Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93845 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cmd77

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #230 : 21.Dec.2018, 09:21:26 a.m. »
Cum mai e cu motorul?
Ati ajuns la o concluzie?
  • suz
Vitara Passion 2WD benzina Galactic Gray
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #231 : 23.Dec.2018, 10:15:33 p.m. »
M-am programat la Autonet București pentru penultima săptămână din ianuarie 2019. Dar le-am trimis celor de la Autonet si o înregistrare mai recenta cu sunetul motorului pe care au spus că o să o analizeze numai după sărbători. Asta pentru a nu face un drum până la București și ajuns acolo sa mi se zica ce mi-au mai zis și cei de la Cluj, Mureș și Bistrița, anume că "motorul suna bine, n-are nimic".

Pentru mine e tare incomod sa merg de la Bistrita la București, apoi să mă întorc cu trenul, de la servici nu e indicat sa mai lipsesc, e iarna, etc. Am apelat la soluția asta in extremis. Daca găseam un service mai răsărit în zona as fi renunțat la garanție și mi-aș fi făcut masina pe banii mei, dar n-am găsit. Singur n-am avut curaj să mă apuc.

Cu informatiile de acum banui fie un ghid de supapa lărgit, fie întinzătorul hidraulic de lanț defect/infundat, fie rola defazoare defecta.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #232 : 01.Ian.2019, 09:27:32 p.m. »
remarque, ai mesaj de la un consatean  :)

apropo, ca mi-am adus aminte acum.
eu am M13A, si stiu ca tachetii au niste pastile pe capete (pe ele bate axul cu came).
e posibil ca una dintre ele sa fie cu o problema (de fabricatie - de exemplu), pe cei din service nu i-a dus capul sa schimbe (si) acele pastile?
« Ultima Modificare: 01.Ian.2019, 09:48:45 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #233 : 04.Ian.2019, 11:05:00 a.m. »
Jocurile la pastilele tacheților sunt în norme, acolo a fost și prima mea bănuiala.

O ușoară pulverizare cu apă curată peste fuliile/curelele accesoriilor a dus la o mică ameliorare a zgomotului. Metoda asta cu pulverizarea de apă e recomandată pentru diagnosticul curelelor/fuliilor de accesorii de câțiva din marii producători de curele.

Și acum o întrebare de 10 puncte: la acest motor, M16A cu euro 6, fulia de la alternator (generator) e cu ambreiaj, clichet, sau ceva de genul asta ? Adică să fie solidară cu rotorul alternatorului doar într-un sens, iar în celălalt sens să se rotească liber. Sau e solidară cu rotorul alternatorului în ambele sensuri ? Că a mea fulie e solidară cu rotorul în ambele sensuri, mai mult, la trecerea de la un sens la altul e un mic joc unghiular și surpriză, când trec de la un sens la altul se aude un ușor țac. Verificare făcută cu ambele curele de accesorii date jos. Asta ar putea explica o parte din zgomot. Cu stetoscopul auto personal nu aud totuși zgomotul de la alternator. Am scule noi în dotare, stetoscop, manometru compresie, manometru presiune ulei, lere, etc. Poate deschid un service auto :)
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #234 : 22.Ian.2019, 12:29:54 a.m. »
Citez parțial din reclamația proaspăt depusă la ANPC București:

”La 18.01.2019 am fost programat pentru diagnosticul motorului în service-ul autorizat Suzuki ”Suzuki Limuzin Autohaz” din localitatea Debrecen, Ungaria, unde m-am deplasat special pentru acest scop. Aici motorul a fost pus pe tester și s-a diagnosticat bătaia de la relanti cu motorul cald ca provenind de la bobine de inducție și bujii, cel puțin unul dintre ansamblurile bobină + bujie prezentând o descărcare parazită a scânteii la masă. Acest lucru a fost confirmat și prin inspecție vizuală, fiind date jos injectoarele și bujiile, pe una din bujii s-a văzut ca semn al descărcării parazite un inel negru la baza izolatorului, precum și un puternic miros de benzină ce provenea de la benzina nearsă în totalitate datorită aprinderii deficitare, zgomotul provenind de la arcul electric al descărcării la masă.

Mai important însă: au fost schimbate temporar, pentru test, injectoarele și bujiile cu altele de pe un motor identic și de data aceasta într-adevăr bătaia motorului la relanti a dispărut.

Deoarece nu existau bobine și bujii în stocul magaziei mi-au fost puse la loc bobinele și bujiile originale, nu mi-am putut permite să aștept în Ungaria venirea pieselor, care venire ar fi durat câteva zile. Din păcate însă mersul ”șchiop” al motorului timp de mai bine de 3 ani din cauza aprinderii deficitare la unul din cilindrii a provocat afectarea gravă a motorului provocând defecțiuni la lanțul de distribuție (și implicit la cele 2 patine ale lanțului de distribuție, precum și la întinzătorul hidraulic al lanțului de distribuție) probleme care nu pot fi rezolvate decât prin înlocuirea și a acestor componente. Un simptom al acestei probleme este un zgomot puternic la motor de tip huruit ”lanț pe metal” la pornirea la rece, zgomot pe care l-am remarcat de circa 4 luni. 

La 21.01.2019 am prezentat personal d-lui ing. Spătăreanu Daniel de la service-ul autorizat Suzuki Rubin din Bistrița fișa de service cu diagnosticul motorului de la Suzuki Limuzin Autohaz din Debrecen, cu solicitarea de a rezolva problemele menționate în clar în fișă: bobine de inducție, bujii și lanț. Dl. ing. Spătăreanu Daniel mi-a spus că pentru a lua o decizie trebuie să se consulte cu managerul de service Suzuki, Romania, dl. Lucian Gârbaciu. Ulterior dl. Spătăreanu m-a sunat și mi-a spus că ei (adică reprezentanții Suzuki România) nu dau credit verificărilor pe care le-am făcut în Ungaria, exprimându-se astfel: ”La noi e ca la doctor, un doctor îți dă un diagnostic, alt doctor îți poate da alt diagnostic, noi nu putem să-i credem pe cei din Ungaria”. Degeaba i-am explicat că înlocuirea bobinelor de inducție și a bujiilor a dus la dispariția zgomotului de la relanti la cald și că mersul timp de 3 ani și jumătate cu acest defect a dus și la distrugerea lanțului de distribuție și a accesoriilor acestuia, defect nou ce poate fi probat printr-un zgomot puternic la pornirea la rece. ”

Știați că mai nou Suzuki oferă 3+7 ani garanție ? Mai bine ar da garanție 3+99 ani, tot atâta i-ar costa. 
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: wolfin, kellogs

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #235 : 22.Ian.2019, 11:07:50 a.m. »
La noi garantia este un fel de Fata Morgana!
Era de asteptat reactia "specialistilor" de la noi.
Pacat ca trebuie sa te rogi de iei sa isi faca meseria sau, sa respecte acele conditii din garantie
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline boga81

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #236 : 22.Ian.2019, 11:11:40 a.m. »
La Suzuki Romania ai scris?

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #237 : 22.Ian.2019, 03:57:37 p.m. »
Să fiu mai clar, după ce am prezentat fișa de service de la Suzuki Limuzin Autohaz Debrecen din Ungaria cu diagnosticul la Rubin, inginerul de la Rubin a refuzat să rezolve problemele motorului pe baza diagnosticului din Ungaria. Dar asta după ce s-a consultat cu șeful cel mare pe service Suzuki România: dl. Lucian Gârbaciu și șeful direct de la Rubin: dl. Bogdan. Deci șefii i-au zis să nu rezolve nimic. La acest domn Gârbaciu a ajuns sesizarea mea pe e-mail făcută la Suzuki România în septembrie 2018 și acesta ascultând înregistrarea pe care ați auzit-o și voi mi-a răspuns că motorul sună bine ... 

Hai să fac abstracție și de faptul că nu mă cred pe mine când le spun că în Ungaria motorul suna ok la relanti la cald după schimbarea bobinelor și bujiilor ...

Astea mai sunt cum sunt, e ca în bancul acela, Gyuri crezi ce vezi, sau crezi ce-ți spun ?

Ce nu pot însă să înțeleg este altceva: în momentul în care i-am sugerat să facă și ei exact aceleași verificări ca în Ungaria să se convingă că ungurii au sau nu dreptate, au refuzat: că n-au cum să facă asta, să stau eu liniștit că dacă cumva le vine o mașină cu motorizarea asta atunci poate fac și verificarea. 4 bobine și 4 bujii. Păi la cum s-au umplut de glorie ar fi trebuit să sară și în foc să mă rezolve, dar ei îmi spun să stau liniștit să aștept, ce să aștept nu se știe prea bine. Deși le dau diagnosticul mură în gură ... N-au fost în stare să facă în 3 ani ce au făcut ungurii în maxim 2 ore ... 

Când am sunat să confirm programarea făcută pentru 21.01.2019 la Autonet București și i-am întrebat dacă au ascultat înregistrarea cu motorul, mi-au răspuns că ei nu pun preț pe o înregistrare făcută cu telefonul ... De aceea m-am dus în Ungaria că aștia când au auzit înregistrarea mi-au zis textual: ”D-le, motorul ăsta sună ca un motor de tractor !” Au auzit ce auzeam toți, mai puțin cei din service-urile autorizate Suzuki din România.

Știți la ce m-am gândit: ia să fac eu o sesizare și la firma Suzuki mamă, să vadă și dânșii cum o mai ducem noi prin România ... Dacă știți adrese de e-mail unde aș putea-o trimite vă rog să mi le spuneți.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #238 : 22.Ian.2019, 04:06:48 p.m. »
https://auto.suzuki.hu/ugyfelszolgalat

aici e formular de contact in care poti atasa fisiere scanate.

banuiesc ca poti trimite scanate inclusiv mail-uri legalizate traduse in maghiara (ca sa le inteleaga si aia) cu raspunsurile nepretuite primite de la samsarii nostri care se pretind dealeri.
alaturi ar fi bine sa pui si constatarea facuta de un dealer serios de la ei, aia carora le-au luat doua ore sa-ti dea un diagnostic "gresit"  B-).

nu pot sa cred ca firma producatoare ar tolera un astfel de comportament din partea unor dealeri care traiesc de pe spinarea ei.
mai ales ca au preturi promotionale incepand de la piese si pana la masini din partea lor.

subiectul seriozitatii dealerilor din RO e mai mult decat delicat, dar acum nu am timp sa scriu mai multe, însa o sa revin.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque

Offline AT

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #239 : 22.Ian.2019, 07:51:49 p.m. »
Reclamatia dvs. la ANPC, daca ati depus si concluzia tehnica a unui tert service autorizat (cel din Ungaria) care a demonstrat defectiunea respectiv solutia rezolvarii, reprezinta d.p.d.v. juridic o dovada infailibila. A.N.P.C. are toate instrumentele sa solutioneze corect si drastic reclamatia, conform prevederilor legale. Neplacut si nefiresc  este insa faptul ca desi ati prezentat dovezile si service-ului si reprezentantei Suzuki din Romania, inteleg ca ati fost nevoit sa alegeti aceasta solutie. De retinut ca legea protectiei consumatorului 449 aliniata la prevederile europene, prevede si faptul ca in cazul nerezolvarii problemei in termen de maxim 15 zile calendaristice de la aducerea la cunostinta a problemei (de preferat informarea scrisa pe mail sau fisa service neaparat stampilata care sa dovedeasca data aducerii la cunostinta a neconformitatii) da dreptul Consumatorului sa solicite Rezolutiunea contractului de achizitie si returnarea contravalorii produsului neconform. Bine ar fi ca ANPC sa analizeze dovezile si sa aplice corect legea.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -