0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Citat din: marcone din 11.Mar.2022, 10:41:07 a.m.Explicatia vine din faptul ca masina lasa electromotorul sa invarta mai mult pana da drumul la scanteie pentru a da posibilitate pompei de ulei sa faca presiune sa nu porneasca motorul pe uscat. Inseamna ca este mai "desteapta" decat credeam noi.Imi amintesc ca la un moment dat, un mecanic m-a invatat ca iarna sa nu pornesc masina din "prima", adica sa-i dau intai o "cheie" scurta, cand motorul nu va porni, cica sa "rupa uleiul" spunea el, apoi o cheie mai lunga ca sa porneasca. Adica ceva asemanator, as zice eu. Sunt curios de unde ai info. Sau poate cineva a tras o concluzie logica, pentru ca toate pornesc bine, dar nu "din prima".
Explicatia vine din faptul ca masina lasa electromotorul sa invarta mai mult pana da drumul la scanteie pentru a da posibilitate pompei de ulei sa faca presiune sa nu porneasca motorul pe uscat.
Practic , ''falsificand'' pornirea incingeai bujiile mai bine ca sa aprinda motorina mai usor. Si inca o chestie : nici nu trebuia sa-i dai cheie neaparat sa se invarta motorul sau electromotorul ci numai sa pui contactul 4-5 secunde de vreo doua - trei ori ( timp in care se incingeau bujiile , se inroseau practic) cu pauze de 1-2 secunde intre iar la a 3 a cheie o lua direct. Ma repet , chestiile astea sunt valabile la diesel. Sau bine , erau... Plus ca la masinile noi de azi , majoritatea sunt pe buton la pornire. Nu prea poti sa-i dai cheie scurta ca nu o ia deloc. La alea care mai sunt inca pe cheie da, mai poti proceda asa.
..... Explicatia simpla este urmatoarea : nu din cauza sa rupa uleiul se recomanda sa procedezi asa...ca nu este untura sau miere zaharisita sincer. Si nici nu s-a trecut vreodata de punctul de curgere al vreunui ulei adica de sub -40 grade ca fie cazul sa fie ''rupt'';de fapt nici nu are legatura cu uleiul ; ci din simplul motiv ca sa incalzesti bujiile.
Salutare, E o chestie populara pe New Vitara faptul ca nu porneste la prima cheie? Dupa 3 ani jumatate in care nu am avut nici cea mai mica problema cu ea, am facut prostia sa las contactul pus vreo 20-30 minute ceea ce mi a afectat probabil bateria. Am incercat apoi sa pornesc motorul de mai multe ori si nimic. Am inlocuit atunci bateria(diagnosticata pe la 50-60% capacitate ramasa), se intampla asta vara si totul a fost OK apoi, alternatorul era ok, baterie noua - Am fost cu ea la Autonet si nu au gasit alte erori. Acum cateva zile am surpriza sa nu porneasca din nou la prima cheie si asta ma ingrijoreaza. A pornit apoi la a doua cheie insa nu imi explic ce s a intamplat. Mai pateste cineva?Cheers!
După aproximativ 3 ani jumate într-o dimineață nu a pornit la prima cheie.Mai în lung la a doua.Capacitatea bateriei 72 %.După încărcare completă a crescut cu 5 %.Schimb bateria cu una nouă și la cca 3 luni aceiași poveste. Pentru cei (fericiți) care au garaj să închidă mașina din cheie peste noapte.Rămân consumatori destul de mici dar sunt până se reseteaza calculatoare mașinii.
Legat de pornire, nu neaparat la a doua cheie, dar mai lung la prima, am cautat de ce masina nu porneste "la sfert".Explicatia vine din faptul ca masina lasa electromotorul sa invarta mai mult pana da drumul la scanteie pentru a da posibilitate pompei de ulei sa faca presiune si sa nu porneasca motorul pe uscat.
Este ceva pe acolo si anume cand ai turbina e recomandat ca dupa schimbul de ulei sa faci presiune in rampa de ulei ca sa nu se invarta turbina fara presiune.
.... iar computerul are nevoie de o rotatie completa pentru a calcula pozitia pistoanelor, apoi dozeaza combustibilul unde trebuie si genereaza exploziile.