Facut revizia de 15000 de km mai repede.
Adica la 12000 de km, pentru ca uleiul era negru ca draq si subtire ca apa.
Am ajuns la Debrecen mai repede cu o ora înaintea programarii (mi s-a dat o cafea si niste crantanele) si dupa o jumatate de ora (mai repede decât planificarea) Suzi a fost bagata în "operatie".
Le-am cerut sa se uite la timonerie, ca agata în treapta I si II - au zis ca e o boala comuna - toate sufera de asta, si sa stau relaxat.
Am cerut o echilibrare "la sânge" a rotilor de iarna schimbate în Bistrita (la o vulcanizare de coltul strazii), s-au scuzat ca nu au stand pentru asa ceva si mi-au indicat o vulcanizare pentru care garantau (am renuntat, ca d-astea "garantate" sunt si la noi)
La cutie au pretins ca au mai bagat ceva ulei (din ce am înteles din explicatia tipului care stia la fel de multa engleza ca si mine era prea putin ulei si asta poate fi o cauza a "trosnetului" ala deranjant care se aude atunci când se schimba vitezele - dupa ce am plecat de la ei chiar nu s-a mai manifestat, probabil c-au "înecat" cutia cu ulei si acum nu mai poate "vorbi" deloc
)
Dupa aproximativ o ora si un sfert masina era gata.
Factura o aveti atasat.
Sa nu va chinuiti cu conversia, m-a costat 670 de lei (tva 27%).
In pretul asta sunt incluse asa:
1) filtru ulei - 28 lei
2) filtru aer - 101 lei
3) filtru polen - 46 de lei
4) dop baie ulei - 2 lei
5) ulei ecstar 5w30 sm turbo 208 - 247 lei (ai dracu', au facturat fix 3.9 litri - am observat doar dupa ce am analizat factura)
6) manopera 1,4 ore - 246 lei
Total 670 lei.
Senzatia e aceeasi ca la precedentele revizii: oameni care atunci când îi întrebi sunt disponibili sa-ti explice tot ceea ce doresti, pragmatici, nu stau la discutii inutile.
M-am plimbat prin showroom sa casc gura la masinile expuse (am vazut la 6600000 de forinti modelul full cu trapa ~ 19900 de euro) si imediat a sarit una de la vânzari ca sa ma agate de client.
Dupa ce s-a uitat mai bine la mine si-a dat seama ca-mi mai vânduse o masina acum 11 luni si s-a scuzat pentru hartuire
(am fost flatat ca si-a adus aminte).
Sa nu uit.
Tipul care m-a preluat m-a linistit atunci când m-am scuzat ca am venit mai repede cu 3000 de km mai devreme la prima revizie.
A zis ca nu e nici o problema, din contra, a zis ca am facut foarte bine, si mi-a explicat de ce.
Off the record a recunoscut ca uleiul cu care pleaca masinile din fabrica este pus pentru a putea trece normele de mediu impuse.
Este prea subtire si afecteaza turbina, a recunoscut ca au avut de schimbat turbine în garantie, cazute cel mai probabil datorita uleiului impropriu.
I-am cerut sa-mi puna 0W20 full sintetic si a zis ca prefera 5w30 turbo (tot full sintetic) ca e cel mai potrivit si oricum ei n-au nici un interes sa-mi farâme si sa-mi repare motorul în garantie, ca oricum nu le iese nimic din asta, decât transpiratia.
Dupa ce m-am uitat pe specificatii tind sa le dau dreptate.
Uleiul 0W16 cu care cred ca vine masina are niste proprietati tare aiurea la cald.
5W30
0W16