Autor Subiect: Benzina standard (de 95) sau premium/super/extra (de 98/99/100), E5, E10  (Citit de 18830 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Benzina e un amestec de diferite hidrocarburi extrase din petrolul brut. Unele sunt mai usoare, mai volatile, altele mai dense, mai uleioase. La o benzina "statuta" mult, aceste fractii se stratifica in containerul in care sunt tinute. Apoi parte din fractiile volatile se evapora, iar cele uleioase se degradeaza sub influenta oxigenului si devin gelationoase. De asemenea, in benzinele pentru auto exista alcool care absoarbe apa din atmosfera, pe care o tine emulsionata. Evaporarea alcoolului conduce la separarea apei din emulsie.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: gabineg, Catalln

Offline enicky

@gabineg eu conosc mai multe chestii despre rezervor+buson, am trait niste experiente cu masina care n-a mai pornit, dar avea benzina, imi fasaie si mie busonul si uite, acum aflu chestii noi, despre rezervorul etans, alcool, apa si vreau sa le aflu exact de la "sursa", cum intra benzina peste vid cand alimentam, s.a.m.d. Ar fi bine daca ai sterge schema respectiva, poate aflam cum se creeaza si cum se elimina vidul din rezervor, poate benzina sta in rezervor in stare de imponderabilitate, eu stiu.... presimt ca discutia devine interesanta...
Sunt sigur ca vom afla informatii importante de @delta_hd.

  L.E. @yeti tu ai dreptate, explicatiile sunt ok, dar teoria se aplica la un rezervor fix, mai putin la  un rezervor  care permanent amesteca benzina si care intre timp mai este si consumata, pornirea motorului facandu-se pe benzina. Alcool exista in benzina(pe vremuri mai puneam si noi), rolul lui este sa "amorseze" condensul care se creeaza in rezervorul de otel.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Catalln

Benzina "statuta" e destul de relativ termenul.
In principiu dacă circuli cu masina combustibilul este oarecum "circulat/omogenizat", din câte rețin doar o mica parte din combustibilul pompat este și injectat.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
@enicky @Catalln
Degradarea benzinei "statute" incepe de la 6-12 luni de stocare.
Vedeti aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: Catalln

Offline Catalln

În aceste condiții nu este cazul de benzina statuta la o exploatare zilnica a mașinii, chiar și pe distante scurte.
Astfel dacă fac plinul când am cel putin 1/4 sau 1/3 de rezervor, pentru a proteja pompa, nu ar fi o problema.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline enicky

Degradarea benzinei "statute" incepe de la 6-12 luni de stocare.
     Eu stiu asta, tocmai de aceea astept explicatiile (numai!) de la colegul care ne poveste mai sus cum e treaba cu rezervorul "ermetic" al Vitarei, cu vidul, etc..... :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline delta_hd

Wow, mai bine nu scriam... Problema separarii hidrocarburi-alcool-apa apare DOAR DACA e prea mult alcool in benzina (15-25%) care trage apa din aer mai mult decat poate tolera amestecul, dezechilibrand astfel amestecul care nu e chiar o emulsie... decat putin, asa cum nici vidul ala de care povesteam nu e decat putin... Am zis ca atunci cand desfac busonul, rezervorul meu inspira adanc si cu nesat aerul din benzinarie, nu inseamna ca e vid adevarat. Iar pompa de la Suzuki nu pare sa fie impresionata, ii da motorului cat ii cere.

Iar experienta mea reala cu Golf-ul (nu mai pornea ca lumea la prima cheie daca luam benzina ieftina pe care nu o consumam nici in 6 luni, sau daca umpleam rezervorul prea mult, ceva cu canistra de carbon care se intoxica, etc) nu se referea la separarea benzinei de alcool/apa (cred ca stiti ca toti avem apa pe fundul rezervoarelor) care este o problema in esenta americana, ci era cauzata partial de degradarea benzinei prin evaporarea fractiunilor asa cum a zis yeti mai sus dupa multe luni. Dar daca am pornit de la o cifra octanica ieftina... lunile alea nu mai sunt atat de multe.
Am cam amestecat povestile, scuze!


Din cate am inteles de la cel care a instalat GPL-ul, TOATE masinile cu GPL ard si un procent de benzina, nu numai cand pornesti motorul "pana trece pe gaz",  ci in timpul functionarii. Acest procent este (zic producatorii oficial) de minim 7% in cazul instalatiilor italienesti si 5% in cazul Prins (care costa mai mult si din alte motive). In realitate la revizie se vede media care este in jur de 10% la instalatiile italienesti si 5% la Prins.
Este vorba de 5% din ce se injecteaza in motor, nu de 5l/100Km - consumul real depinde de cum conduci si ce trage masina. Din discutii am dedus ca acest procent mandru de 5% nu e nici el chiar permanent 5% ci variaza in functie de cat de tare dai in ea, in final rezulta o medie de 5%.
« Ultima Modificare: 02.Aug.2019, 12:32:50 a.m. de delta_hd »
  • Vitara S
Vitara II 1.4 LY 2018 benzina Boosterjet + GPL Prins de la Alternative fuel systems (vandut deja din fabrica de Suzuki Belgia), merge impecabil, recomand. Consum 8-9% pe bord, mers in general peste 140/h.
 

Offline enicky

Wow, mai bine nu scriam... Problema separarii hidrocarburi-alcool-apa apare.... dezechibrand astfel amestecul care nu e chiar o emulsie... decat putin, asa cum nici vidul ala de care povesteam nu e decat putin...nu inseamna ca e vid adevarat.
Am cam amestecat povestile, scuze!
   Da, s-a cam amestecat vidul cu hidrocarburile si cu alcoolul si apa cat cuprinde...
  Acum, putin vid acolo, n-a omorat pe nimeni... :-)) Bine ca s-a lamurit !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Myhay

Si la mine fasaie cand desfac busonul dar doar cand mai am putina benzina gen 5-7 litri sau sub. Din ce imi amintesc daca desfac busonul cand am jumatate de rezervor plin sau mai mult nu mai fasaie sau foarte putin uneori. Iar din ce am observat eu cand fasaie parca sufla nu trage pentru ca simt rapid miros de benzina. Daca principiile sunt asemanatoare atunci cand desfacem sticla de apa minerala sau suc acidulat se observa clar ca sufla sau lichidul tinde sa urce mai ales daca sticla este agitata din cauza acidului face presiune cu aerul din exterior. Deci in final...tot sufla  :D

PS: la masinile vechi pe care le am avut nu am observat fenomenul acesta.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Teoria ta ține doar în măsura în care alimentezi cu combustibil carbogazos....
Altfel... e doar o represurizare a rezervorului, după ce a fost "supt" de combustibil.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 
The following users thanked this post: gabineg