Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93817 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline andrei_msn

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #530 : 27.Apr.2023, 10:18:01 a.m. »
Ulei bagat in motor - Ecstar 0W20 - motorul are 110.000km
filtru ulei - bosch ( :dknw:).

am comandat un filtru nou MANN pe care o sa il montez zilele urmatoare.
revin  cu verdict.
« Ultima Modificare: 27.Apr.2023, 10:35:57 a.m. de andrei_msn »
  • Suzuki Vitara LY 1.6i APK416
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #531 : 27.Apr.2023, 10:37:35 a.m. »
Uleiul ala e prea subtire pentru motorul tau (recomandat este 5W30).
Când ajunge la rece, nu mai ramâne nici o pelicula de protectie pe componente, asa încât la pornirea la rece apare acel tacanit (pâna se formeaza din nou pelicula), practic bate metal pe metal.
Iar la 110000 km, deja are si motorul o oarecare uzura, banuiesc ca o sa si consume ceva din uleiul asta.
Filtrul de ulei e cea mai mica problema, nu el e cauza....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline migabi

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #532 : 27.Apr.2023, 01:33:02 p.m. »
Eu aud in continuare tacanitul desi turatia e mai mica decat la prima cheie. E acelasi sunet ca la motorul meu doar ca nu haraie asa de rau (o fi distributia? ) Si da, o sa vrei un w30 sau mai gros. Un "secret" al filtrelor de ulei e ca nu toate au valva anti-retur, am descoperit pe pielea mea.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline andrei_msn

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #533 : 27.Apr.2023, 02:06:33 p.m. »
legat de acea valva anti-retur de la filtru..posibil ca filtru montat sa fie fara si de accea si sunetu.

revin cu info
  • Suzuki Vitara LY 1.6i APK416
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #534 : 27.Apr.2023, 02:10:40 p.m. »
E pâna în 50 de lei un filtru original, chiar nu va înteleg de ce va zgârciti la 20-30 de lei ....

PS: la M16A e 46 de lei, iar la K14C e 36 de lei...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #535 : 27.Apr.2023, 07:06:56 p.m. »
De unde stim si cum aflam daca cel original ( China) are valva anti-retur? La ochiometru in interior prin gaura toate sunt la fel.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #536 : 27.Apr.2023, 10:26:27 p.m. »
Pai ia unul folosit si baga flexul în el.
La mine nu clănțăne motorul, folosesc doar original si când fac schimbul între revizii.....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #537 : 27.Apr.2023, 10:28:05 p.m. »
 :-))  Buna asta mi a placut
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #538 : 27.Apr.2023, 10:42:53 p.m. »
Ce mi se pare ciudat este ca topicul a fost început de posesorii de New Vitara.
Cei cu SX4 clasic n-au prea avut probleme cu motorul M16 A.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #539 : 27.Apr.2023, 10:48:31 p.m. »
Eu cred ca pur si simplu totul a început de la confuzia unor din reprezentante care au folosit la revizii uleiul 0W20 si care, dupa umila mea parere, este total contraindicat acestui tip de motor.
Au avut baietii tone de ulei din aceasta gama si cel mai probabil s-or fi gândit ca sa reduca stocurile.  :fluier:

PS: a mai fost si un lot de masini cu probleme la pompa de înalte si cel mai probabil ca sa diminueze disfunctionalitatile ei au considerat ca e bine sa foloseasca un ulei mai fluid.
Pe considerentul ca oricum ar fi uleiul motorul nu pica instantaneu.
« Ultima Modificare: 27.Apr.2023, 10:58:42 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού