Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93804 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #490 : 11.Mar.2022, 10:54:42 p.m. »
Explicatia vine din faptul ca masina lasa electromotorul sa invarta mai mult pana da drumul la scanteie pentru a da posibilitate pompei de ulei sa faca presiune   
 sa nu porneasca motorul pe uscat.
  Inseamna ca este mai "desteapta" decat credeam noi.
Imi amintesc ca la un moment dat, un mecanic m-a invatat ca iarna sa nu pornesc masina din "prima", adica sa-i dau intai o "cheie" scurta, cand motorul nu va porni, cica sa "rupa uleiul" spunea el, apoi o cheie mai lunga ca sa porneasca. 
  Adica ceva asemanator, as zice eu.
 Sunt curios de unde ai info. Sau poate cineva a tras o concluzie logica, pentru ca toate pornesc bine, dar nu "din prima".

Chestia asta era valabila la diesel cand erau temperaturi nasoale din doua cifre cu minus. Asa mai faceam si eu la 307 (1.6 HDI) acu cativa ani in special cand eram in perioada de probleme cu injectoarele. Explicatia simpla este urmatoarea : nu din cauza sa rupa uleiul se recomanda sa procedezi asa...ca nu este untura sau miere zaharisita sincer. Si nici nu s-a trecut vreodata de punctul de curgere al vreunui ulei adica de sub -40 grade ca fie cazul sa fie ''rupt'';de fapt nici nu are legatura cu uleiul ; ci din simplul motiv ca sa incalzesti bujiile. La diesel acestea fiind incandescente era recomandat sa procedezi asa pentru a le prelungi viata si pentru a porni mai lejer , motorina fiind ....stim cu totii cum , nu intru in detalii. Practic , ''falsificand'' pornirea incingeai bujiile mai bine ca sa aprinda motorina mai usor. Si inca o chestie : nici nu trebuia sa-i dai cheie neaparat sa se invarta motorul sau electromotorul ci numai sa pui contactul 4-5 secunde de vreo doua - trei ori ( timp in care se incingeau bujiile , se inroseau practic) cu pauze de 1-2 secunde intre  iar la a 3 a cheie o lua direct. Ma repet , chestiile astea sunt valabile la diesel. Sau bine , erau... Plus ca la masinile noi de azi , majoritatea sunt pe buton la pornire. Nu prea poti sa-i dai cheie scurta ca nu o ia deloc. La alea care mai sunt inca pe cheie da, mai poti proceda asa.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline cristidav

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #491 : 12.Mar.2022, 12:32:59 a.m. »
Practic , ''falsificand'' pornirea incingeai bujiile mai bine ca sa aprinda motorina mai usor. Si inca o chestie : nici nu trebuia sa-i dai cheie neaparat sa se invarta motorul sau electromotorul ci numai sa pui contactul 4-5 secunde de vreo doua - trei ori ( timp in care se incingeau bujiile , se inroseau practic) cu pauze de 1-2 secunde intre  iar la a 3 a cheie o lua direct. Ma repet , chestiile astea sunt valabile la diesel. Sau bine , erau... Plus ca la masinile noi de azi , majoritatea sunt pe buton la pornire. Nu prea poti sa-i dai cheie scurta ca nu o ia deloc. La alea care mai sunt inca pe cheie da, mai poti proceda asa.

Sa stii ca eu, de fiecare data cand pornesc masina la rece (adica daca a trecut mai mult de o ora de stationare), apas afuristul ala de buton de 2 ori, astept sa se stinga martorii in bord, apoi calc ambreiajul si apas a treia oara sa porneasca. Old habbits... Si da, imi placea mai mult varianta cu cheie  :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #492 : 12.Mar.2022, 02:14:12 a.m. »
..... Explicatia simpla este urmatoarea : nu din cauza sa rupa uleiul se recomanda sa procedezi asa...ca nu este untura sau miere zaharisita sincer. Si nici nu s-a trecut vreodata de punctul de curgere al vreunui ulei adica de sub -40 grade ca fie cazul sa fie ''rupt'';de fapt nici nu are legatura cu uleiul ; ci din simplul motiv ca sa incalzesti bujiile.
  Mihai, tu explici ceea ce se-ntampla la diesel ! Acolo motorul nu porneste pana nu se stinge martorul din bord. Sa nu le amestecam. Iar la benzina bujiile nu trebuie incalzite.
A "rupe" uleiul inseamna ca el ne mai fiind atat de fluid datorita temperaturii scazute de peste noapte, cele cateva miscari ale pistoanelor creeaza o pelicula de ungere care de la oprire si peste noapte a disparut.
  Eu am facut o analogie, dar colegul @marcone a gasit explicatia faptului ca Vitara 1,6 nu porneste "la sfert" cand este motorul rece. Practic "dai o cheie" mai lunga, pentru ca la pornire sa existe ungere.
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Myhay

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #493 : 12.Mar.2022, 08:59:22 a.m. »
Pai da , am si zis ca la diesel ma refer pentru ca la benzina chiar nu vad rostul sa se procedeze asa. Asa o fi sau nu cu pornitul cum a descris @marcone dar cert este ca pe vremuri saream mereu toti de bucurie in sus si ne felicitam cand masina o lua la sfert iarna la -15 grade? Era mandria maxima ca o lua la sfert. Acum se pare ca este invers…daca nu o ia la sfert este bine.

@cristidav - O inteleg pe asta cu obiceiul dar chiar nu vad rostul si eficacitatea sa procedezi asa. Motorul nu ''misca'' cand tu pui doar contactul iar bujiile nu se incing ca la diesel. Cel mult probabil se amorseaza pompa de ulei.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline teutzue

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #494 : 12.Mar.2022, 08:59:41 a.m. »
Salutare,
 E o chestie populara pe New Vitara faptul ca nu porneste la prima cheie?

 Dupa 3 ani jumatate in care nu am avut nici cea mai mica problema cu ea, am facut prostia sa las contactul pus vreo 20-30 minute ceea ce mi a afectat probabil bateria. Am incercat apoi sa pornesc motorul de mai multe ori si nimic. Am inlocuit atunci bateria(diagnosticata pe la 50-60% capacitate ramasa), se intampla asta vara si totul a fost OK apoi, alternatorul era ok, baterie noua - Am fost cu ea la Autonet si nu au gasit alte erori.
 Acum cateva zile am surpriza sa nu porneasca din nou la prima cheie si asta ma ingrijoreaza. A pornit apoi la a doua cheie insa nu imi explic ce s a intamplat.
Mai pateste cineva?

Cheers!

Bujiile le-ai verificat? Cati km ai?
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline enicky

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #495 : 12.Mar.2022, 12:36:32 p.m. »

După aproximativ 3 ani jumate într-o dimineață nu a pornit la prima cheie.Mai în lung la a doua.Capacitatea bateriei 72 %.După încărcare completă a crescut cu 5 %.
Schimb bateria cu una nouă și la cca 3 luni aceiași poveste.
Pentru cei (fericiți) care au garaj să închidă mașina din cheie peste noapte.Rămân consumatori destul de mici dar sunt până se reseteaza calculatoare mașinii.
Eu n-as zice ca alarma ei, adica acel consumator care ramane peste noapte este atat de costisitor.
 Eu nu folosesc alarma originala, i-am pus eu alarma, nu stiu care consuma mai mult, bateria mea are aproape 7(sapte) ani si tot merge, deci as concluziona ca este totusi undeva o problema. Nu mare, ca sa i se dea atentie, dar suficienta sa-ti faca probleme.
Plus ca eu, in iarna asta, am lasat-o si 3 saptamani nepornita, afara(+1,-30C), in parcare, cu alarma pusa si a pornit ok.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline migabi

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #496 : 14.Mar.2022, 10:04:39 a.m. »
Legat de pornire, nu neaparat la a doua cheie, dar mai lung la prima, am cautat de ce masina nu porneste "la sfert".
Explicatia vine din faptul ca masina lasa electromotorul sa invarta mai mult pana da drumul la scanteie pentru a da posibilitate pompei de ulei sa faca presiune si sa nu porneasca motorul pe uscat.
Eu zic ca nu e asa. Cand se invarte electromotorul, se invarte si arborele (vibrochenul) si impreuna cu el toate accesoriile fiindca sunt pe aceeasi curea. Gresesc?
Este ceva pe acolo si anume cand ai turbina e recomandat ca dupa schimbul de ulei sa faci presiune in rampa de ulei ca sa nu se invarta turbina fara presiune.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline enicky

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #497 : 15.Mar.2022, 06:32:00 p.m. »
Este ceva pe acolo si anume cand ai turbina e recomandat ca dupa schimbul de ulei sa faci presiune in rampa de ulei ca sa nu se invarta turbina fara presiune.
  Pai eu n-am turbina, de ce nu porneste la sfert?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #498 : 15.Mar.2022, 08:47:45 p.m. »
Motoarele actuale nu mai pornesc atat de repede, pentru ca au injectie comandata de un computer (si aprindere, dupa caz), iar computerul are nevoie de o rotatie completa pentru a calcula pozitia pistoanelor, apoi dozeaza combustibilul unde trebuie si genereaza exploziile.

Explicatia asta (plauzibila, de altfel) am gasit-o pe net.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #499 : 15.Mar.2022, 11:59:53 p.m. »
.... iar computerul are nevoie de o rotatie completa pentru a calcula pozitia pistoanelor, apoi dozeaza combustibilul unde trebuie si genereaza exploziile.
  Interesant este  hybrid-ul porneste mai repede.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip