Autor Subiect: Benzina standard (de 95) sau premium/super/extra (de 98/99/100), E5, E10  (Citit de 18832 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline boga81

Posibil si asta. Trage mai liniar, raspunde mai repede incepand de la o turatie mai mica. Cum trec, la un plin, inapoi la rompetrol/omv de 95, se prosteste. Altceva de 95 nu bag.
Atentie, eu am soft modificat.

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline enicky

... E scumpa rau, nu cred ca merita pe ale noastre...
    Cel putin cea de 100 de la Mol(poate si cea de +102 juma' de rezervor) sunt bune,  mai ales pt. motoarele mai vechi, deoarece spun ei ca face si o curatare a motorului.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Si eu umplu un rezervor de 100 EVO de la MOL in fiecare anotimp, tocmai in acest scop.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline delta_hd

Am citit pe un forum, probabil VAG, cineva care are laborator de testare a descoperit ca cifra octanica in benzinarii e cam cu 5 unitati mai mica decat cifra afisata, in afara de Shell la care cifrele corespundeau. Vitara S Bosterjet merge cu 95 dar merge si cu 100 care arde mai lent si merge si cu GPL si cu CNG care arde mai fierbinte cu 35grade fata de benzine. Deci motorul e destul de rezistent.

Din experienta cu GPL, deoarece benzina isi pierde proprietatile cand sta mult timp si la temperaturi variate in rezervor, si pentru ca imi place sa am rezervorul plin, eu pun de 100 de la Shell sau OMV, dar ideal ar fi sa pui mai putina si sa o schimbi toata (sa o consumi) mai des.

Benzinele cu continut de alcool mai mare de 10% sunt mai instabile si mai nocive pentru motoarele din aluminiu si le scurteaza durata de viata semnificativ.
Daca se baga si la noi benzina E15, o sa trebuiasca sa pun mai putina si sa o consum, ca sa nu stea mult in rezevor. Benzinele contemporane sunt emulsii si cea mai nasoala treaba e sa ti se separe.
  • Vitara S
Vitara II 1.4 LY 2018 benzina Boosterjet + GPL Prins de la Alternative fuel systems (vandut deja din fabrica de Suzuki Belgia), merge impecabil, recomand. Consum 8-9% pe bord, mers in general peste 140/h.
 
The following users thanked this post: smiley

Offline aavii

Jur ca nu are timp sa se separe :) Fac cam 3 plinuri pe luna constant :)
Separarea e adevarata dar cred ca apare in timp de cateva luni!
  • Suzuki Vitara S grade
 

Offline delta_hd

Am GPL.

Dar mai merg din cand in cand pe benzina fara un rezon scientifiq...


Separarea cand imi vine...
in medii cu umezeala (vezi barci, ca de acolo a pornit scandalul) sau cu rezervor neermetic (Vitara il are ermetic, e vid in el cand fac plinul) tocmai DIN CAUZA ca alcoolul in cantitate mare trage mai cu spor apa din aer, si din cauza asta alcoolul se imprieteneste mai mult cu apa si se cearta cu benzina. Solutia e sa arunci tot, ca nu exista (inca, fiindca or sa apara in rezervoare emulsificatoare cu ultrasunete) o solutie de emulsificare non-mecanica. Asta apropos de faptul ca motoarele pe benzina merg bine merci cu.. apa (sau cu emulsii apa-benzina, ca sa nu se crizeze unii).
  • Vitara S
Vitara II 1.4 LY 2018 benzina Boosterjet + GPL Prins de la Alternative fuel systems (vandut deja din fabrica de Suzuki Belgia), merge impecabil, recomand. Consum 8-9% pe bord, mers in general peste 140/h.
 

Offline smiley

@delta_hd  Super interesante informatiile :D
Acum imi explic de ce atunci cand deschid capacul la benzina se aude ca la pet-ul de apa minerala doar ca nu sufla ci trage :D

E adevarat ca instalatiile GPL pe GDI cum e cazul la motoarele suzuki consuma si gaz si benzina ? Sau e un mit :-?

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline enicky

@delta_hd  Super interesante informatiile :D
   Totusi am si eu o dilema, si vad ca va pricepeti, poate ma lamuriti : am rezervorul plin, acesta este perfect etans(asa se afirma aici!), adica inchis ermetic, se consuma benzina, ca de, motorul merge, ce ramane in locul benzinei consumate  ?(daca rezervorul este inchis etans) Pompa cand trage benzina, clar nu baga aer in schimb, ca s-ar dezamorsa, atunci? :-O :-O :dknw:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Uite aici o explicatie posibila. Are si schema. ;)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Catalln

... Întreb... nu ma pricep... ce înseamnă ca se separa benzina?
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la