Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93849 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline AT

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #160 : 27.Iul.2018, 07:53:17 p.m. »
Salut, am tot vazut ca dezbateti problema, dar la un service autorizat s-a apelat pentru deschiderea unei fise de service si inregistrarea astfel a neconformitatii? Conform legii 449, indiferent de complexitate, au la dispozitie un termen maxim de 15 zile calendaristice pentru aducerea la conformitate, de la data informarii comerciantului (service-ului, in general dealerii sunt si service autorizat).
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #161 : 27.Iul.2018, 08:01:40 p.m. »
Salut

Astazi se implinesc 7 zile calendaristice  de cand am sesizat problema in service
Masina este in service, si inginerul Suzuki Romania a fost deja contactat
Astept o rezolvare in sensul bun al lucrurilor si nu schimbarea la infinit a unor piese pana i se da de cap
  • Vitara 1.6
 

Offline AT

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #162 : 27.Iul.2018, 08:04:24 p.m. »
OK, este recomandat sa aveti stampila firmei aplicata pe fisa de service (exemplarul dumneavoastra).
In general este bine sa fie cunoscute prevederile legii 449 ( se pot vizualiza prin simpla cautare pe net) astfel incat consumatorii sa fie informati asupra drepturilor pe care comerciantii trebuie sa le respecte conform legii.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #163 : 27.Iul.2018, 08:06:28 p.m. »
Inca nu am vazut fisa de service,  dar le voi cere inclusiv raportul de service catre Suzuki Romania
  • Vitara 1.6
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #164 : 03.Aug.2018, 10:59:36 p.m. »
Miam facut timp sa ajung azi in service
Distributia desfacuta si 10 oameni pe langa ea .
Dupa o discutie cu responsabilul de atelier mi sa spus ca rola defazoare ( care este actionata tot hidraulic ) este cea care cloncane

Pentru cei interesati sa vada cum arata  ( din pacate nu suzuki ci renault principiul este acelasi ) :


un alt film


Se pare ca boltul ramane blocat si nu mai revine in lacuasul lui la relanti, si de aceea cloncane urat .
De schimbat se schimba
lantul , patinele , rola defazoare si rola ax came evacuare


  • Vitara 1.6
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline migabi

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #165 : 04.Aug.2018, 12:00:07 a.m. »
Pai daca s-ar bloca fulia defazoare ar trebui sa se simta la relati sau cand e turata, in functie de pozitia blocata. Plus ca pe versiunea de m16a de pe Vitara e folosit egr racit care da si mai mult peste cap amestecul in combinatie cu avansul deranjat.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #166 : 04.Aug.2018, 09:07:35 a.m. »
Va rog spunetimi si mie unde se fla EGR la benzinar aspirat ? poate am ramas in urma
Fulia defazoare nu a ramas blocata intr-o pozitie, ea isi modifica unghiul de actionare al arborelui cu came pe admisie in functie de presiunea uleiului dictata de turatia motorului. Faptul ca boltul ramane blocat (cand motorul ajunge la temperatura de lucru)  la relanti sau la turatii mici, si nu mai revine in lacus lui determina acea cloncaneala si un consum destul de mare, eu ajunsesem undeva la 10 %  inainte sa ajung in service . Probabil un defect pentru un capat de linie si Suzuki trebuie sa afle cate sute de masini sunt afectate.

Daca stau bine si analizez ca si efect al acestei defectiuni este ca motorul pana la 3000 de ture se simtea mai puturos in comparatie cu acelasi motor post defectiune (o sa radeti si o sa sariti ca nu ai cum sa-ti dai seama la 750 km parcursi cu masina) dar se simtea si mai ales cand aveam AC pornit.

  • Vitara 1.6
 

Offline migabi

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #167 : 04.Aug.2018, 10:56:17 a.m. »
EGR-ul e de mult timp (cred ca suzuki are din 1995) si de obicei arata ca o valva simpla gen asta . La motorul dvs ar trebui sa arate ca cea de pe diesel fiindca e traversata de lichidul de racire.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline mariusl82

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #168 : 10.Aug.2018, 09:21:49 p.m. »
Ti-ai reparat masinuta? Totul e ok acum?
Acum intrebare mai blonda, cat de tare se aude motorul la voi in habitaclu?
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #169 : 10.Aug.2018, 09:41:53 p.m. »
Salut

Maine fac o luna de cand am luat masina din care de 3 saptamani este in service.
Nu am sperante sa se repara prea repede , se micsca baietii astia cu o viteza fantastica.
Mi sa spus ca " azi " au venit piesele ( distributia toata : lant , intinzator , rola defazoare , rola ax came evacuare ).
Am cerut dealer-ului un buy back  ..... restul e de domeniul filmelor cu prosti

Din pacate din cauza WLTP-ului se fac presiuni sa se inscrie masina pana la data de 31 august, ca altfel  Politia nu mai vrea sa mai inscrie masina noua din cauza directivei europene care intre in vigoare de la 1 Septembrie ( asa mi sa explicat de la serviciu de inmatriculari si in urma notificarii dealer-ului ). Desii se stia de acesta directiva nici un dealer nu a specificat inainte de semnarea contractui de asa ceva. Au preferat sa vanda pana in ultimul moment. Am colegi carora lea venit masina saptana asta ( acum o zii doua )  si dureza 10 zile lucratoare sa le vine cartea masinii si nu stiu daca au timp sa se incadreze pana la 31 august.
  • Vitara 1.6