Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93834 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #270 : 26.Ian.2019, 11:31:28 p.m. »
Exista o directiva..99/44/ce.

Garantia este valabila pe piata interna..si cand zic interna....ma refer la uie.

Ultima oara cand am luat cola din magazin .... nu mi au dat garantie.

adica mai corect garantie internationala, nu interna.

asa zice si aici la valabilitatea geografica https://www.suzuki.ro/services/garantie-37/
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline wolfin

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #271 : 26.Ian.2019, 11:33:28 p.m. »
Interna...pe piata comuna.

E o singura piata......

Internationala e altceva...cum au ceasurile rolex....india...sau franta..sau us....


Alfel spus....u  produs cu garantie cumparat in uie.....poat fi reparat...peste tot in uie.

Am dubii ca in ukraina ...iti repara masina moca...cum ar fi trebuit ungurii sa o faca. Din ce stiu nu are acord comercial cu ue...si chiar daca ar avea ceva...nu i se aplica regulamentele....dar sunt off topic.

@remarque  vezi cap xiii ca sa iti raspund la intrebare
ref. La suzi.ro. de asemenea la inceput defineste si suzi.ro cine l a creat si de ce
« Ultima Modificare: 26.Ian.2019, 11:57:11 p.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline wolfin

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #272 : 27.Ian.2019, 12:09:22 a.m. »
O rectificare...vecinii de la vest..au fost/erau indreptatiti sa ceara bani...i n cazul extragarantiei.

Trebe citit si pt primii 3 ani.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #273 : 28.Ian.2019, 12:30:37 p.m. »
Într-adevăr în carnetul de garanție extinsă pe ultima pagină (pag. 8) scrie, citez:
”ÎN CAZUL UNEI DEFECȚIUNI:
    ....
    B. Dacă vehiculul dumneavoastră se defectează în afara României:
    1. Adresați-vă celui mai apropiat Reparator Autorizat Suzuki.
    2. Cereți acestuia să identifice defecțiunea si să estimeze costurile reparației.
    3. Dacă aveți posibilitatea, sunați Distribuitorul Autorizat Suzuki de la care ați cumpărat Garanția Extinsă pentru a vă sfătui în privința soluționării problemei.
    4. Factura de reparare o plătiți dumneavoastră. Pe factură trebuie să menționați în rubrica «cumpărător» numele și adresa Distribuitorul Autorizat Suzuki de la care ați cumpărat Garanția Extinsă.
    5. După întoarcerea în România vă rugăm să duceți factura pe care ați plătit-o împreună cu Certificatul de Garanție Extinsă și datele de revizie periodică - Caietul de Service, la Distribuitorul autorizat Suzuki de la care ați cumpărat Garanția Extinsă pentru ca acesta să trimită documentația la prelucrare la Centrul de Administrare a Garanțiilor.
    6. După prelucrarea documentației de garanție extinsă și autorizarea reparației de către Centrul de Autorizare a Garanțiilor, Distribuitorul autorizat Suzuki va obține un număr de autorizare ceea ce-i va garanta plata respectivei reparații. Distribuitorul va returna costurile reparațiilor pe garanție extinsă în contul dumneavoastră. Se va despăgubi costul pieselor și manoperei practicate in România.”
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: toma

Offline toma

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #274 : 28.Ian.2019, 12:45:30 p.m. »
Citat
Se va despăgubi costul pieselor și manoperei practicate in România.
     :fluier:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #275 : 28.Ian.2019, 01:01:10 p.m. »
Pe hârtie sună frumos,  în practică cu siguranță apar tonuri de gri.
 Dar hai să nu ne aruncăm la comentarii pe acest topic, garanția e garanție și are topicul ei, aici merită să fie amintită doar ca o soluție de punere în practică a reparației în sine, fără dezbateri ipotetice.

Offline NicNic

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #276 : 28.Ian.2019, 01:51:36 p.m. »
Din cate am inteles pana acum, situatia este similara (ma refer doar la bobina de inductie) cu cea pe care am avut-o si eu cu SUVI. Solutia corecta ar fi repararea prin inlocuire a bobinei defecte, in baza garantiei extinse.

Din pacate, avaria la distributie si celelalte piese nu cred ca poate fi acoperita de o eventuala garantie extinsa.
Nu am citit conditiile de garantie, insa principial vorbind, este vorba de o dauna de consecinta, nu de defect de fabricatie.
Adica masina avea piesele respective bune, fara defect din fabricatie, si numai utilizarea masinii a dus la defectarea lor.

Cine a decis sa se utilizeze masina neconform (adica cu bobina defecta) ar trebui sa suporte si reparatia la celalte piese (Dar nu pe garantie). Insa e greu sa cred ca un service din Romania isi va recunoaste vina si isi va asuma astfel de reparatie.
Probabil si ungurii stiau despre acest lucru, motiv pentru care au spus ca nu pot executa reparatia pe loc... (cred eu, nu e ceva cert).

Concluzia, @remarque

Daca poti sa obtii o constatare tehnica de la o reprezentanta Suzuki din care sa rezulte in mod clar ca defectarea restului de piese s-a produs din cauza bobinei cu defect de fabricatie, apoi daca poti demonstra ca service-ul din Bistrita (sau oricare altul ar fi) ti-a refuzat repararea/inlocuirea bobinei, atunci poate ai o sansa sa recuperezi ceva de la acel service.

Daca nu, incearca sa repari masina pana nu se strica si mai mult.

Asa as face eu ...



  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #277 : 28.Ian.2019, 01:53:57 p.m. »
@remarque, din ce ai scris tu se întelege ca pasii urmatori sunt foarte simpli:

te duci dincolo si îti repari motorul pe banii tai, vii acasa cu factura si încerci sa o rezolvi amiabil cu cei care ti-au acordat garantia extinsa aici.
ultimul pas, probabil la ANPC.
m-as mira ca totul sa mearga amiabil, daca n-a mers 3 ani.

@NicNic, colegul nostru i-a colindat pe toti pâna s-a saturat, nu a vrut el sa-si strice motorul, parerea mea e ca orice defectiune suplimentara survenita din cauza neconstatarii corespunzatoare a unei alte defectiuni cade în raspunderea reprezentantului (si eu daca ma duc la doctor si ma opereaza gresit, ala e raspunzator de ceea ce a facut)

Citat
Se va despăgubi costul pieselor și manoperei practicate in România.
     :fluier:

la ce tarife au ai nostri în retea, o sa plece si cu bani (în plus) acasa.  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #278 : 19.Feb.2019, 02:40:03 p.m. »
Ceva interesant și în directă legătură cu cazul meu.

http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=6063.30

O să revin cu detalii.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #279 : 19.Feb.2019, 10:31:40 p.m. »
Am fost la Debrețin din nou în 08.02.2019. Motorul făcea deja la rece ca o râșniță. Când l-au deschis cei din Debrețin mi-au zis că am avut noroc că am ajuns până acolo. Bobinele de inducție și bujiile trebuiau ele schimbate, dar au apărut surprizele.

Deși au crezut că sunetul de râșniță venea de la lanț când au desfăcut motorul lanțul era bine merci, întins și în bună regulă. Sunetul venea de la bătaia bielelor pe arborele cotit, ați văzut poate că mi-am schimbat semnătura ... E distrus tot blocul motor: arbore cotit, biele, cuzineți, bolțuri, pistoane, etc. Cu ochii mei am văzut jocul bielelor (atât cele maneton cât și cele palier) pe vilbrochen și cu urechile mele am auzit cum cloncăneau bielele pe arborele cotit când erau mișcate cu  mâna. De acolo venea bătaia. Mersul sacadat de la bobine și bujii.

Am lăsat mașina acolo, am înoptat la un hotel din apropiere și am rugat o prietenă din Bistrița să vină după mine la Debrețin a doua zi cu altă mașină. Am avut noroc că a fost disponibilă.

O variantă minimă de deviz trimisă de unguri ce prevede înlocuirea doar a arborelui cotit, a bielelor, a cuzineților, a bolțurilor, fără pistoane, fără bloc motor, se apropie de 3000 de euro. Schimbul motorului cred că trece de dublu.

Observații:
1) Cum naiba a putut ieși din fabrică un motor cu ”rod knock” ? Cam ce control de calitate au ungurii ca să poți scoate așa ceva către cumpărător ?
2) După așa o istorie bogată aș mai putea avea încredere în service-urile Suzuki din RO ? Și câte soluții elegante de rezolvare nu le stăteau la îndemână de mai bine de 3 ani ...
3) Mașina ce am luat-o în august 2015 a făcut parte dintr-un lot ”special”, cel cu jante de 17” în loc de 18 ”. Au fost zvonuri că mașinile erau pentru Ucraina, cu motoare de 117 CP deși în acte scria 120 CP... Sau poate a fost doar un lot cu bube cunoscute, vândut către dealeri mai ieftin, și dat cumpărătorului final de unii ce dispar în ceață ... 
4) Pentru că altă surpriză am avut când m-am uitat recent la factură, deși am ridicat mașina de la Premium Cars Cluj, vânzătorul este Hinode Service SRL din Odorheiu Secuiesc cu punct de lucru în Târgu Mureș, firmă aflată acum în insolvență. Cam nasol, nu ? Și totuși carnetele mele de garanție și garanție extinsă sunt semnate și ștampilate de Premium Cars Cluj.
3) Reclamație la ANPC pentru neîndeplinirea obligațiilor de a aduce produsul cumpărat la conformitate în termen de 15 zile de la anunțarea în scris a neconformității cf. legii 449/2003.
4) Reclamatie la managerul general Suzuki România.
5) Tatonare la câteva ziare online cu acoperire națională.
6) Caut avocat.

Am fost contactat deja de Suzuki România, deocamdată vorbe. 
Sper să fiu un caz singular și voi să vă bucurați în continuare de mașinile voastre.
« Ultima Modificare: 19.Feb.2019, 10:48:35 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip