Autor Subiect: Probleme catalizator  (Citit de 10906 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rdr11

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #30 : 23.Sep.2019, 12:04:36 p.m. »
Stiu ca e vechi postul , dar am dat de fix aceeasi problema , recent mi-am cumparat un suzuki ignis din 2000 1.3 16v 83cp , am cumparat-o de la o femeie care mi-a zis ca a facut doar oras cu masina, are 108000km acum , a trecut cam aproape 2 luni de cand am masina si i-am schimbat pt binele meu , bujiile , ulei motor filtru ulei,aer,habitaclu , ulei cutie si ceva parti mecanice. Eu de obicei cam fac o data pe saptamana un drum afara din oras cam 170km si surpriza , mi se aprinde martorul Check Engine , m-am oprit repede sa verific uleiul , temperatura , daca scoate fun etc, masina merge perfect , asa ca m-am dus la un mecanic cunoscut de mine si mi-a pus-o pe tester , toate sunt in regula inafara de Catalizator ineficient... O sonda lambda lucreaza bine , cealalta a zis ca are 1.24Volts si mi-a zis ca ceva nu-i bine...

El mi-a recomandat inainte sa schimb ceva pe masina , sa bag benzina de 98 (eu bag de 95 de la OMV tot timpul) si sa pun aditiv de curatarea injectoarelor si sa ma duc turata cu ea , cam 3000-3500 ture. Mi-a sters erroarea din calculator , a zis sa ma duc asa o perioada si daca revine martorul sa ma intorc la el.

As dori ceva pareri de la cei care sunt patiti cu asa ceva , cum sa procedez? multumesc mult
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline shpeedy

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #31 : 23.Sep.2019, 12:26:32 p.m. »
Inclin sa cred ca eroarea era P0420...

Daca da, atunci posibilele cauze ar fi:
- cazul fericit - benzina proasta - la mine asta a fost cauza cand am bagat ceva benzina de la un Lukoil; am sters eroarea si am bagat benzina buna - nu a mai aparut;
- cazul mai putin fericit - pe fondul mersului preponderent subturat, catalizatorul se infunda pana la punctul in care valorile transmise de prima sonda lambda (pre-catalizator) nu mai ajung in plaja de acceptare a celei de-a doua (post-catalizator); inteleg ca si aici avem doua posibile probleme - cu afectarea sondei lambda 2 (necesita schimbarea ei) si cu infundarea totala a catalizatorului (necesita schimbarea acestuia).

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rdr11

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #32 : 23.Sep.2019, 12:36:21 p.m. »
Face sens ce ai zis , benzina doar de la OMV bag , de 95 , am sa merg o vreme turat cu benzina de 98 tot de la OMV , daca reapare erroarea atunci ce solutii as avea mai ieftine?(m-am gandit sa curat catalizatorul la o firma specializata care se ocupa cu asa ceva) Apropo , modelul meu de suzuki are EGR ?
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline Fujitsu

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #33 : 23.Sep.2019, 08:02:50 p.m. »
OMV are benzina de 100 (Maxx Motion), nu de 98. Dar, bănuiesc că asta e numai de bine ... :D
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline rdr11

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #34 : 24.Sep.2019, 01:54:58 p.m. »
Revin cu un mini update , m-am documentat si pana la urma si eu am EGR , l-am demontat frumos si l-am curatat cu break cleaner, acum il las cateva ore sa stea. Am observat ca nu arata ca si clasicul EGR unde se vede arcul , al meu e altfel , cum sa-mi dau seama daca functioneaza sau nu? Si daca tot reapare martorul check engine ar trebuii sa curat sau sa schimb catalizatorul ? Sau sonda lambda?
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline Utilizator_Anonim

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #35 : 24.Sep.2019, 02:48:27 p.m. »
Curata si clapeta de acceleratie
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline rdr11

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #36 : 30.Sep.2019, 04:25:42 p.m. »
Revin cu update. Am folosit doar benzina de 100 de la OMV si am facut cam 150km in afara orasului cu turatie intre 2500-3500rpm , iar a reparaut Check Engine asa ca m-am dus la alt mecanic de data aceasta , fara sa-i spun nimic , mi-a pus-o din nou pe tester si ia dat erroare Catalizator eficient sub limita P0420. Si ia mai dat ca prima sonda lambda(inaintea catalizatorului) bank1 nu lucreaza cum trebuie. A masurat voltajul la ambele , prima sonda varia intre 0.3V si 0.8V , a doua sonda era constanta la 0.8V , el mi-a spus ca ambele trebuie sa lucreze la acelas voltaj. El mi-a mai spus ca putin probabil sa fie infundat catalizatorul la o benzinara , chiar daca s-a condus subturat si mi-a recomandat sa bag benzina de la alt distribuitor cum ar fi MOL si daca reapare din nou Check Engine atunci urmatorul pas ar fi sa schimb sonda lambda bank1.

Vreau sa mai spun ca masina trage bine pt motorul ei de 1.3L , nu are scapari , nu trepideaza , nu scoate fum de nici un fel , turatia la relanti e costanta 850-900rpm si nu am toba sparta, cel putin eu nu aud nimic. Am eliminat cam toate ce ar putea cauza erroare P0420 , eu sincer presupun ca daca repare din nou Check Engine atunci m-as duce pe schimbarea sondei.

Ceva pareri?
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline smiley

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #37 : 30.Sep.2019, 04:51:00 p.m. »
Inainte sa schimbi sonda ar merita curatata mufa si verificat daca se poate continuitatea firului care intra in sonda cu probleme.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline shpeedy

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #38 : 30.Sep.2019, 05:38:57 p.m. »
Daca totusi ajungi la schimbarea sondelor lambda, vezi ca sunt doua posibilitati - ma refer la marca Denso, ca de asta m-am lovit:
- sonda inlocuitoare a PN OEM - asta vine cu conector special pentru modelul tau de Suzuki;
- sonda universala - asta vine cu fire, necesitand mufa conectoare (eventual de la sonda veche) care sa fie legata la respectivele fire - este cu pana la 70-80% mai ieftina fata de echivalentul dedicat (la exterior eu n-am sesizat vreo diferenta).

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Soimu

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #39 : 30.Sep.2019, 07:33:36 p.m. »
Revin cu un mini update , m-am documentat si pana la urma si eu am EGR , l-am demontat frumos si l-am curatat cu break cleaner, acum il las cateva ore sa stea. Am observat ca nu arata ca si clasicul EGR unde se vede arcul , al meu e altfel , cum sa-mi dau seama daca functioneaza sau nu? Si daca tot reapare martorul check engine ar trebuii sa curat sau sa schimb catalizatorul ? Sau sonda lambda?

Daca demontezi si cele 4 suruburi cap-cruce, poti sa cureti perfect totul...cu solutia potrivita!..sa faci totul bec si sa mearga perfect(chiar daca nu poti proba). Alta data nu vei mai umbla acolo. Mie mi se pare ca arata ca alte valve EGR(valva fluture si actuatorul ei).
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip