Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93847 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #220 : 26.Oct.2018, 03:11:00 p.m. »
Ai multa rabdare, eu cred ca as merge pana crapa ceva sau pana se "repara" singura.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Soimu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #221 : 26.Oct.2018, 05:09:17 p.m. »
Apreciez umorul tau! :clap:
Dar nu si comportamentul celor care ar trebui sa-ti rezolve rapid situatia! :-t
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #222 : 26.Oct.2018, 09:02:34 p.m. »
Am vrut doar sa subliniez ca injectoarele erau asa de curate incat puteai sa canti la ele :)
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #223 : 09.Nov.2018, 02:53:36 p.m. »
Am schimbat azi în service cele 4 bobine de inducție cu unele de la o alta masina identica si n-am vazut diferențe semnificative. Bujia 1 de la cilindrul 1 (unde se aude zgomotul) era ceva mai neagră decat celelalte care erau roșcate. Electrodul era curat, doar filetul bujiei era mai negru. Dimineața la pornire am văzut la eșapament câteva secunde un fum alb parcă și un pic albăstrui, nu sunt sigur. Să fie un nevinovat condens, ori să fie niscaiva ulei ajuns în camera de ardere a cilindrului 1 ? Nu știu.

Concluzii (strict ale mele - service-ul zice în continuare că nu are nimic):
1) Nu sunt injectoarele (respectiv injectoruil de pe cilindrul 1), toate 4 au fost înlocuite de test și tot așa sună;
2) Nu sunt bobinele de inducție (respectiv bobina de pe cilindrul 1), toate 4 au fost înlocuite de test și tot așa sună - oricum cam mică șansa să sune așa o bobină;
3) De vreme ce trage foarte bine și are consum mic și o singură bujie e neagră: bănui compresie bună, etanșare bună, adică inclusiv închid bine supapele;
4) De vreme ce o singură bujia e mai neagră nu poate fi rola defazoare, aceasta nu poae afecta selectiv un singur cilindru din patru.
5) Fiindcă bujia de pe 1 e mai neagră și datorită fumului banui un joc mic în ghidul unei supape de pe clindrul 1, care produce atât zgomotul cât și o pierdere minoră de ulei (jocul a afectat semeringul de etanșare de pe ghidul supapei), care ulei ajunge în camera de ardere și murdărește bujia. Jocul nu a produs încă afectarea scaunului supapei dar urmează.

Săptămâna viitoare mai vreau să fac în service și o presiune de ulei, să elimin posibilitatea ca o presiune prea mică de ulei (care se poate datora de exemplu unei bucăți de silicon pe sorbul pompei) să nu ungă destul tacheții și axul cu came.

După aceea ... Ori trag de mașină până crapă, ori merg la alt service. Aș fi fost mai hotărât dacă aș fi putut diagnostica eu fără echivoc problema, la început bănuiam tacheții, acum bănui un ghid de supapă, nu știu sigur.

Să vă zic o chestie cu trasul până crapă. Prima mea mașină a fost un jaf, am lucrat la ea aproape 1 an, până am pus-o ca lumea pe roate, apoi m-am folosit de ea vreo 3 ani. Set motor, ax cu came, curele, etc. toate schimbate. Mașina mergea șnur. Un singur lucru n-am putut rezolva. Motorul mai avea un cloncănit care venea de la axul pompei de benzină ce se rotea într-un soi de bucșă de bronz lubrefiată bine cu ulei, între axul pompei și bucșă fiind un pic de joc. N-am găsit una la fel și nici n-am putut obține una la comandă. Am mers cu motorul așa vreo 60.000 km și n-a crăpat pentru că acolo nu se exercitau forțe mari și ungere era din belșug. Așa că ...
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Lerua07

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #224 : 09.Nov.2018, 03:22:40 p.m. »
Asa ca... s-ar putea sa margi si cu acest motor zeci de mii de km fara probleme...  ;)
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline smiley

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #225 : 09.Nov.2018, 03:32:29 p.m. »
Din amintiri :
Fumul alb apare la arderea antigelului.
Albastru e ulei.
Negru motorina (pentru benzinare nu stiu daca exista fum in urma arderii incomplete ci miros puternic de benzina)

Si o parere de nespecialist - Daca una din bujii e mai neagra posibil ca in cilindru respectiv e o ardere mai defectuoasa, deci injectorul sau bujia nu sunt in parametri sau cel mai probabil la pornire ala e cilindrul care-i primul sa fie "aprins" deci e normal sa fie diferit fata de celelalte putin.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Soimu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #226 : 09.Nov.2018, 03:36:14 p.m. »
Asa ca... s-ar putea sa margi si cu acest motor zeci de mii de km fara probleme...  ;)
La zeci de mii de km nu se "scoate"....ar fi nevoie sa mearga macar (2) "sute de mii de km".....
...adica sa fie peste 20 de "zeci de mii de km" :)

...si eu cred ca e buba la o supapa sau e ciupita la un cilindru garnitura de chiulasa....
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 
The following users thanked this post: remarque

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #227 : 17.Nov.2018, 07:47:10 a.m. »
Am dedus o posibila cauza pentru bujia 1 mai neagra pe filet. Supapa PCV (positive crankcase ventilation) ce  iese din capacul motorului e conectata la un furtun ce intra in galeria de admisie aer,  unde aceasta e ramificata deja, exact in dreptul cilindrului 1. Supapa PCV are rolul de a rcircula gazele reziduale din motor introducandu-le la "reciclare" in galeria de admisie. Supapa e unidirectionala, lasa sa iasa suprapresiunea din motor in galerie, dar invers (cand in galeria de admisie sunt presiuni mai mari decat in motor, de exemplu la acceleratii puternice) se blocheaza. Mai ales cand motorul e cald acele gaze contin vapori de ulei, vapori ce se duc in galerie, dar sunt introduse chiar langa cilindrul 1, probabil acolo se aduna cei mai mult ulei. Daca ce spun e corect atunci la schimbul bujiilor ar trebui ca mai multa lume sa observe acelasi lucru: bujia de pe primul cilindru, cel dinspre distributie are filetul ceva mai murdar decat celelalte.  Daca e cineva care a schimbat bujiile recent la un motor M16A si a observat asa ceva ill rog sa ne spuna.

Am cautat prin documentatie sa vad daca varianta actuala de M16A are sau nu "fuel pressure regulator", de exemplu motoarele mai vechi de pe Swift, cele de 1,3, sigur aveau asa ceva. Logica e urmatoarea: chiar si la injectia indirecta de benzina care se face la presiuni mici, s-a considerat uneori necesar sa se aplatizeze varfurile de presiune din rampa comuna, varfuri ce apar la deschiderea fiecarui injector. De aceea de obicei regulatorul se amplaseaza chiar pe rampa. Sunt cazuri documentate de motoare zgomotoase (clicking, ticking noise) din cauza defectarii regulatorului de presiune benzina,  de exemplu celebrul 350Z de pe Nissan. Pe M16A-ul recent nu am gasit regulator din asta.

Apoi referitor la presiunea de ulei pe axul cu came si ulei, da solutia e sa se verifice presiunea cu un manometru special, mufat in locul sondei de presiune ce aprinde becul rosu de ulei. Se poate verifica si mai simplu deschizand in timp ce motorul e pornit,  busonul de la umplere ulei si cu o lanterna buna se vad doua din camele evacuarii, una din ele se vede perfect, cum sunt scaldate intr-un rau de ulei. De acolo nu e ...

Am mai aflat ca  motorul are compresia 14,5-15 pe fiecare cilindru si jocurile la tacheti sunt de 0,15-0,20 pe admisie si 0,25-0,30 pe evacuare, eventuale detalii pe PM. Nici de acolo ...

Am invatat aproape pe de rost schitele cu motorul, cele aduse de colegul ngeo de pe un site rusesc, la categoria piese auto, new vitara.

A sa nu uit, rezistentele masurate cu ohmetru de pe cele 4 bobine de inductie, au aceleasi valori.   

Nu cred sa fie garnitura de chiulasa ciupita ca inafara de fumul alb de la pornire, care l-am vazut doar odata cateva secunde cand era rece afara, ar trebui sa fie si alte simptome, bulbuceli prin vasul de expansiune, contaminare ulei, cresteri de temperaturi motor, etc., pe care nu le am.

Sunt site-uri ce documenteaza tot felul de defectiuni intalnite mai frecvent la numite masini. De exemplu pe repairpail.com daca introduci la cautare ceva de genul clicking noise on idle, warm engine, gasesti destula informatie.

S-a mai zis recent pe acest forum, Suzuki a lasat jos stacheta, de pe linia de productia masinile ies fara control de calitate eficient. Motorul M16A n-are vicii de proiectare, buba a fost la productie.

A disparut oricum din oferta pentru piata din Romania.

M-am uitat pe review-urile si programul de lucru al service-urilor recomandate de mai multi colegi: Autonet, Royal, Marshal, Redtor, deocamdata nu pot ajunge si pe acolo am vazut nemultumiri si nemultumiti.

Voi ce mai ziceti ? Inafara de s-o vand :)

Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Leutz

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #228 : 17.Nov.2018, 03:38:42 p.m. »
Au fost multe postari si nu-mi mai amintesc ce idei s-au avansat.

Totusi, daca nu ai verificat deja (si daca cilindrul 1 este cel dinspre capacul distributiei), atunci verifica si intinzatorul lantului de distributie. Atat intinderea insuficienta cat si deteriorarea ghidajului rolei pot induce in lant zgomote precum cel descris.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: remarque

Offline Soimu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #229 : 17.Nov.2018, 06:31:03 p.m. »
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
M-am uitat pe review-urile si programul de lucru al service-urilor recomandate de mai multi colegi: Autonet, Royal, Marshal, Redtor, deocamdata nu pot ajunge si pe acolo am vazut nemultumiri si nemultumiti.

Voi ce mai ziceti ? Inafara de s-o vand :)

Eu as zice sa folosesti in continuare masina si sa incerci sa gasesti pe cineva priceput atat teoretic cat si practic cu care sa depistezi cauza si apoi sa realizezi si remedierea (poate o corespondenta directa cu injinerii de la suzuki din japonia); nu spera sa o rezolvi cu reprezentantle de la noi, ca nu mai au oameni, care au fost buni deja lucreaza prin UK, DE, FR, BE, etc...in RO au ramas doar ucenici in formare care abia asteapta si ei sa invete strangerea suruburilor ca sa o taie in afara la 1400 euroi/luna minim!


Mai poti apela la ajutorul unor pasionati cum a fi http://www.gtcauto.ro/ 

sau userul de aici: http://www.tngperformance.ro/ care este si el un pasionat mecanic (chiar daca pe moto) il gasesti cu numele: TNG PERFORMANCE



  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip