PRE livrare
- mi se face oferta cu discount, insa nu mi se zice ca e pentru plata integrala in maxim 4-5 zile lucratoare, ca oameni suntem doar, ca intelegem daca nu se poate chiar in doua.
- semnez contractul, primesc proforma pe care o platesc integral in termenii conveniti contractual, primesc factura "Garantie Suzuki Vitara Pasion 1.6 [...] pe care nici nu ma uit
- sunt batut la cap de doua ori pe saptamana ca trebuie sa aduc rabla cat mai repede
- pentru aceasta mi se pun tot felul de bete in roate, cum ar fi: masina sa fie de 3 ani pe numele ultimului proprietar, daca anul de fabricatie nu coincide cu anul primei
inmatriculari proprietarul trebuie sa mearga la Politie sa ii modifice rubrica 19 din CIV, actele sa ajunga fotografiate la dealer ca sa le verifice si el, etc. Totul pentru ca livrarea
masinii sa intarzie o luna si o saptamana in plus fata de termenul din contract.
- intre timp aflu de pe internet cu cine am de a face. Trimit un email celor dela Suzuki Romania (SR) si ii rog sa imi confirme ca masina este comandata si iese din fabrica la data comunicata.
- primesc confirmare dar nu direct de la Suzuki Romania ci prin intermediul Sara Motors (SM) - un email adresat mie care nu a ajuns la mine, insa cumva aa juns la ei; conversatia mea cu
SR a trecut prin SM. Ca urmare am fost reasigurat de catre SM ca au fost probleme, ca si fabrica intarzie cu comenzile, ca in cazul meu sa stau linistit ca nu vor fi probleme. Si
ca sa nu mai fac reclamatii (?) la Magyar Suzuki (??)
- dupa circa 50 de mesaje si telefoane cedez si cumpar tichetul de la dealer pentru 1500 lei
- se apropie data livrarii iar dealerul nu mai da nici un semn de viata. In penultima (sau ultima, nu mai tin minte) zi ma suna si zice ca... nu sunt probleme, masina e iesita din fabrica
a trecut testul calitatii (WOW!) si alte baliverne. Dar ca din cauza fabricantului intarzie. Si ca in urmatoarea zi lucratoare are confirmarea de la fabrica cu data incarcarii
pe TIR a masinii comandate. Si ca primesc gratuit tichetul Rabla ca si compensatie si ca multumim de intelegere (asta cu multumim de intelegere e patogenica pe acolo. Oamenii
mint cu zambetul pe buze din prezilele semnarii contractului si iti multumesc pentru intelgere).
- luni suna sefa lui ca... nu au confirmarea. Dar ca saptamana aceea, in 2-3 zile pana maxim vineri 100% vor avea confirmarea datei incarcarii. Mi se zice telefonic ca masina este
platita (la fabrica).
- se face vineri, nimic. Se face joi de dupa. Primesc telefon ca... fir'ar sa fie, nu s'a incarcat masina pe TIR, nu au nici data cand se va intampla fericitul eveniment. Si ca...
fabrica tocmai a intrat in concediu si se intoarce pe 21 august si ca dupa aia.. bla, bla, bla.
- mai port ceva discutii cu SM prin email (si doar prin email, la solicitarea mea) in care ii treceam in cc si pe SR. La primul emial nu primesc raspuns; dau SMS dealerului sa ii zic
ca i'am scris si ca astept raspuns. Aflu ca dealerul e plecat in concediu... si ca va prelua sefa conversatia. Ceea ce se si intampla.
- sun la SR, aflu ca masina de fapt nu a fost platita. Intreb cam care ar fi cea mai apropiata data la care s'ar putea livra masina tinind cont ca fabrica e in concediu si admitind
ca imediat ce se introc la lucru SM plateste masina (nu inteleg de ce sa nu o plateasca in timpul concediului fabricii, sigur contruile IBAN nu intra in concedii). Aflu data
aceasta, mai adaug o saptamana si le fac o notificare prin care solicit un act aditional la contract in anumiti termeni. Pe scurt, in 23.08 ii notific ca astept sa produca
act aditional in 1 saptamana pentru livrarea masinii pana in 2 saptamani. Sau, cu penalitati pana in maximum 4 saptamani.
- tacere deplina pana la data limita in care imi dau oamenii actul aditional in termenii mei. Ma instiinteaza ca il voi primi si in original prin curier dupa cum am cerut. Ajunge
a doua zi curierul si imi cere sa achit nota de plata a curieratului
- lucrurile se intampla si sunt chemat in data limita (cea fara penalitati) din actul aditional pentru a ridica masina.
POST livrare
- constat la fata locului factura finala lipsa. Ca... ei nu sunt parte din programul Rabla si ca, voi primi din acest motiv factura finala dela alt dealer care este in program pe
numele meu. Asta dupa ce am semnat stornarea facturii "Garantie Suzuki [...]" care nici nu mai stiam cum arata. Moment de soc. Stornarea era semnata. Eram sigur ca aventura nu
se incheiase. De ce nu mi'ati spus de aceasta situatie ? - pentru ca oricum nu va afecteaza...
- nu tu covorase la masina, nici macar vreun ziar pe jos, nu tu motorina in rezervor ca sa ajung 3-4 km mai incolo la un Mol. Doar cateva picaturi sa ajung la o benzinarie lipita
de ei. Toate taxele cu RCA si numerele rosii suportate de mine.
- iau masina cu toate cele afara de factura finala, COC si CIV si ma intorc acasa. Masina e o placere la condus. In cei 600 km pana acasa am uitat de rele.
- sun din nou la SR, le explic cum a fost si intreb de factura finala. Omul de la SR era in concediu. Mi se confirma ca SM nu e in programul Rabla si ca asta e practica lor uzuala.
Cer confrimare ca celalat dealer a emis (sau urmeaza sa emita) factura pe numele meu. Nu mai vine confrimarea. Sun dupa doua zile de la predare la dealer, ma arat multumit
de masina (si chiar sunt) si intreb de acte. Imi zice ca factura finala e pe drum si ma suna pe maine/poimaine. Se face ras-ras-poimaine. Nimic. Sun din nou, dealerul nu isi aminteste
sa fi zis ca factura aceea e pe drum inspre ei (!) dar ca imi pune pe mail de indata ce are ceva.
- Peste cateva zile primesc pe email factura finala fara stampila/semnatura. Peste alte cateva zile ajunge la ei factura finala in original semnata si stampilata. O primesc scanata
pe email. Inca niste zile si ajunge la ei CIV, care... are o cifra in plus la seria de sasiu. RAR Bucuresti a gresit (pe bune, aici chiar nu a fost vina SM, WOW!!!).
- Mai trec vreo 2 saptamani si imi ajunge CIV si celelalte acasa prin curier. Si aici am avut o litera la adresa destinatarului gresita, ca sa fie distractie si mai mare.
- Dupa alte 2 saptamani ma suna sa ma intrebe daca... nu cumva le-am facut vreo reclamatie la AFM eu, ca sa stie si ei cine i'a reclamat. Buna treaba si asta!
Una peste alta, Sara Motors este o firma parte dintr'un grup de firme (Sara Grup). Au mari datorii neplatite catre stat (si probabil si catre altii). Daca in trecut mai mergea cu
amenintarile cu judecata - si a mers si in cazul meu - e foarte probabil ca intr'un viitor orarecare sa nu mai mearga. E un munte de praf sub presul ala de la intrare.
Nu mai cred ca e nevoie sa aduc aminte cititorului ca acum sunt racorit, insa cat a fost calda treaba... nu e lucru usor sa stai cu stres luni de zile la rand.
Evitati Sara Motors!
(Si multumim pentru intelegere)