Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93907 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #30 : 16.Oct.2015, 04:58:12 p.m. »
Ti se pare ca era in gluma scris? Bancuri eventual spun intre prieteni nu pe forum.

@vladiopa: sper sincer sa ajungem si la momentul sa spui bancuri cu noi, aici pe forum... ;)

In alta ordine de idei, 4 zile nu sunt deloc mult in conditiile in care ar trebui tinut cont de cateva aspecte:
- respectiva interventie la masina a trebuit integrata in planning-ul pe care Autonet deja il avea in derulare (programarile pentru revizii/intrari in service samd);
- fiind un un caz deosebit (am putea considera primul de acest fel), trebuia facuta o diagnoza amanuntita pentru a avea o imagine amanuntita asupra posibilelor/probabilelor efecte pe care desfacerea respectivului surub le cauzeaza;
- odata pus la locul surubul, de verificat daca masina e adusa la stadiul unei masini iesite din fabrica sau nu;
- tinand cont ca reversul medaliei pentru ne-repararea corespunzatoare a motorului ar insemna despagubire partiala/integrala/proces samd, poate ca nici doua saptamani nu ar fi suficiente pentru ca o Reprezentanta sa zica 'OK, masina e adusa la starea de fabrica si poate fi - din nou - predata spre utilizare clientului'.   
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline vladiopa

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #31 : 16.Oct.2015, 05:06:10 p.m. »
Multumesc pentru raspuns!
Cateva variante prezentasem si eu imediat in continuarea intrebarii.
 
The following users thanked this post: mususk266

Offline trike

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #32 : 16.Oct.2015, 06:14:43 p.m. »
@barry

daca nu ma inseala memoria, intr-un mesaj mai vechi care acum nu mai este pe forum (deh, probleme cu specialistii IT), spuneai ca doi cilindrii au fost gasiti cu compresie mica. Ma insel? S-a confirmat aceasta problema?
  • Vitara 1.6 ddis allgrip
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #33 : 16.Oct.2015, 08:26:03 p.m. »
Din cate cunosc, organizarea activitatilor de montaj pe liniile de asamblare prevede controale incrucisate intre operatorii de pe linie.

Sa nu exageram. Este un automobil, nu Airbus 380.
In productia industriala de serie si masa se folosesc "mecanisme" de autocontrol si protectie la eroare (pokayoke) si sisteme de control statistic al calitatii, adica verificare prin esantionare, nu bucata cu bucata. Rata de  esantionare este stabilita in functie de nivelul de risc de eroare in proces si de nivelul de siguranta cerut la subansamblu sau produsul final.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline barry

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #34 : 17.Oct.2015, 12:19:02 a.m. »
In prima zi pe la sfarsitul programului au descoperit surubul nestrans, masina intrand in service de la ora 8. Avand marele noroc sa fiu primul caz din istoria motorului M16A, au inceput sa verifice: benzina, bujii, bobine inductie, injectoare, pompa benzina, presiune circuit benzina...., intr-un final descoperind surubul.
A doua zi, dupa ce au strans surubul cu cheie dinamometrica, 2 cilindri aveau compresie normal, 2 aveau compresie la  jumatate. Conform explicatiei primate, cauza problemei a fost faptul ca tachtii de la cilindrii fara compresie nu erau incarcati cu ulei (amorsati). Acest lucru s-a remediat prin invartiea repetata a motorului, care a dus la incarcarea (amorsarea) lor.
In urmatoarele zile au mai verificat sa nu existe alte daune la motor, au testat masina cam 3 km si m-au sunat sa vin sa o ridic.
Doar in prima zi am reusit sa stau in service aproape toata ziua, informatiile din urmatoarele zile fiind stranse in urma convorbirilor telefonice cu cei de la service.
Tot ce pot sa fac este sa-i cred pe cei de la service si sper sa nu-mi fii servit o poveste cosmetizata.
Oricum in 5 ani de garantie tot pe capul lor ajunge masina daca mai apar problem si teoretic nu ar avea nici un interes sa ascunda eventuale alte daune.
Incerc din rasputeri sa ma linistesc, incerc sa le accord incredere celor de la service si sper sa reusesc sa decopar si sa ma bucur de fiabilitatea acestui motor.
  • Vitara Passion Allgrip 1.6VVT 2015
 

Offline danyepz

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #35 : 17.Oct.2015, 11:34:35 a.m. »
Stai linistit...eu la 7000 de kilometri am avut o dauna cu un mg zr,din acel accident s-a spart baia de ulei si blocul cu vibrochenul(doar carcasa) am schimbat cu unele sh si tot fiind cu motorul desfacut am zis sa fac și.distributia (tot variabila cu 2 curele) dar si un upgrade al garniturii de chiuloasa (roverele au o problema cu garnitura de chiuloasa) cu una de land rover...dupa ce am scos masina din service mergea execrabil nu avea putere si nici nu statea frumos la relanti...dupa n testere nu  au gasit nimic, apoi am avut noroc sa găsesc un mecanic bun si disponibil sa dea jos cam totul de la chiuloasa(aprindere alimentare etc)am descoperit intr-un final ca aveam compresia scazuta pe 2 cilindri din cauza unei ciupituri de la montaj a garniturii de chiuloasa...s-a pus totul la loc s-au strans suruburile comform cartii (aveam prezoane la motor de la chiuloasa pana in baia de ulei) si masina si azi la 50000 de kilometrii merge perfect,tot ce iti spun s-a petrecut intr-un service de cartier....asa ca nu iti face griji ca totul este in regula acum.
  • Swift 1.2 2019
 

Offline barry

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #36 : 18.Oct.2015, 12:23:22 a.m. »
Multumesc pentru incurajare.
  • Vitara Passion Allgrip 1.6VVT 2015
 

Offline manesz

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #37 : 18.Oct.2015, 01:08:25 a.m. »
my friend, ma bucur ca s a rezolvat si sper a mergi de acum incolo numai la reviziile planificate:)
 
The following users thanked this post: barry

Offline aleksanders

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #38 : 18.Oct.2015, 05:29:21 p.m. »
Multi km cu schimb doar de consumabile  :good:
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 
The following users thanked this post: barry

Offline vladiopa

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #39 : 18.Oct.2015, 05:52:20 p.m. »
Sa nu exageram. Este un automobil, nu Airbus 380.
In productia industriala de serie si masa se folosesc "mecanisme" de autocontrol si protectie la eroare (pokayoke) si sisteme de control statistic al calitatii, adica verificare prin esantionare, nu bucata cu bucata. Rata de  esantionare este stabilita in functie de nivelul de risc de eroare in proces si de nivelul de siguranta cerut la subansamblu sau produsul final.

Daca te pasioneaza subiectul, putem deschide un topic despre 6sigma, control statistic, histograme, diagrame Pareto, Ishikawa, analize FMEA (sau AMDEC...cum preferi), TPS (Toyota Production System), Kaizen,  Lean Manufacturing, AQL, QFD, 5WHY, 5S, TPM samd (inclusiv poka-yoke - sau mai popular "metoda anti-prost" - traducere "libera" pt mistake proofing)  :) Sau sa discutam despre ISO TS 16949? :)
 
The following users thanked this post: ntire2000