Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83957 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

...cand vrei sa urci pe coclauri si cuplul motorului aspirat te lasa balta. 
   Sa nu exageram, mai depinde si de modul de abordare . :)

Abordarea trebuie să fie astfel încât odată ajuns sus să poți să-ți continui drumul, nu să lași jumătate de mașină pe traseu. Nu poți să abordezi orice pantă cu viteză.

Offline wolfin

...cand vrei sa urci pe coclauri si cuplul motorului aspirat te lasa balta. 
   Sa nu exageram, mai depinde si de modul de abordare . :)

Sau cine te impinge din spate.

Off road nici patrolul nu face cu anvelope de vara.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline shpeedy

In sfarsit un punct pe 'i'...

Gestionarea resurselor motorului si transmiterea acestora cat mai eficient (prin intermediul anvelopelor) la calea de rulare sunt cuvintele cheie...

Ca fapt divers, cuplul oferit de motoarele G13A/B si M13A de pe Samurai-uri si Jimny-uri se invarte in jurul a 110-115Nm la peste 4,000rpm.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline wolfin

corect dar anvelopa plus hi/low...sublime in off.

eu nu am vazut duster pana la oglinzi in apa/noroi..in schimb samurai da

masina de off road se opreste cand in loc de maciulie sus jos  ai un butonas rotund
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline shpeedy



eu nu am vazut duster pana la oglinzi in apa/noroi..in schimb samurai da

Stock, nu... Dar cu ceva modificari, mai exista...

masina de off road se opreste cand in loc de maciulie sus jos  ai un butonas rotund

Cu exceptia ultimului Wrangler ce mai pastreaza (inca) solutia, ultimele iteratii de Grand-Cherokee si Gelandewagen te cam contrazic... La fel si la camionete... Jimny e de cativa ani pe buton...

Dar sa revenim la subiectul topicului pentru ca deja am luat-o (rau) pe aratura.

Parerea mea e ca daca se ia Vitara avand in vedere imaginea de off-roader a generatiilor trecute, se greseste. Daca se ia Vitara ca o treapta superioara actualului turism de clasa mica/compacta/mare si/sau pentru a gusta putin din mersul pe drumuri mai desfundate, pentru initierea in mersul pe ceva forestiere/drumuri de munte relativ uscate, da, este o alegere buna (atentie insa ca fiabilitatea pieselor/subansamblelor masinii nu este la nivel de off-roader, ci la nivel de turism, iar piata de accesorii aftermarket pentru off-road este destul de limitata, mult mai limitata fata de Duster).


Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

@shpeedy sa nu amestecam borcanele. La masinile cu reductor si diferential blocabil caii putere ai motorului nu mai sunt foarte relevanti. Un cal trage o caruta pe teren inaccesibil masinilor dotate cu motoare de sute de cai putere dar fara reductor :D

Comparatia era intre motorul aspirat si turbo care echipeaza noua Vitara. Ramane valabil ca cel turbo are un mare avantaj la urcarea unei pante cu viteza mica (si deci turatie mica a motorului) datorata cuplului net superior obtinut la acele turatii. Evident daca ai anvelopele potrivite cu care sa nu patinezi, daca garda la sol iti permite abordarea traseului, etc. Dar vorbind de conditii similare aspiratul va muri pe la jumatea pantei in timp ce turbo te va duce in varful dealului. De fapt cuplu mare la turatie mica de duce in varful dealului, nu caii putere in plus.

Iar cand vorbesc despre "deal" ma gandesc la pante foarte inclinate pe drumuri suficient de proaste incat sa-ti fi mila sau efectiv sa nu poti accelera pentru a tine motorul aspirat la turatia necesara livrarii unui cuplu suficient. Iar aici vorbesc din experienta cu Symbolul pe care il detin cu motor aspirat de 1.4 si 75ponei  am patit de multe ori sa plec tare de jos si sa nu pot ajunge in varful dealului sau sa incep cu 80km/h urcarea si sa ajung la 40 in varful dealului pe un drum asfaltat. Nu numarul cailor putere era insuficient ci cuplul maxim la 5500 rpm.

In plus, daca este folosit cu mintea limpede, un motor mai puternic inseamna si siguranta mai mare: scurtezi timpul necesar unei depasiri - chiar daca nu e o depasire la limita/periculoasa cu cat stai mai putin in paralel cu masina pe care o depasesti cu atat mai bine.



« Ultima Modificare: 21.Mar.2018, 03:43:38 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: ariciul, ambmihai

Offline JMu

OK, dar lăsând aspectul "off-road" al discuției... eu sunt singurul căruia îi place (mult) mai mult inclusiv în oraș cuplu mare la turație mica? Eu găsesc mult mai mai confortabil cuplu de la turație joasă - mai puține vibrații, mai puțin zgomot => la final mai confortabil și odihnitor atât în oraș cât și la drum lung. Cred că m-a stricat dieselul de dinainte... Deși pentru mine motorul turbo e condiție sine qua non la o mașină, asta nu înseamnă că e sau ar trebui să fie pentru toată lumea. Ar fi plictisitoare tare lumea asta dacă toți am avea aceleași preferințe.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline wolfin

eventual sa fie turbo si disel.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline shpeedy

Ei, mai un shpan, mai ceva miros de ambreiaj, mai un Patrol prin preajma si o scoti la capat si cu M16A-ul... Nu-i asa, @NicNic?! ;-)

@JMu: poate ca da... Mie-mi place zgomotul motorasului in peste 3,500rpm...

Sa nu fiu inteles gresit - imi place turbo. Dar frica mi-e ca as tine permisul de conducere mai mult pe la Udriste decat pe la mine prin portofel... :-D

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

OK, dar lăsând aspectul "off-road" al discuției... eu sunt singurul căruia îi place (mult) mai mult inclusiv în oraș cuplu mare la turație mica? Eu găsesc mult mai mai confortabil cuplu de la turație joasă - mai puține vibrații, mai puțin zgomot => la final mai confortabil și odihnitor atât în oraș cât și la drum lung.

Nu esti singurul  :D

Eu găsesc mult mai mai confortabil cuplu de la turație joasă - mai puține vibrații, mai puțin zgomot => la final mai confortabil și odihnitor atât în oraș cât și la drum lung.

Exact!  :good:

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain