Autor Subiect: Benzina standard (de 95) sau premium/super/extra (de 98/99/100), E5, E10  (Citit de 18825 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Vali D

 "Daca este atasata eticheta RON 95 , trebuie sa folositi benzina fara plumb cu cifra octanica (CO)de 95 sau mai mare.  Manual 1-1.
 

Offline Lerua07

Eu, mai mult din curiozitate, am bagat 40 l de .... gazolina. Merge traznet !  >:)
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline aleksanders

traznet... pentru ca trozneste  =))
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline huminiuc_radu

Ca agent antidetonatie in loc de tetraetilul de plumb care e foarte toxic ( plumbul nu se neutralizeaza prin ardere ) norma europeana a standardizat utilizarea alcoolului = etilarea benzinei .Teoria din cartile lui Petre Cristea este ca randamentul maxim al unui motor se obtine cu benzina cu cea mai mica cifra octanica dar fara ca motorul sa detoneze . Nu discut despre conformitatea benzinei de la pompa cu inscriptia de pe avizul de livrare in statia de benzina , dar sunt cam ingrijorat de faptul ca M16A e un motor cam prea comprimat (are 11:1) . Desigur , are senzori si corectii in soft dar aveti grija de unde va luati benzina pentru ca detonatiile la benzina se produc la turatii mici si la apasarea mai energica a pedalei de acceleratie . Adica, exact ceea ce recomanda softul de schimbare a treptei de viteza , sa schimbi la 1800 rpm cand de fapt ai turatia de cuplu maxim la 4400 rpm. Mai recomand citirea buletinelor de conformitate pe site-ul  OMV si Petrom dar si explicatiile termenilor COR ( cifra octanica research) si COM ( cifra octanica motor ) si influenta acestor parametri ai benzinei asupra functionarii motorului.
« Ultima Modificare: 18.Mar.2017, 11:25:08 p.m. de huminiuc_radu »
  • Vitara 1,6 VVT AllGrip Passion MT
 

Offline rexkrokiDAU

sunt cam ingrijorat de faptul ca M16A e un motor cam prea comprimat (are 11:1) .

Nu stiu cum e cu compresia dar stiu sigur ca motorul M16A nu tuseste de la benzina de 95. Eu am vandut SX4 dupa 240K km si motorul era ok.

Deci va recomand ca in loc sa va faceti griji inutil sa bagati benzina si sa faceti km.  :)

Offline shpeedy

Sunt in dilema - chip-tuning sau 2x plinuri cu Racing102?! ;-)

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

@speedy ii pui degeaba benzina de 112
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline boga81

Shpeedy, chip + niste 102 cand e rezervorul gol, sa vezi cum e. E scumpa rau, nu cred ca merita pe ale noastre... petrom 99, nu simt nimic. Mol 98, nu simt nimic. Likoil ecto98, se simte diferenta. Omv 100 si rompetrol 98 nu am incercat.

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Ce diferența simți la Ecto98
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Utilizator_Anonim

a mai fost discutia asta, inclusiv testul de la mythbusters.
la motoarele normale diferenta de putere e infima, sunt bani aruncati.
daca pe capac scrie 95, alimenteaza cu 95, e drept sa aiba 95, nu apa. posibil la noi sa se simta diferenta daca alimentam cu 98, pt ca e un 95 bun :D
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp