Autor Subiect: Probleme motor 1.6 VVT  (Citit de 93841 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online aleksanders

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #150 : 25.Iul.2018, 12:43:11 p.m. »
Precedentul caz a fost cu schimbarea motorului fara accesorii....
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #151 : 25.Iul.2018, 01:10:17 p.m. »
Iar la masina lui @barry s-a strans un surub nestrans in fabrica...  ;)

Tu despre cine vorbeai?  :-/
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ambmihai

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #152 : 25.Iul.2018, 03:00:42 p.m. »
toata lumea presupune ca e de la motor !!??
daca e ventilatorul de la radiator ?
  • Suzuki vitara allgrip cool 1.6 benzina
Cine controleaza media ,controleaza mintea..Jim Morrison
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #153 : 25.Iul.2018, 03:02:37 p.m. »
Vitara  la 750 km cu o bataie suspecta la mers in relanti , acea bataie se manifesta dupa ce merg cu ea ( 10 -15 km )
Dupa cum suna parca e bataie (cloncanit) de piston.

ceea ce este interesant ca la prima pornire ( la rece ) pana se incalzeste acea bataie nu se aude
Nu se aude pina cind uleiul nu e fierbinte si face ca diferenta dintre doua piese metalice in contact si aflate in miscare sa fie mare.

Încearcă să faci rost de un stetoscop, poate poți să identifici de unde anume vine zgomotul.
Nu e neaparat sa folosesti un stetoscop. Merge si o coada de ciocan.

daca e ventilatorul de la radiator ?
Daca ar cloncani radiatorul, la cum face s-ar zgiltii suportul lui de prindere si tare ma tem ca cei ce l-au montat nu l-au si verificat inainte.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #154 : 25.Iul.2018, 04:20:12 p.m. »
Nu este de la Radioatorul si ventilatorul motorului ar zranganii ca o rasnita
Parerea mea este ca batia metalica poate  provini de la
O popma  de apa sau de ulei
O bataie de piston ( bolt slabit , cuzineti uzati , surub desfacut de la biela )  sar auzii de 2 ori  la o rotatie completa de motor
Este foarte posobil un bolt de piston care sa deplasat si atinge la limita superioara sau inferioara a cursei
O supapa actionata cu intarziere sau arcul supapei rupt care sta intredeschisa si este lovita de piston


.................. "e" multe posibilitati, cine nu cunoste functionarea motorului , si mai ales a celor actionate hidraulic , ii este mai greu sa explice de unde vine acea bataie metalica

  • Vitara 1.6
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #155 : 25.Iul.2018, 06:21:02 p.m. »
Nu este de la Radioatorul si ventilatorul motorului ar zranganii ca o rasnita
Parerea mea este ca batia metalica poate  provini de la
O popma  de apa sau de ulei
O bataie de piston ( bolt slabit , cuzineti uzati , surub desfacut de la biela )  sar auzii de 2 ori  la o rotatie completa de motor
Este foarte posobil un bolt de piston care sa deplasat si atinge la limita superioara sau inferioara a cursei
O supapa actionata cu intarziere sau arcul supapei rupt care sta intredeschisa si este lovita de piston


.................. "e" multe posibilitati, cine nu cunoste functionarea motorului , si mai ales a celor actionate hidraulic , ii este mai greu sa explice de unde vine acea bataie metalica


o alta componente actionata de presiune hidraulica este rola intainzatoare pentru lantul de distributie
  • Vitara 1.6
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #156 : 26.Iul.2018, 06:03:45 p.m. »
o alta componente actionata de presiune hidraulica este rola intainzatoare pentru lantul de distributie
Rola intinzatoare (patina) daca n-ar lucra, s-ar auzi batind lantul de distributie in capac cu posibilitatea dereglarii punerii la punct a aprinderii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #157 : 26.Iul.2018, 09:46:56 p.m. »
o alta componente actionata de presiune hidraulica este rola intainzatoare pentru lantul de distributie
Rola intinzatoare (patina) daca n-ar lucra, s-ar auzi batind lantul de distributie in capac cu posibilitatea dereglarii punerii la punct a aprinderii.

La motarele noi nu mai e cu dereglat de aprindrere deoarece se foloseste un senzor ce citeste "dintii " volantei si care stie in orice moment care cilindru e in compresie si gata de detonatie si cand trebuie sa schimbe timpul de aprindere ( avansul in termeni vechi ) . Treaba cu zranganit de lant ar trebuii sa fie zgomotasa tot timpul nu la o tura completa de motor.

Mai sensibil e la diesel care foloseste curea pe distributie si nu se vor auzii zgomote de acest gen

  • Vitara 1.6
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #158 : 27.Iul.2018, 09:44:41 a.m. »
1. La motarele noi nu mai e cu dereglat de aprindrere deoarece se foloseste un senzor ce citeste "dintii " volantei ...
2.Treaba cu zranganit de lant ar trebuii sa fie zgomotasa tot timpul nu la o tura completa de motor.
1. Senzorul nu face decit sa citeasca si sa ''spuna'' bobinei cind sa de scinteia in cilindrul respectiv dar cind lantul sare 2-3 dinti ... citirea devine nefolositoare. La tine motorul merge chiar foarte bine in afara zgomotului => ca nu este bataie de lant.

2. Exact asta am spus si eu dar poate n-am fost inteles.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Iulian V1.6

Re: Probleme motor 1.6 VVT
« Răspuns #159 : 27.Iul.2018, 10:45:01 a.m. »
1. La motarele noi nu mai e cu dereglat de aprindrere deoarece se foloseste un senzor ce citeste "dintii " volantei ...
2.Treaba cu zranganit de lant ar trebuii sa fie zgomotasa tot timpul nu la o tura completa de motor.
1. Senzorul nu face decit sa citeasca si sa ''spuna'' bobinei cind sa de scinteia in cilindrul respectiv dar cind lantul sare 2-3 dinti ... citirea devine nefolositoare. La tine motorul merge chiar foarte bine in afara zgomotului => ca nu este bataie de lant.

2. Exact asta am spus si eu dar poate n-am fost inteles.

Departe de mine gandul de a intra in polemica, eu imi expun doar punctul meu de vedere si cunostintele mele tehnice

Citirea nu devine nefolositoare chiar daca lantul sare ( desii nu am vazut lant sarit de pe dantura rotilor dintate niciodata , decat la distributiile pe curea ) deoarece volanta este atasata de arborele cotit nu de arborii cu came , drept urmare "urmareste miscarea pistoanelor "

Nici eu nu cred ca e lantul de distributie, deoarece am facut un drum cu o alta vitara si in sarcina motorul nu huruie cum huruie al meu  in sarcina.
  • Vitara 1.6