Autor Subiect: Benzina standard (de 95) sau premium/super/extra (de 98/99/100), E5, E10  (Citit de 18824 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dAlex

Poate e prea devreme sa zic, dar consumul mi-a ramas acelasi dupa ce am pus din asta de 100.

Eu fac in special drumuri lungi, deci s-ar preta, raportat la ce zice colegul tra.

Sunt dispus sa dau bani mai multi pe benzina daca lungeste durata de viata a motorului, de aia m-am si orientat spre mult laudatul OMV, si sunt dispus si sa renunt la performanta in favoarea fiabilitatii, dar cand o vad cum se chinuie cu benzina de 95, parca n-ar fi ok.

Cu aia <=5%, e ok, atata vreme cat nu-s ~5% sau >=5%. In tarisoara asta toate-s relative cand vine vorba de calitate. Si cum marea majoritate au masini second hand, ma gandesc daca si aia care furnizeaza benzina sa nu mearga pe principiul ca merge si asa pe la noi...
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline aleksanders

nu lungeste viata motorului - in mod normal cea de 95 este recomandata - e bine sa bagi de 2-3 ori pe an cate un plin de 100 sa mai curete motorul- nu sa ii lungeasca durata de viata
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline tra

Interesanta curba de cuplu la 1ZR-FE...

si imperecheat cu o cutie de viteze relativ scurta se obtin performante dinamice foarte bune.
Sincer, as dori sa vad un grafic asemănător și cu motorul 1,6 benzina al Vitarei.  :">
  • Toyota Corolla / Vitara Passion allgrip 1,6 benzină
 

Offline dAlex

e bine sa bagi de 2-3 ori pe an cate un plin de 100 sa mai curete motorul

Faza asta cu curatatul am vazut-o pe multe site-uri, dar tehnic vorbind, nu prea inteleg in ce fel se curata. Faptul ca are CO mai mare cu 5 unitati il curata, sau faptul ca are alcool il curata? Alcool are si aia de 95.
Care anume e compusul chimic din compozitia benzinei de 100 care ar fi responsabil de curatat si in ce cantitate?
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 
The following users thanked this post: yeti

Offline shpeedy

Sincer, as dori sa vad un grafic asemănător și cu motorul 1,6 benzina al Vitarei.  :">

Stiu ca la un moment dat o gasisem pe forum (pentru SX4, dar e acelasi M16A de 120cp), dar nu mai stiu unde... :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Cifra octanica reprezinta rezistenta la detonatie. Detonatia este cauzata de temperaturi mari (sau amestec prea sarac, sau avans prea mare)

Deci iarna sunt sanse mai scazute de detonatie, in schimb sanse crescute ca apa absorbita de alcoolul din benzina sa inghete(daca ai mereu rezervorul aproape gol si benzina de 100 in el)

Bezina cu CO mare e bine sa folositi VARA sau cand tractati, iar in rest daca vreti si va e comod, puteti amesteca benzina de 95 cu cea de cifra superioara pt a va asigura ca aveti macar 95 CO, si pt a va bucura de detergentii superiori pusi in benzina mai scumpa.

Eu am mers si cu E20 cateva mii de km, in plus prin europa E10 e cam standard in benzina normala, nu cred sa fie New Vitara vreun pic sensibila la max 10% alcool, eu as folosi fara grija.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline dAlex


Deci iarna sunt sanse mai scazute de detonatie, in schimb sanse crescute ca apa absorbita de alcoolul din benzina sa inghete(daca ai mereu rezervorul aproape gol si benzina de 100 in el)


Eu am mers si cu E20 cateva mii de km, in plus prin europa E10 e cam standard in benzina normala, nu cred sa fie New Vitara vreun pic sensibila la max 10% alcool, eu as folosi fara grija.

Pai daca sunt sanse crescute sa inghete apa la benzina de 100 cu <=5% alcool in ea, restul Europei cu E10 sau E20 cum zici tu, ce mai fac? Dezgheata masina inainte sa o porneasca?

Si restul Europei inseamna si tari mai la nord de noi..
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline BXXENL

Am scris ca vor creste sansele, nu ca o sa se intample cuiva. Alcoolul are CO mai mare decat benzina, asa ca e foarte usor sa cresti CO marind concentratia de alcool. Mai mult alcool,mai mult potential sa absoarba apa.

Zic mai mult pt ca ce am citit eu la pompa unde alimentez e ca 95 are max 5% si 98 min 5% max 10%

Cifra octanica mai mare decat minimul necesar cerut de producator nu te ajuta la nimic, si iarna e un risc (putin) mai mare sa inghete apa. Schema lose/lose daca ma intelegi...

Vara ai un motiv in plus sa folosesti benzina cu CO mai mare pt ca temperatura ambientala e mai mare si probabil si temperatura amestecului aer/benzina creste, si odata cu acesta riscul de detonatie.

In rest, doar pachetul superior de aditivi folosit in benzina mai scumpa poate constitui un avantaj in functionarea motorului.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline DanL

Salutare,

Eu alimentez cu benzina 95 , iar la 5000km-vara si 3000km-iarna  bag un aditiv inainte de a face plinul.
  • Suzuki VITARA ALLGRIP 1,6VVT PASSION MT
 

Offline aavii

Nu cred ca are sens aceasta discutie atata timp cat totul se bazeaza pe denumiri comerciale
Plecand de la simple informatii cum ca:
Citat
Cifra octanică se definește prin compararea comportării benzinei cu cea a unui amestec etalon, format din hidrocarburi cu proprietăți antidetonante opuse. Drept hidrocarbură care detonează ușor, adică are rezistență la autoaprindere mică, se folosește normal heptanul (C7H16 ), căruia i se atribuie, în mod convențional cifra octanică CO = 0. Drept hidrocarbură care detonează greu, adică are rezistență la autoaprindere mare, se folosește izooctanul (2,2,4-trimetilpentan) (C8H18 ), căruia i se atribuie, în mod convențional cifra octanică CO = 100. Cifra octanică este definită de procentul de izooctan în volumul amestecului etalon.[1]
Cert e ca trebuie alimentat cu ce scrie producatorul. Nu mai putin (ca face rau), nu mai mult (ca face si mai rau).
Distractia la noi vine cu denumirile comerciale ale combustibililor care nu prea au neaparat legatura cu calitatea lor.
Citat
O benzină cu CO mai mare permite realizarea unor rapoarte de comprimare mai mari, deci motoare cu randament indicat mai mare și, la aceeași cilindree, cu puteri mai mari.[3]

La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă.

Cifra octanică nu este legată de cantitatea de căldură degajată prin ardere, adică de puterea calorifică a combustibilului, deci o benzină cu o CO mai mare nu e „mai bună” în acest sens.

Nu incercat sa ma va mai convingeti ca cifra octanica mai mare da un consum mai mic, ca merge mai lin motorul, ca are putere mai mare, doar daca vreti sa va induceti efectul Placebo.
Ca sa inchei: un prieten care detine o benzinarie are UN SINGUR TANC. Desi la pompe vinde si 95 si 98, benzina e aceeasi.
Dar fiecare se distreaza pe banii lui pana la urma!
  • Suzuki Vitara S grade