Am dedus o posibila cauza pentru bujia 1 mai neagra pe filet. Supapa PCV (positive crankcase ventilation) ce iese din capacul motorului e conectata la un furtun ce intra in galeria de admisie aer, unde aceasta e ramificata deja, exact in dreptul cilindrului 1. Supapa PCV are rolul de a rcircula gazele reziduale din motor introducandu-le la "reciclare" in galeria de admisie. Supapa e unidirectionala, lasa sa iasa suprapresiunea din motor in galerie, dar invers (cand in galeria de admisie sunt presiuni mai mari decat in motor, de exemplu la acceleratii puternice) se blocheaza. Mai ales cand motorul e cald acele gaze contin vapori de ulei, vapori ce se duc in galerie, dar sunt introduse chiar langa cilindrul 1, probabil acolo se aduna cei mai mult ulei. Daca ce spun e corect atunci la schimbul bujiilor ar trebui ca mai multa lume sa observe acelasi lucru: bujia de pe primul cilindru, cel dinspre distributie are filetul ceva mai murdar decat celelalte. Daca e cineva care a schimbat bujiile recent la un motor M16A si a observat asa ceva ill rog sa ne spuna.
Am cautat prin documentatie sa vad daca varianta actuala de M16A are sau nu "fuel pressure regulator", de exemplu motoarele mai vechi de pe Swift, cele de 1,3, sigur aveau asa ceva. Logica e urmatoarea: chiar si la injectia indirecta de benzina care se face la presiuni mici, s-a considerat uneori necesar sa se aplatizeze varfurile de presiune din rampa comuna, varfuri ce apar la deschiderea fiecarui injector. De aceea de obicei regulatorul se amplaseaza chiar pe rampa. Sunt cazuri documentate de motoare zgomotoase (clicking, ticking noise) din cauza defectarii regulatorului de presiune benzina, de exemplu celebrul 350Z de pe Nissan. Pe M16A-ul recent nu am gasit regulator din asta.
Apoi referitor la presiunea de ulei pe axul cu came si ulei, da solutia e sa se verifice presiunea cu un manometru special, mufat in locul sondei de presiune ce aprinde becul rosu de ulei. Se poate verifica si mai simplu deschizand in timp ce motorul e pornit, busonul de la umplere ulei si cu o lanterna buna se vad doua din camele evacuarii, una din ele se vede perfect, cum sunt scaldate intr-un rau de ulei. De acolo nu e ...
Am mai aflat ca motorul are compresia 14,5-15 pe fiecare cilindru si jocurile la tacheti sunt de 0,15-0,20 pe admisie si 0,25-0,30 pe evacuare, eventuale detalii pe PM. Nici de acolo ...
Am invatat aproape pe de rost schitele cu motorul, cele aduse de colegul ngeo de pe un site rusesc, la categoria piese auto, new vitara.
A sa nu uit, rezistentele masurate cu ohmetru de pe cele 4 bobine de inductie, au aceleasi valori.
Nu cred sa fie garnitura de chiulasa ciupita ca inafara de fumul alb de la pornire, care l-am vazut doar odata cateva secunde cand era rece afara, ar trebui sa fie si alte simptome, bulbuceli prin vasul de expansiune, contaminare ulei, cresteri de temperaturi motor, etc., pe care nu le am.
Sunt site-uri ce documenteaza tot felul de defectiuni intalnite mai frecvent la numite masini. De exemplu pe repairpail.com daca introduci la cautare ceva de genul clicking noise on idle, warm engine, gasesti destula informatie.
S-a mai zis recent pe acest forum, Suzuki a lasat jos stacheta, de pe linia de productia masinile ies fara control de calitate eficient. Motorul M16A n-are vicii de proiectare, buba a fost la productie.
A disparut oricum din oferta pentru piata din Romania.
M-am uitat pe review-urile si programul de lucru al service-urilor recomandate de mai multi colegi: Autonet, Royal, Marshal, Redtor, deocamdata nu pot ajunge si pe acolo am vazut nemultumiri si nemultumiti.
Voi ce mai ziceti ? Inafara de s-o vand