Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93843 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #210 : 28.Sep.2018, 02:12:59 p.m. »
Update: am fost sunat de la Rubin Bistrița și programat luni, 08.10.2018 din nou pentru verificari. S-a pus problema în alți termeni: ”nu e exclus să trebuiască desfăcut motorul”. Mai bine mai târziu decât deloc.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline cmd77

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #211 : 01.Oct.2018, 10:18:45 a.m. »
Succes,
sa ne tii la curent!
  • suz
Vitara Passion 2WD benzina Galactic Gray
 
The following users thanked this post: remarque

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #212 : 08.Oct.2018, 03:02:56 p.m. »
Mda, acu s-a terminat ultima rundă. Partea bună e că azi au auzit și cei din service-ul Rubin zgomotul motorului. Din cât mi-am dat seama n-au desfăcut nimic la motor. Au folosit de data asta un stetoscop auto pe care mi l-au dat și mie. Evident zgomotul se auzea unde l-am auzit și eu prima dată cu stetoscopul meu improvizat: la cilindrul 1, cam la înălțimea axului cu came. La restul cilindrilor liniște. Când mi-au zis că așa se aude normal cilindrul 1 fiindcă e cel mai aproape de distribuție și distribuția are zgomotele ei suplimentare, dar normale, le-am replicat că eu am ascultat cu stetoscopul meu improvizat în aceeași zonă a cilindrului 1 și Suzuki-ul nou cu motor M16A adus ca martor data trecută și la acela nu suna nimic anormal !  Mi-au zis că e normal că un motor cu 30.000 km să sune altfel ca unul nou, le-am replicat că eu am reclamat zgomotul înainte ca motorul să facă 1000 de km, la revizia benevolă de 1000 km !

Au zis că ei bănuie injectoarele și într-adevăr ascultate cu stetoscopul atât injectorul 1 cât și injectorul 4 țăcăneau tărișor cam în același ritm. La injectorul 2 și 3 n-au putut ajunge cu stetoscopul că nu au dat jos nimic de pe motor, probabil trebuia dat jos carcasa filtrului de aer și  filtrul de aer. De ce suna și injectorul 4 nu mi-au explicat să pot înțeleg și eu (atâta vreme cât la înălțimea axului cu came zgomotul poate fi localizat clar doar în zona cilindrului 1), dar au zis că poate sunt mai multe injectoare zgomotoase. Și ele bat la unison, adică cum ar veni și merg la unison ? Hmmm, nu prea cred. Le-am zis că mie mai degrabă mi se pare că zgomotul - dacă intr-adevar vine de la injectorul 1 - se transmite prin conducta comună de alimentare a injectoarelor (i-am zis ”rampă comună de alimentare” nepresurizată).  Eu n-am auzit să bată injectoare la injecția indirectă (unde sunt presiuni mici, de ordinul atmosferelor, un exemplu tipic este la vreo 3 atmosfere), dar cine știe ? 

Dar pentru că motorul merge rotund, trage bine și consumă normal mi-au zis că nu-i bai că sună, să stau eu liniștit că nu e nici o problemă. Aici s-a stricat din nou ”prietenia”, n-am fost de acord. Un zgomot anormal indică o funcționare anormală și de cele mai multe ori indică componenta care dă să moară.  Au zis că zgomotul nu e de la tacheți sau rola defazoare, solenoid comandă rola defazoare, etc. Le-am zis atunci să comande injectoarele, dar au zis că nu sunt siguri că ele sunt de vină. Le-am sugerat ca în acest caz să cheme un specialist mai experimentat, dar au zis că nu o să vină nimeni și dacă vreau să mă duc la alt service. Unde să mă duc ? La Cluj sau Mureș unde am mai fost înainte tot pe degeaba ? Am zis că deocamdată rămân la cine recunoaște măcar că există un zgomot anormal.   

Au rămas să întrebe șeful de service de la București ce să facă.

Deocamdată timp pierdut. Învoiri repetate de la servici, nervi, drumuri făcute degeaba, etc. Și pentru ce ? Pentru ceva relativ ușor de rezolvat ... Dacă motorul nu e stricat grav se țin de client ca râia de oaie că n-are nimic. Ajung și eu la concluzia că garanția de 5 ani e cam praf în ochi... Oricum n-o las așa.
« Ultima Modificare: 08.Oct.2018, 03:19:58 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline ...

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #213 : 08.Oct.2018, 03:27:14 p.m. »
Eu as lua in calcul urmatoarele: fie vanzi masina in ceva pierdere, dar fara defect major, fie ceri prin ANPC inlocuirea masinii sau restituirea banilor dati pe ea. Mi-e ca va ceda motorul fix dupa ce nu mai ai garantie...
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline fireburn

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #214 : 08.Oct.2018, 04:21:21 p.m. »
Eu zic sa mai insisti pe garantie. Eventual vizita si la alt service unde nu ai mai fost, daca este posibil.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 
The following users thanked this post: remarque

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #215 : 09.Oct.2018, 08:47:44 a.m. »
Am din când în când câte un impuls sa-mi bag picioarele în ea garanție de nimic și să-mi rezolv singur problema, chiar dacă nu sunt specialist auto, am un pic de experiență la umblat în motoare.
O problemă ar fi că nu știu cum să fac rost de piese originale:  pastile de diverse dimensiuni, injectoare sau ce altceva constat că e nevoie după ce desfac motorul. Poate aveți aici sugestii.

Da, e adevărat, banii pentru revizie, sunt un cadou pentru (aproape) nimic.

Deocamdată insist pe garanție să văd ce iese, mașina asta s-a pliat bine pe ce am eu nevoie, n-aș renunța la ea. Inclusiv motorul îmi place, e economic, are destul cuplu și destulă putere pentru ce fac eu.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline cmd77

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #216 : 09.Oct.2018, 09:14:38 a.m. »
Pai cred ca diferenta intre reviziile Suzuki si reviziile care le-ai face tu ar fi undeva pe la 7ani x 300 (diferenta)=2000 lei lejer, daca nu mai mult. Ciudat e sa descoperi ca de fapt ai garantie doar pe hartie - in rest esti plimbat de colo, colo....
O constatare de la un service independent + ANPC nu ar fi o solutie?
  • suz
Vitara Passion 2WD benzina Galactic Gray
 
The following users thanked this post: remarque

Offline mariusl82

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #217 : 09.Oct.2018, 09:29:32 a.m. »
salut
daca este vreu dubiu legat de cele 2 injectoare, de ce nu fac un test simplu, si anume sa schimbe cele 2 "bune" cu cele 2 "suspecte" si sa verifice daca defectul se muta sau nu....
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 
The following users thanked this post: remarque

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #218 : 09.Oct.2018, 11:28:56 a.m. »
Legat de schimbarea celor 2 injectoare între ele, am sugerat ieri inginerului din service și varianta asta, dacă n-au dat jos nici filtrul de aer să ajungă  să asculte injectorul 2 și 3, cum să schimbe 2 injectoare între ele ? Pur și simplu n-au vrut să umble la motor.

Altă problemă e că ieri nu mi-au dat nimic la mână, deși au recunoscut că motorul are un zgomot anormal, nu au făcut-o în scris. Și da ajung și la ANPC dacă trebuie, mai am răbdare exact 15 zile.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ...

Offline remarque

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #219 : 26.Oct.2018, 03:05:39 p.m. »
Săptămâna aceasta am fost din nou in service, s-a dat jos rampa injectoarelor cu tot cu injectoare și s-a pus o rampă + injectoare de pe o mașină de drive-test. Rezultatul: bătaia/țăcănitul n-a dispărut, nici nu s-a atenuat. Dacă tot s-a ajuns la metoda de diagnostic prin eliminare, am propus la următoarea vizită să deschidem capacul motor și să măsurăm cu o leră jocul la tacheți, propunere acceptată, s-a comandat pentru orice eventualitate o garnitură nouă de capac motor, o aștept să vină, mă programez din nou, etc., etc.

Mă cunosc deja și câinii din zonă, nu se mai obosesc să latre la mine.

Legat de injectoare:
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Soimu, croco