Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93818 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #510 : 14.Mai.2022, 08:27:00 p.m. »
Ungerea la ce? ca motorul oricum se invarte si e aspirat, nu trebuie sa bagi "presiune" pe linia de ulei de la turbina.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline enicky

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #511 : 14.Mai.2022, 10:29:43 p.m. »
  Cand se invarte(din cheie) pune in miscare si pompa care impinge uleiul din baie in sus, ca la pornire sa fie deja acolo unde trebuie si sa-si faca circuitul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #512 : 14.Mai.2022, 11:22:36 p.m. »
Bobine defecte nu Obosite.

Bobinele sunt de fapt transformatoare.
Iar alea chiar obosesc în timp.
Una e sa dezvolte un arc electric la 25000 de V, alta e sa dezvolte doar vreo 10000.... la aprindere chiar conteaza.

Citat
Pentru producerea acelei scantei, nu este indeajunsa o tensiune numai de 6 sau 12 V, ci una mai mare, astfel scanteia nu se poate produce decat daca bujia este alimentata cu o tensiune de pana la 15.000-20.000V. Pentru a se produce o tensiune suficient de puternica, precum cea mentionata anterior, este nevoie de un ansamblu complex de piese, care sa converteasca curentul de joasa tensiune, in unul de inalta tensiune. Aici intervine transformatorul de tensiune, numit si bobina de inductie

Chiar daca nu ma crezi, eu am vazut bobina de inductie obosita care dadea scânteie aleator în bujie.
Cu fisa scoasa din bujie si pozitionata pe blocul motor (majoritatea asa verifica daca functioneaza), avea sincope în a genera scânteia tot timpul.

PS: schimbul tardiv al bujiilor (uzura excesiva sau chiar lipsa electrodului) provoaca disfunctionalitatile bobinelor de inductie, altfel nu ar avea de ce sa se defecteze.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: enicky

Offline marcone

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #513 : 16.Mai.2022, 09:01:14 a.m. »
Nu chiar o problema, mai degraba o chestiune de mentenanta, dar nu deschid un topic nou.
In weekend am verificat pentru prima data jocul supapelor, masina are 6 ani si 38.500km si rezultatele nu arata prea bine, cilindrul 4 e total in afara specificatiilor, cilindrii 2 si 3 sunt la limita. In total 11 din cele 16 supape necesita reglaj iar cilindrul 4 un test de verificare a etanseitatii camerei de ardere.
In opinia mea operatiunea ar trebui efectuata initial dupa terminarea rodajului pentru ca atunci se aseaza supapele pe scaune, nu la 40.000km.
Verificarea nu dureaza mai mult de 40 min cu tot cu desfacut/pus la loc filtrul de aer si capacul de la chiuloasa, pentru ajustat trebuie desfacute suplimentar conductele de la VVT si slabite axele cu came pentru a putea extrage pastilele.  Pastile de schimb se pot comanda la importatori, in jur de 35 de lei pastila.
 
The following users thanked this post: ntire2000, NicNic, Dogy

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #514 : 16.Mai.2022, 09:21:51 a.m. »
Sunt curios cine se baga la un asemenea reglaj.
La ce meseriasi avem s-ar putea sa iesi cu ea mai dereglata...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline migabi

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #515 : 16.Mai.2022, 12:38:11 p.m. »
@marcone : daca gasiti un service care se baga si nu trebuie sa vand un rinichi, va rog sa imi dati un semn!
SX4 SE m16a awd 2011
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #516 : 16.Mai.2022, 03:39:11 p.m. »
@marcone daca vrei sa faci 2 zile de concediu la braila iti reglez eu tachetii gratuit. depinde daca vrei pastile noi dureaza daca le rectifici pe cele care le ai se fac in aceeasi zi
Este cineva pe aici pe forum care si-a reglat singur tachetii dupa acest video.Nu se slabeste absolut nici o axa cu came cel putin la motorul M15A
Aici detalii chiar si pt incepatori
« Ultima Modificare: 16.Mai.2022, 03:49:47 p.m. de BrSx4 »
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: enicky, marcone

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #517 : 16.Mai.2022, 04:15:37 p.m. »
@ntire2000 nu sunt inginer dar o bobina care nu mai funtioneaza in parametri prevazuti de producatori este defecta nu obosita.
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline marcone

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #518 : 16.Mai.2022, 10:02:18 p.m. »
@marcone daca vrei sa faci 2 zile de concediu la braila iti reglez eu tachetii gratuit. depinde daca vrei pastile noi dureaza daca le rectifici pe cele care le ai se fac in aceeasi zi
Multumesc pentru oferta dar si eu le reglez singur, sunt obisnuit de la motocicleta.
Din pacate, spre deosebide de motocicleta, nu se gasesc seturi de pastile aftermarket si trebuie asteptat cam o saptamana dupa dimensiunile dorite. De smirgheluit o fata e prea mare migaleala la 6 pastile.

@marcone : daca gasiti un service care se baga si nu trebuie sa vand un rinichi, va rog sa imi dati un semn!
Teoretic service-urile de reprezentata ar trebui sa fie capabile sa efectueze operatiunea cu sculele speciale oferite de Suzuki si cu pastile gata disponibile.
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #519 : 16.Mai.2022, 10:22:58 p.m. »
@marcone pastilele sunt doar pe original. Eu am cumpărat prima data acum când mai umblu la el o le rectific. Nu se folosește șmirghel (cred a ai glumit cu șmirghel) cauți un atelier care are o mașină de rectificat și într-o ora le rezolvi.
Pai dacă știi ce dimensiuni ai nevoie la pastile dai comanda și când sosesc te apuci de treaba. Îți trebuie o scula cu un magnet puternic în virf ca să scoți pastilă din ghidaj
Am sunat eu acum vreo 4 ani la un service suzuki și îmi lua 1000 ron doar manoperă.si dura 7 zile ca nu au pastile pe stoc. Iar la scule nu îți trebuie nimic special
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite