Autor Subiect: ANVELOPE MAI MARI?  (Citit de 10504 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #40 : 01.Dec.2015, 03:10:20 p.m. »
Am văzut, da erau de tot 4693 și le-am scăzut pe ambele :D

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14587
  • Thanked: 3530 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #41 : 01.Dec.2015, 03:47:18 p.m. »
Nu va puneți la calcule cu @Rex, e "meserias".

Trimis folosind Tapatalk
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #42 : 01.Dec.2015, 06:30:27 p.m. »
Am văzut, da erau de tot 4693 și le-am scăzut pe ambele :D
             Esti tare bre, ce pot sa zic !! =))     (P.S.- cred ca stii de gluma!)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #43 : 01.Dec.2015, 06:42:17 p.m. »

Offline rzv

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #44 : 16.Mai.2018, 11:57:29 p.m. »
Buna seara, domnilor.

Am citit tot topicul referitor la gume si concluzia finala nu este de nici un fel.....plus ca-i din 2015 si intre timp poate a mai schimbat cineva gume pe la masini.
asigurare,inteles, RAR imi asum, controale si docti la fel.
Practic, a mers sau merge cineva cu asa ceva?

Mi-as dori sa inlocuiesc 215/55/17 cu 215/60/17  un +3,2 %. adica cam 1,2 Inch la diametrul total, mai sus cu peste 1 cm, si tren de rulare la o tura cu plus 66mm.......fura cam 2km la 100 pe ceas.
 irelevant ,ma intereseaza doar acel +1 cm la garda si faptul ca nu gasesc usor gume cu 215/55/17 .........

Pentru a mai castiga putin la talon-inaltime . A incercat cineva intre timp un asa upgrade  :D

Vitara 1,6 benzina 4x4 AT
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline shpeedy

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #45 : 17.Mai.2018, 06:42:00 a.m. »
Da, pe SX4...

Pe langa cele mentionate de tine, mai este un factor de luat in calcul: dimensiune mai mare -> mai mult material -> greutate mai mare -> asta se simte in demaraj mai greoi intr-o masura mai mica sau mai mare (dar sesizabil pe un motor cum este M16A-ul).

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline rzv

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #46 : 17.Mai.2018, 09:04:04 a.m. »
@shpeedy -multumesc pentru info cu greutatea. cat de greu poate sa fie talon de 60 fata de 55? 200G /roata,poate mai putin ? nu vorbim de gume resapate, MT pt offroad sau alte bazaconii care nu au ce cauta pe vitara.


ma intereseaza cum intra, daca intra ,nu ating la flexari? (am auzit ca asta poti scrie doar pe forum ca in realitate nu exista flex  :angel:)  sau viraj maxim.cu toate ca diferentele sunt putin peste un cm si in teorie ar trebui sa fie rezerva la acest capitol,as vrea parerea diferitilor useri.

multumesc mult pentru timpul acordat.
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline shpeedy

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #47 : 17.Mai.2018, 09:47:48 a.m. »
In general, limita de diferenta in general acceptata (in alte tari, ca la noi - ce nu e trecut in CIV - e ilegal) pentru suspensiile stock este de max. 3%. Acuma, intrucat aliajul jantei imi pare mai greu fata de cauciucul anvelopei, inclin sa cred ca ansamblul roata+anvelopa pe 17in este putin mai greu fata de echivalentul pe 16in - asta e un aspect de care ar trebui poate tinut cont (poate ai in vedere trecerea la 16in si 215/65R16 in loc de standardul 215/60R16).

Ce pot spune din situatia mea (SX4 MY2010 1.6 4x4 inaltat cu 1.5cm): am trecut de la anvelopele standard 205/60R16 la 205/65R16, e adevarat AT-uri (un profil mai agresiv fata de cele de vara), diferenta tot de aprox. 3%, dar pe un diam. total mai mic fata de situatia ta (adica si o diferenta de greutate mai mica). Prima chestie sesizabila a fost demarajul mai greoi cam la orice viteza (tine cont ca vorbim de aceleasi resurse ale motorului) - nu te gandi ca diferenta de greutate e mica in mod stationar, pentru ca aceasta se multiplica de cateva ori odata ce roata este pusa in miscare (o solutie de mitigare ar fi jante mai usoare a.i. roata in ansamblu sa aiba greutate apropiata cu noile dimensiuni de anvelope).

Aaa, si inca ceva: cu tot cu masina inaltata, tot am un punct in partea stanga fata unde - la viraj maxim dreapta - profilul anvelopei sterge carenajul... Nu grav (doar curata plasticul), dar atinge...

Bafta!

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline rzv

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #48 : 17.Mai.2018, 10:32:59 a.m. »
eu as vrea niste BFG Urban Terrain T/A. nu sunt 215/55/17 vin doar in varianta cu talon de 60.... costuri pana in 2000lei

variante cu jante pe 16 + senzori + gume 16 -  sare din buget cu minim 1500 lei in plus. Bonus, am nevoie de gume vara + iarna deci mai adaug un minim 1500lei gumele de vara pe jantele vechi de 17....cam 5000 lei, vs 2000 lei ce am mentionat mai sus un set de gume alltime ...

diferentele sunt de +3,2% si compatibil garantat este o diferenta de 2,5%... adica ar trebui umblat si la latime-235/60/17  :D

astept sa vad daca are cineva gume mai mari pe suspensia stok si daca da, ce dimensiune si profil.


  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline hugbear

Re: ANVELOPE MAI MARI?
« Răspuns #49 : 17.Mai.2018, 08:08:20 p.m. »
Mă bag și eu puțin în vorbă, oarecum off-topic dar cu legătură la cele scrise: creșterea masei roții are și ea o oarecare influență negativă asupra demarajului dar cred că efectul cel mai mare e dat de cuplul suplimentar introdus de creșterea razei roții (cuplul = forța X brațul forței).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: shpeedy