Autor Subiect: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport  (Citit de 8112 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #20 : 15.Mar.2018, 02:31:55 p.m. »
 :popcorn:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline emil_greus

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #21 : 15.Mar.2018, 02:35:16 p.m. »
Exact - toate sunt SUV-uri/crossovere mici/economice.

Chiar daca sunt un fan Ford declarat cat si membru ClubFord, intre cele doua: prefer Vitara :) sau daca vorbim de o clasa putin mai mare (SUV-uri compacte), Kuga ar fi OK.
« Ultima Modificare: 15.Mar.2018, 02:51:24 p.m. de emil_greus »
 

Offline ManuP

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #22 : 15.Mar.2018, 03:33:39 p.m. »
@emil_greus adica masini construite in jurul conceptului pretul cel mai mic cu toate rabaturile care rezulta din asta: tabla mai subtire, vopsea/lacuri mai ieftine, sticla mai subtire, antifonare doar pe ici pe colo, materiale mai proaste, plastice mai casante, difuzoare prastie, usile suna a gol cand le inchizi si nici nu se inchid din prima intotdeauna (ok, asta poate intra tot la antifonare), timoneria e varza si face zgomote / agata / nu prea intra in marsarier si multe alte mici problemute care nu fac masina de neutilizat, dar care iti reamintesc in permanenta ca e totusi o masina ieftina.


edit: 2 luni nu m-am mai suit in Focus 3 facelift (luat de nou in decembrie 2014, 40000km facuti 90% in Bucuresti).
Ok nu e Ecoboost, dar este cam in aceeasi categorie de pret.

Ultimele 2 zile am mers doar cu Fordul si pe scurt acesta nu are nici una din problemele de mai sus: e liniste in el, toate zgomotele de la calea de rulare se aud foarte incet si infundat, nu greierasi de nici un fel, nu te simti ca sub șopron cand ploua afara, nu fâșâie chederele, timoneria merge uns, fara zgomote si fara sa agate, intra in marsarier din prima, materiale mai de calitate la interior, se aude brici atat radioul cat si playerul mp3 cu inalte frumoase si basi si mai frumosi.

Ca a inceput sa ma doara spatele dupa nici 10 minute, ca vizibilitatea e mai proasta si ca pozitia la volan nu e asa aerisita ca in S-Cross, ca e portbagajul mic si in general spatiul interior e prost proiectat, ca nu are 4x4... asta deja e altceva  :-))
« Ultima Modificare: 15.Mar.2018, 04:04:31 p.m. de ManuP »
  • SX4 S-Cross Passion 1.0 5MT AllGrip
 

Offline Leutz

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #23 : 16.Mar.2018, 03:13:35 a.m. »
Ca marime Ecosport-ul (~4m) nu se pupa bine cu Vitara (~4.17m). E o diferenta de 17 cm care conteaza intr-o multime situatii. Deci comparatia se poate face doar pe cateva criterii.

E clar ca spatiul interior e in favoarea Vitarei. Deci cei care cauta acest spatiu nu-l vor gasi la Ecosport, care e practic un Fiesta cu steroizi.

Daca insa cumparatorii de Ecosport se multumesc cu spatiul, atunci ei vor avea de cantarit intre urmatoarele:
- finisari si plastice mai bune ca la Vitara
- insonorizare similara
- garda la sol 20cm fata de 18.5 la Vitara
- unghiuri atac/degajare mai bune la Ecosport => 24.7/29 fata de 18/28 la Vitara
- motor adecvat raportat la greutatea/marimea masinii - fara diferente majore intre modele
- tinuta de drum mai "topaitoare" la Ecosport data fiind marimea/inaltime
- preturile & dotarile ... care este

In conditiile de mai sus, un Ecosport ar putea fi atractiv in detrimentul Vitarei pentru urmatoarele categorii:
- pentru familie: varianta 4x4, cu pret & dotari minimale, ca a doua masina, pentru condus zilnic la servici (sotia) si iesit cu ea din cand in cand in decor (sotul - in varianta solo sau cu un prieten)
- pentru cuplu tanar activ, pasionat de natura si fara obligatii: varianta 4x4 cu dotari bune, ca masina de baza
- pentru burlacita fara obligatii: varianta FWD, ca masina de baza, dotari medii-mari

Personal, mi-ar face cu ochiul un Ecosport in conditiile primei categorii, dar din pacate in Aus. nu se vinde varianta 4x4.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline JMu

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #24 : 16.Mar.2018, 09:47:07 a.m. »
si nu va mai luati dupa preturile de lista de la Ford, acolo scrie clar "pret recomandat de vanzare", iar vanzatorii Ford au o flexibilitate mult mai mare in acordarea de discounturi, acestea mergand pana la 25%.  Desigur NU la dealerii din Bucuresti si nu pentru cine intreaba ci pentru cine cumpara.
De fiecare dată aud chestia asta, în special la Ford. Să fie sănătoși, cam ce impresie au ei că mă duc să mă milogesc de ei poate mai scad un pic din preț? Asta e absolut stupid. Voi compara de fiecare dată fix cu prețul de pe site, că așa și la alții poți avea discount/mașină de showroom/o m*** agentului de vânzări și ieși mai ieftin decât prețul de listă, nu?

Eu recunosc că nu îmi place niciun Ford. În afară de ținuta de drum a Focusului 2 nu am găsit nimic interesant. Doar prețuri mari și mașini șterse. Fieste (că am condus și "urmărit" vreo 4) aveau toate probleme de fiabilitate, Mondeo la fel.

Later edit, că mi-am adus aminte - apropos de comanda cutiei de la S-Cross - fiestele, toate, săreau din viteză când treceam peste liniile de tramvai prin București. Mașini noi, sub 50.000km fiecare. Cu viteză legală, așa cum trec cu orice mașină, nu le abuzam în mod special. Așa că diferențele de construcție între Ford și Suzuki sunt 0 pentru mine.
« Ultima Modificare: 16.Mar.2018, 09:58:34 a.m. de JMu »
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline enicky

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #25 : 16.Mar.2018, 10:10:05 a.m. »
...De fiecare dată aud chestia asta, în special la Ford. Să fie sănătoși, cam ce impresie au ei că mă duc să mă milogesc de ei poate mai scad un pic din preț? Asta e absolut stupid. Voi compara de fiecare dată fix cu prețul de pe site, că așa și la alții poți avea discount/mașină de showroom/o m*** agentului de vânzări și ieși mai ieftin decât prețul de listă, nu?
    E parerea ta si ti-o respect(si nu incerc sa ti-o schimb), dar milogeala de care vorbesti, in situatia unei achizitii/vanzari cu valoare mare, se numeste negociere.
  Negocierea este o etapa importanta din procesul de vanzare-cumparare(a unei masini, case, teren, etc.) peste care nu trebuie trecut nici macar cu superficialitate, ba din contra, trebuie abordata cu maxima seriozitate !
   A nu se confunda showroom-ul cu un supermarket.
   De retinut ca pretul in aceste situatii(masini,imobile), este ca valoare cu aprox.(de la caz-la-caz) 20-30% mai mare decat cel real/dorit/acceptat.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #26 : 16.Mar.2018, 10:36:53 a.m. »
Ca practica comerciala - cel putin in aceasta perioada - parerea mea e ca Ford n-ar trebui luat ca etalon de cum ar trebui sa fie un dealer auto.

Sa ma explic: cota lor de piata / pozitia lor in RO este destul de mica comparativ cu concurenta (Renault, VAG), ceea ce e inadmisibil intr-o tara in care au si capacitate de productie. Drept urmare, obiectivul lor este acumulare de cota de piata. Cum fac asta? Prin acordare de discount-uri mari/practicare de preturi de dumping; un prieten tocmai si-a comandat un Focus 1.5 diesel/120cp in echipare Titanium cu ceva optionale - 25K Euro pret de lista / 18K Euro pret efectiv de vanzare (masina lansata in productie, nu stoc)... Asta poate semnifica doua chestii: ori ca merg in pierdere pentru o perioada mai mica sau mai mare de timp (fapt ce contravine oarecum principiilor capitalismului/unei piete concurentiale) pana ajung la un nivel de cota de piata multumitor, ori ca preturile de lista / prima strigare sunt puternic umflate (cam jignitor la adresa cumparatorului final).

Personal, inclin sa cred ca adevarul e pe undeva pe la mijloc, in sensul ca e cate putin (sau mult) din cele doua. E de vazut care va fi abordarea Ford dupa ce ajunge la cota de piata dorita - ca nu ar mai acorda discount-uri mari ar avea impact asupra clientilor, dar daca se gandesc sa mareasca si preturile pentru revizii / lucrari in reteaua oficiala de service ar avea impact asupra tuturor...



Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #27 : 17.Mar.2018, 01:01:03 p.m. »
   Ford poate sa aiba si doua unitati de productie in RO ca tot nu va ajunge din urma concurenta : Renault si VAG.
 Ca fost posesor de Ford pot spune ca a fost o masina solida, puternica si frumos finisata, oricum peste(orice) Renault, dar ei se lupta cu gandirea romanului care vede in orice Renault urmasul Daciei(pe care o repara el cu 2 chei si o surubelnita!), masina nationala, care l-a ajutat sa care porcul si sacii de ciment,s.a.m.d. Iar VAG-ul este ...masina nemteasca !
  E drept ca noul Focus, noul Mondeo, Fiesta sunt mai numeroase acum fata de anii 2010, dar nu cred c-au atins target-ul dorit, de aici si discount-urile oferite.
  Oricum varianta Titanium este echiparea de varf a lor din cate stiu eu(fiind si cel mai scump), un Luxus la Vitara(eu am avut Trend). Iar ceva optionale(peste!) poate fi xenon-led, piele, etc.
  In pierdere n-au cum sa fie, doar ca ei considera fiecare client ca mijloc de promovare a produsului si a politicii lor de vanzare.
  La nivelul anilor 2010-12 cat am avut garantie, excluzand inflatia, la revizii n-am ajuns sa platesc niciodata 900lei, cat este acum revizia la o Vitara diesel.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline JMu

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #28 : 17.Mar.2018, 02:33:35 p.m. »
dar ei se lupta cu gandirea romanului care vede in orice Renault urmasul Daciei(pe care o repara el cu 2 chei si o surubelnita!), masina nationala, care l-a ajutat sa care porcul si sacii de ciment,s.a.m.d.
Fără supărare, dar aparent toată Europa a cărat porc și saci de ciment cu câte o Dacie veche, altfel nu văd cum din 2013 marketshare-ul Ford scade, iar cel al Renault crește, ajungând să depășească Ford în 2017.
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/ford/
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/renault/
Finisajele peste orice Renault? În 2010 da, azi nici vorbă!

Și ca să continuam comparația (oare de ce facem versus Renault/Ford pe suzukiclub? :D ) să luăm exemplu Fiesta și Clio, că sunt cele mai vândute modele de la fiecare.

Clio 1.2 TCe - preț listă 16350e / preț cumpărare 14600e - echipare Intens + ceva dotari.
Fiesta Titanium 1.0 125cp - 16900 preț de listă. Ca să ajungem aproape de Clio, mai punem la Fiesta:
- 1487 pachet titanium
- 84 senzori ploaie, oglinda electrocrom
- 168 cruise
- 336 camera + senzori spate
- 84 roata de rezerva
- 500 vopsea metalizata (medie între ultimele tipuri de vopsea)
Total: 19559e preț listă.
Să presupunem că pentru avansați în tainele negocierii care nu sunt din București (deși nu mă încadrez la niciuna din categorii) obținem un discount de 25%. Asta înseamna 14669e pret cumpărare.
Deci preț egal cu Clio. Dar pierdem: faruri full LED, tapițerie parțial piele, sistem audio Bose, oglinzi pliabile electric & automat, 1 an garanție + altele mărunte.
Calculul ăsta l-am făcut și anul trecut. Dar lăsând calculele simple, Fiesta nu e cu nimic peste Clio în momentul ăsta chiar și la dotări perfect egale, pentru mine (evident).
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline Leutz

Re: New Suzuki Vitara vs. Ford Ecosport
« Răspuns #29 : 17.Mar.2018, 02:51:16 p.m. »
Discutia este totusi despre Ford Ecosport si Suzuki Vitara.

Ar fi interesant de vazut de ce ar cumpara cineva una in defavoarea celeilalte; sau pentru ca suntem pe forum Suzuki ... de ce-ar trebui sa ne "temem"  :D ca lumea va avea ranjetul de satisfactie mai mare la volanul unui Ecosport.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019