ma intreb care  o fi cauza :-/
 

Offline enicky

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #12 : 28.Mai.2016, 05:03:39 p.m. »
anvelopele de vara impreuna cu jantele sunt cele cu care a venit masina , ar trebui sa apara fenomenul asta tuturor....
             Mi-a venit o idee : sa te uiti la jante sa vezi cati plumbi sunt pusi pe fiecare ; e posibil ca la una sau doua anvelope sa fie mai multi, asta insemnand ca anvelopele respective au un usor defect de fabricatie remediat la echilibrare cu mai multi plumbi.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kartercst

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #13 : 28.Mai.2016, 05:19:34 p.m. »
             Mi-a venit o idee : sa te uiti la jante sa vezi cati plumbi sunt pusi pe fiecare ; e posibil ca la una sau doua anvelope sa fie mai multi, asta insemnand ca anvelopele respective au un usor defect de fabricatie remediat la echilibrare cu mai multi plumbi.

mersi de sugestie, pot sa vad cati plumbi sunt pusi pe jante acum cand sunt puse rotile pe masina?
presupunand ca este asa cum spui pot cere remedierea situatiei in garantie?
 

Offline enicky

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #14 : 28.Mai.2016, 05:44:52 p.m. »
..... pot sa vad cati plumbi sunt pusi pe jante acum cand sunt puse rotile pe masina?
presupunand ca este asa cum spui pot cere remedierea situatiei in garantie?
            Vezi ca ei sunt pusi prin interiorul jantei, ii vezi mai greu sau ii pipai, si vezi cati sunt la fiecare roata. Daca nu-ti afecteaza directia s-ar putea sa-ti spuna ca nu-I nicio problema. Dar e doar o parere, nu mi s-a intamplat si nu stiu exact.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #15 : 29.Mai.2016, 11:19:02 a.m. »
             Mi-a venit o idee : sa te uiti la jante sa vezi cati plumbi sunt pusi pe fiecare...
Plumbii au diferite gramaje asa ca numarul lor nu este edificator iar o echilibrare (adaugare sau eliminare de plumbi) se face pt. roata (janta + pneu) si nu separat pt. cauciuc.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #16 : 29.Mai.2016, 11:49:24 a.m. »
    De accord, plumbii au dif. gramaje, dar un plumb de 10 nu poate fi la fel cu unul de 30, nu? :) Iar de echilibratul jantei n-am auzit pana acum! :-j!!!! scopul echilibrarii rotii este de a anula micile imperfectiuni ale cauciucului.
    Plumbii pt. jantele de aliaj au forma patrata sau dreptunghiulara, spre deosebire de cei pt. jantele din OL care au forma canalului jantei. N-am inteles observatia ! :dknw:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #17 : 29.Mai.2016, 01:00:34 p.m. »
1. ...un plumb de 10 nu poate fi la fel cu unul de 30, nu?
2. Iar de echilibratul jantei n-am auzit pana acum!

N-am inteles observatia ! :dknw:
1. Nici ca greutate si nici ca forma fizica, un plumb de 10gr. nu poate fi la fel cu unul de 30gr.

2. Normal ca n-ai auzit din moment ce echilibrarea se face pt intreaga roata. Daca scoti toti plumbii de pe o janta (tabla sau aliaj), ai impresia ca e perfect echilibrata?
« Ultima Modificare: 29.Mai.2016, 01:33:14 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline kartercst

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #18 : 29.Mai.2016, 04:19:11 p.m. »
multumesc pentru orice incercare de lamurire a problemei...
maine sau in perioada imediat urmatoare voi merge la service pentru prima revizie si voi incerca acolo sa lamuresc problema daca voi avea timp ( sper sa nu fiu blamat pentru acel "daca")
nu sunt cunoscator in domeniul mecanicii auto , totusi sunt inginer de profesie si am un oarecare bagaj de cunostinte tehnice , e drept in alte domenii dacat acesta , totusi nu inteleg cum geometria rotii poate duce la acel harsiit si asta doar cand plec de pe loc dupa o perioda mai indelugata de stationare si numai daca plec in marsarier ,cu alte cuvinte roata ar fi asa de deformata incat sa atinga elementele imediat adiacente ? mi-e greu sa cred...
 

Offline Lerua07

Re: zgomot la mers inapoi
« Răspuns #19 : 29.Mai.2016, 04:58:17 p.m. »
Acel harsiit sa nu fie cumva din cutia de viteze !  :-?
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !