Tipul asta de "aero" elereron (urmeaza curbura masinii si urmareste micsorarea profilului acesteia) poate avea rolul de a re-atasa straturile de aer si de a umple golul lasat in spatele masinii, gol (zona de presiune scazuta) care trage masina in spate si e principalul motiv pt care consumul creste asa mult odata cu viteza.
Eleroanele cu buza (ducktail) sau cele cu profil de aripa rasturnata creaza deportanta, impingand masina in pamant la viteza mai mare. Acestea maresc rezistenta la inaintare si consumul creste cu ele.
Ca sa va dati seama daca este doar cosmetic sau chiar face ceva, se pot lipi (la un capat) multiple bucatele de ata de aprox 5cm pe eleron, conduceti la viteza de autostrada si dintr-o alta masina observati pozitia firicelelor.
Daca eleronul e pus doar de frumusete, firicelele se vor ridica si vor flutura in aer. Daca eleronul este functional si isi serveste rolul de a readuce stratul de aer curgator inapoi pe caroserie si folosirea lui in reducerea zonei de presiune scazuta, firele vor sta lipite pe eleron pe intreaga lor lungime si vor fi aliniate cu directia fluxului de aer.