Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93798 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline wolfin

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #410 : 29.Apr.2019, 02:22:22 p.m. »
Acolo e putin mai complicat. Din ce imi aduc aminte..e si o instalatie de gaz montata de service neautorizat....deci...
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #411 : 01.Mai.2019, 10:22:52 a.m. »
Am fost la RAR săptămâna trecută să-mi schimb pe cartea de identitate a mașinii seria motorului.
189 RON.
Mulțumesc colegului macold că m-a avertizat că e necesară și chestia asta.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #412 : 09.Mai.2019, 04:42:22 p.m. »
V-am promis răspunsul de la ANPC. Îl aveți mai jos:

<< COMISARIATUL JUDEŢEAN PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR CLUJ Cluj-Napoca str. Navodari nr.2, Tl.  0264431367 fax 0264 431368; e-mail : reclamatii.cluj@anpc.ro

Nr. 798/475N/14.03.2019

Referitor la reclamaţia dumneavoastră, înregistrată la CJPC Cluj cu numărul 475N/15.02.2019 vă comunicăm următoarele:
La data de 17.08.2015, ati achiziţionat de la vânzătorul HINODE SERVICE SRL,autoturismul Suzuki, model Vitara 1.6 Bpassion All grip, procesul verbal de predare primire al bunului fiind încheiat intre SC PREMIUM CARS SRL, dealer autorizat Suzuki si dumneavoastră. In acest context nu exista vreun raport juridic translativ de proprietate privind autoturismul identificat, vânzătorul fiind in acest caz SC HINODE SERVICE SRL, iar SC PREMIUM CARS SRL, avand doar calitatea de custode al bunului achiziţionat de dumneavoastră.
La aceeaşi data, a fost a fost emis si certificatul de garanţie extinsa nr.SUZR002318, insotit de Carnetul de garanţie Extinsa- parte integranta a certificatului, cu o perioada de valabilitate de 24 de luni si inceperc din ziua următoare incetarii garanţiei producătorului, respectiv 16 august 2018 sau la 100.000 km rulaţi.
Ulterior acestui moment ati apelat la SC PREMIUM CARS SRL, cu doua ocazii, situaţie in care va putea adresa adresa oricărui dealer autorizat.
……
In ceea ce priveşte certificatul de garanţie extinsa, acesta a fost emis in contextul achiziţionării unui autoturism nou, oferind o garanţie suplimentara fata de cea standard a producătorului, extinsa cu 24 de luni, acrivitarile de asigurare si reasigurare specifice fiind angajate de societatea ALLIANZ-TIRIAC ASIGURĂRI SA.
Intr-adevar, certificatul de garanţie acopera toate costurile legate de piese de schimb si manopera, care sunt percepute de un Reparator Autorizat atunci când defecţiunea se datoreaza unor vicii de fabricaţie, de material sau de montaj, părţile mecanice si electrice acoperite de garanţie fiind menţionate in Carnetul de Garanţie Extinsa la capitolul Componentele acoperite de garanţia Extinsa Suzuki.
Potrivit documentaţiei amintite, in situaţia defectării vehiculului in afara Romanici, aveti obligaţia de a suna distribuitorul autorizat Suzuki pentru a primi Îndrumările necesare soluţionam problemei, sa plătiţi factura de reparaţie si ulterior, după intoarcerea in Romania, sa inmanati factura operatorului economic (SC PREMIM CARS SRL), impreuna cu Certificatul de Garanţie Extinsa si datele de revizie perodica- Caietul de Service, urmând ca toata documentaţia sa fie transmisa la Centrul de Administrare a Garanţiilor, in vederea prelucrării. Ulterior, după prelucrarea documentaţiei, costurile reparaţiilor (piese si manopera), ar urma sa fie retumate in contul reclamantului autorizat.
In momentul in care transmiteri documentaţia de garanţie extinsa operatorul economic (SC PREMIM CARS SRL), din bunăvoinţă, va depunde toate diligentele necesare in vederea asigurării restituirii despăgubirilor de către asigurat si va face toate demersurile care se impun pentru repsectarea tuturor drepturilor dumneavoastră.

Conform art 4 pct.ll, din procedura cadru pentru soluţionarea petiţiilor „Petiţiile formulate care se refera la fapte savarsite in termen mai mare de 6 luni, anterior inregistrarii petiţiilor se claseaza”.
Având in vedere prevederile de mai sus si faptul ca dumneavoastră reclamaţi o anumita situaţie petrecuta la data de 28.08.2015 precum si la data de 06.08.2016 rezulta ca fapta sa petrecut cu mai mult de 6 luni anterior inregistrarii petiţiei.
Mai mult decât atat va aducem la cunoştinţa ca CJPC Cluj, conform atribuţiilor de serviciu verifica operatori economici doar de pe raza Jud.Cluj.

Va multumim pentru increderea acordata institutiei noastre.

Cu respect,
Comisar Sef. Adj Mircea Radu

întocmit/Redactat
Cms. Petrut Gabriel >>

Sublinerea și bolduirea îmi aparțin.

Observația 1: I-am trimis un răspuns pe e-mail acestui domn comisar sef adjunct Mircea Radu din care citez:
<< Vă mulțumesc că ”din bunăvoință” ați dat curs obligației legale de a-mi da un răspuns. Tot așa cum Premium Cars Cluj și aici vă citez: ”din bunăvoință, va  depune diligențele necesare în vederea restituirii despăgubirilor”.
Nu cumva în acest caz confundați bunăvoința cu o obligație  ? >>
Probabil în noaptea ulterioară primirii răspunsului dl. comisar adj. de la ANPC Cluj n-a mai putut dormi de grijă că a confundat bunăvoința cu obligația.
De ce e obligație și nu bunăvoință ? Fiindcă caietul de garanție extinsă conține explicit obligații contractuale de rezolvare în străinătate a defecțiunilor auto. Iar obligațiile contractuale sunt/pot deveni obligații legale.

Observația 2: Răspunsul ANPC conține o inconsecvență: deși spunea în răspuns că mă pot adresa oricărui alt dealer, fiindcă am făcut reclamația către ANPC la mai mult de 6 luni de la sesizările către dealerul Premium Cars, reclamația mea e nulă.
Hai să vedem de ce abordarea e greșită:
2.a)  m-am adresat la Rubin Bistrița (alt dealer), cu mai puțin de 6 luni înaintea depunerii reclamației la ANPC
2.b) m-am adresat ANPC Cluj deoarece Premium Cars Cluj este responsabil de efectuarea necorespunzătoare sau deloc a reparațiilor în garanție indiferent de dealerul autorizat (altul, ca de exemplu Rubin Bistrița) la care am apelat. Pe scurt, din păcate pentru Premium Cars (dar și-o merită), în capul lor se sparg atât oalele sparte de Rubin cât și de alții: Hinode Mureș, Suzuki RO.

Concluzia: ANPC-ul e la fel de util ca frecția la piciorul de lemn.

Apoi afirmația celor de la Premium Cars că garanția extinsă nu acoperă partea electrică (bobine de inducție) e o prostie. Într-adevăr lucrurile parcă s-au schimbat, garanția extinsă parcă nu mai acoperă acum partea electrică (nu sunt sigur), dar în mod cert conform carnetului de garanție extinsă eliberat în 2015 partea electrică/sistemul de aprindere sunt acoperite.

Ultima găselniță a celor de la Premium Cars a fost să îmi zică în scris că "plata se face conform conditii din carnetul de garantie extinsa – fara plata TVA-ului." Ori în caietul de garanție extinsă scrie doar atât: "Distribuitorul va returna costurile reparațiilor pe garanție extinsă în contul dumneavoastră. Se va despăgubi costul pieselor și manoperei practicate in România." Eu am plătit la reparația din Ungaria TVA de 27%. Reparația în RO conține - conform legii - TVA de 19%. Într-adevăr eu pierd diferența de 8%, dar nu 27% cât își doresc ei. Tot chestie de legalitate.

Legat de responsabilitate: pe lângă Premium Cars Cluj, e evident că și Suzuki România au o responabilitate cel puțin morală pentru ce s-a întâmplat. Similar cazului Sara Motors. Se ascund momentan în spatele contractului dintre ei și dealeri care e considerat secret de serviciu. Că în alt gen de clasificare ORNISS nu se încadrează. În interesul cauzei un avocat bun poate cere instanței să oblige Suzuki România să pună la dispoziția instanței contractul respectiv și atunci - conform condițiilor contractuale - sunt șanse mari ca răspunderea morală să se transforme în ditamai răspundere legală și pentru Suzuki RO. Coșmarul oricărui țepar.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, Soimu, Dogy, mihaits

Offline Utilizator_Anonim

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #413 : 09.Mai.2019, 05:27:49 p.m. »
Treci repejor in instanta pana nu se prescrie
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #414 : 09.Mai.2019, 07:01:29 p.m. »
1) Momentul inițierii acțiunii în instanță e ales de avocat. Trebuie să mai am puțină răbdare. Nu mai durează mult.
2) Se pune și problema chemării în instanță a Suzuki România.
3) Am informații că anumite topicuri de pe suzuki-club.ro sunt monitorizate nu numai de Suzuki RO, dar și de Suzuki HU. E evident că pentru Suzuki HU nu e vreo mare bucurie să-și vadă imaginea afectată și de aceea nu pot pricepe de ce Suzuki RO și Premium Cars s-au eschivat în loc să rezolve onorabil problema. Mai ales că am avut pretenții modeste: schimbarea blocului motor (asta s-a rezolvat) și plata reparației să nu fie "intermediată" de mine. (asta s-a agravat). Într-un fel sau altul, mai devreme sau mai târziu, nemulțumirea Suzuki HU va avea efect și asupra Suzuki RO. Probabil au ajuns deja primele "castane". Zic că s-au eschivat și că s-a agravat pentru că Premium Cars m-a informat pe e-mail că îmi vor da cu ceva peste 2400 de euro. Ba odată că nu se decontează bobinele (chiar dacă caietul de garanție extinsă din  2015 le include) ba că nu se decontează TVA-ul  (asta e problemă de legalitate), etc.

Pentru mine e inacceptabil să primesc pentru cei circa 4000 euro cheltuiți, doar 2400 euro. Socoteala unora e că nu-s în stare să fac suficiente valuri ca să-i deranjeze. Să vă mai zic ceva. Am primit o întrebare standard de la câteva din publicațiile la care am trimis cazul, anume: "I-ați dat în judecată ?" Au vrut să prezinte cazul cam la fel cum a prezentat recent libertatea.ro cazul cu motoarele Renault 1,2 Tce: https://www.libertatea.ro/stiri/un-roman-a-dat-in-judecata-grupul-renault-acuza-constructorul-ca-a-vandut-motoare-cu-defecte-de-fabricatie-2612204
Așa nu pot fi acuzați de părtinire, ci doar de aducere la cunoștință a faptelor. Până n-o să-i dau în judecată n-o să publice. Ce distracție va fi mai apoi ! Cu unii jurnaliști am discutat și am schimbat pe tema asta zeci de e-mailuri.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: kellogs, mihaits

Offline Soimu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #415 : 09.Mai.2019, 07:14:08 p.m. »
Sa nu uiti si de daune colaterale si morale(cheltuieli, deplasari, cazari, timp pierdut, cheltuieli juridice, stress, etc)..in afara de ceai 4000 euro...sa ceri la instante mult ca sa obtii ceva corect!..si mai ales ca sa fie si exemplu vindicativ!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 
The following users thanked this post: remarque

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #416 : 09.Mai.2019, 09:31:37 p.m. »
Repejorul asta cu mersul în instanta poate fi si mai usurel si cu treaba buna.
Stam si ne gândim bine la toate aspectele legale, analizam cazul pe toate fetele si abia dupa aia dam cu nucleara.
Pentru ca nu se pierde nimic cu trecerea timpului, la orice suma disputata în instanta se pot aplica si penalitati la restituire - în speta dobânzile care se pot calcula lunar, trimestrial sau anual, sau de ce nu? - cursul valutar.
La cât s-a taraganat atâta cazul asta - vreo 3 ani si ceva ce mai conteaza niste luni în plus?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #417 : 09.Mai.2019, 09:39:09 p.m. »
Prescriptia e de 3 ani, de aia

Iar daca urmaresc forumul le transmitem traditionalul “sictir”
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #418 : 09.Mai.2019, 09:43:27 p.m. »
3 ani începând de când anume, ca asta e neclar.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #419 : 09.Mai.2019, 10:08:43 p.m. »
In cazul dreptului la actiune in raspundere pentru vicii ascunse, Prescriptia incepe sa curga de la data descoperirii viciilor, insa cel mai tarziu de la implinirea termenului de garantie pentru aceste vicii;
In opinia mea termenul curge de la expertiza maghiarilor, dar instanta poate considera ca incepe sa curga din momentul cand a sezizat problema banditilor de la noi, 16.08.2016, de aia zic repejor.
« Ultima Modificare: 09.Mai.2019, 10:25:10 p.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: remarque