Autor Subiect: Probleme catalizator  (Citit de 10905 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #20 : 02.Oct.2009, 03:12:33 p.m. »
Msine schimb sonda lambda cost 270 lei. La manopera nu stiu cat pt ca intra la pachet cu schimbatul flanselor la amortizoare. Astea din urma pt curiosi costa vreun milion si trei sute rulmentii si garniturile alea de cauciu vreo 3 mil si ceva. Total manopera 150 lei. Bonus, un yambet de la mecanic :prty:
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #21 : 02.Oct.2009, 07:28:09 p.m. »
 Cum te uiti la motor din dreapta galeriei de evacuare iese un tub care intra in bloc si continua in partea din spate cu un tub metalic in forma aproximativa de "S" care intra in galeria de admisie, ala e traseul de la EGR. EGR-ul functioneaza la ture mici si la mers constant, la talpa e inchis. Pentru inceput poti sa dai jos tubul din spate si sa vezi cat de murdar e ca sa-ti dai seama de mizeria de pe restul traseului.
 Sonda lambda daca era stricata ai fi avut un consum fantastic... cu un mers pe masura in sens negativ al motorului. Sau mai era posibilitatea sa se strice doar incalzirea la sonda lambda cum am vazut la cineva de pe forum si atunci ai check engine doar pana se incalzeste sonda.
 Parerea mea e sa cureti intai traseul de la EGR, e destul de simplu daca ai minim de cunostinde mecanice, si pe urma vezi daca mai e nevoie sa schimbi sonda lambda.
 

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #22 : 02.Oct.2009, 09:14:45 p.m. »
EGRul l+am curatat dar becul s+a aprins dupa ce am facut vreo 200 de km de mers continuu. Un tip specializat pe diagnoza mi+a spus ca sonda trebe schimbata. Io acu ce sa mai spun. Daca nici macar in tinerii dusi la scoli peste hotare nu ma avem incredere... Este o cunostinta de+a tatalui socru ;) EGRul cu el l+am curatat. L+am facut bec. A iesit o groaza de mizerie. Poate trebuia sters codul de eroare? Mentionez ca io nu prea fac drumuri cu masina decat in oras, la serv. traseul e scurt. maxim 10 km dupa care masina dorme pana seara cand ma intorc acasa.
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #23 : 02.Oct.2009, 11:46:47 p.m. »
 N-am vazut ca ai curatat EGR-ul  :)
 Sper sa treaca problema odata cu schimbarea sondei. Mai poti verifica si bujiile...
 

Offline M_TM

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #24 : 03.Oct.2009, 07:31:25 p.m. »
O sonda defecta se vede la prima cheie.Daca la relanti motorul nu merge constant sonda e o problema 90%.
Faptul ca martorul de bord se aprinde dupa 200km de la curatirea EGR-ului inseamna ca nu e ok.Stergerea codului de eroare nu rezolva problema decat poate inca 200 km.
In momentul in care EGR-ul nu lucreaza in parametrii martorul se va aprinde din nou.
Nu am nici un interes sa schimbi EGR-ul,e problema ta,dar,daca eu am trecut prin asta nu fac decat sa-ti spun ce au spus si facut mecanicii care se ocupa de Suzuki.Daca mergeam pe la coltul strazii la service si eu as fi inceput probabil prin "curatirea"lui..Dar am fost la doua reprezentante ,una in TM,unde pretul era peste limita bunului simt si una in Hu,unde am si inlocuit piesa.Ambele au spus acelasi lucru,daca vreau schimb daca nu..nu.Dar un catalizator e mult mai scump si in plus inainta de a pune alt catalizator va trebui sa schimbi si EGR-ul...obligat #:-S Bafta!
 

PTR

  • Vizitator
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #25 : 04.Oct.2009, 12:10:39 a.m. »
 EGR-ul are rolul de a reduce emisiile de NOx . Ma indoiesc ca blocarea sau anularea acestuia are vreun efect asupra catalizatorului, poate doar asupra mediului prin cresterea noxelor. Sunt persoane care blocheaza EGR-ul sau il anuleaza pentru a obtine o usoara imbunatatire a cuplului in o anumita plaja de turatie.
 
 

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #26 : 04.Oct.2009, 07:53:42 a.m. »
Eu nuzic ca s/ar putea sa aveti amandoi dreptate dar o data am fost la diagnoza la reprezentanta si mi-a spus de sonda apoi la tipul asta care mi-a spus acelasi lucru. Acuma asta e. Schimb sonda maine, care oricum ii mai ieftina, si daca nu se rezolva schimb imediat si EGRul. De plecat la drum lung in urmatoarea perioada nu plec, asa ca nu cred ca daca ii EGRul mai conteaza 50 de km in plus.
 

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #27 : 05.Oct.2009, 07:17:27 p.m. »
Astazi a venit sonda. Baietii la service au pus inca o data calculatorul si surpriza. Una din cele doua sonde lucra cu drag si spor, alta era moarta. Asa ca s-a efectuat inlocuirea celei moarte cu cea noua, pus din nou calculatorul constatat calucra amandoua cu spor, apoi sters eroarea si luat masina acasa. Sonda, made in japan desigur. cel putin asa scrie pe ea. Acum, adevaratul test va fi la dum lung sa vedem daca se mai aprinde sau nu beculetul. Eu zic ca nu
 

Offline danker

Re: Probleme catalizator
« Răspuns #28 : 05.Oct.2009, 07:45:06 p.m. »
-  Sper sa fi rezolvat problema, ca sa iesi cat mai ieftin. ;)
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Probleme catalizator
« Răspuns #29 : 05.Oct.2009, 08:00:40 p.m. »
Acum au mai ramas flansele de inlocuit si refacut maneta schimbatorului dar astea sunt alta poveste... :D