Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83962 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

  "Tradare sa fie, dar s’o stim si noi!"
 
 Pe forum Suzuki, sa fie sfatuit sa cumpere Duster ?!! Patriotism, fair play,  w.e, dar totusi.....

 @NicNic buna intrebarea,  dar trebuie sa le si cunosti pe ambele ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ...

Eu nu-mi doresc 1.4 turbo, dar la viitoarea masina cred ca mi-ar placea cutie automata...
 

Offline Cristian Iulian

Am mers si cu noul Duster dar varianta diesel 4x4. E o masina destul de potenta cu un cuplu surprinzator de bun, cu un design interesant iar pe offroad e peste Vitara. Initial astea erau variantele: duster prestige 4x4 si vitara benzina 4x4. Dar vreau si o masina pentru oras si nu stiu daca fac mai mult de 25k km/an iar la Duster au contat si cele 3 stele la testele de siguranta si asa am mers pe Vitara. Vitara 1.6 are doar 5 viteze si probabil a contat si asta in capul meu, desi nu stiu daca ar fi trebuit :))

Inca o chestie interesanta. Ori mi se pare ori chiar asa e dar in reprezentanta Dacia am vazut doar oameni peste 50 ani (posibili cumparatori) iar in trafic pe dustere, loganuri (in afara de cele de firma), cam tot aia e.. oameni carunti cu basca in cap. Poate noile modele o sa ma schimbe tipul clientilor Dacia.

PS1: Opiniile o sa fie tot timpul mai mult sau mai putin subiective. Pe asta contez căci altfel e plin google-ul de recenzii destul de obiective. Ideal ar fi o opinie foarte bine argumentata dar ma multumesc si cu ce aflu in acest club.

PS2: Daca aveau duster 4x4 benzina cu versiunea prestige, era de luat in calcul.
  • Vitara S 1.4, Allgrip, MT, Galactic Grey Metallic / Cosmic Black Pearl Metallic
 

Offline ManuP

@steph m-am oprit la secunda 29... adica ei scot cu 1.4 AT 4WD 8.67s in loc de 10.2s cat este oficial, iar cu 1.6 AT 4WD scot 11.74 in loc de 13.0s?
asta cam miroase a bullshit

Nu ca as sustine aspiratele - din 2010 incoace am condus preponderent motoare turbo de mic  litraj si le prefer pe acestea - dar publicul tinta pentru acest film pare sa se incadreze in categoria de varsta pe care RCA-ul o cam rupe la bani  ;-)

Revenind la 1.6 aspirat - daca la S-Cross exista optiunea 1.6 AT AllGrip la acelasi pret cu 1.0T 5MT AllGrip - 1.6 AT ar fi fost prima optiune, in special acum cand sunt patit cu mirosurile de ambreiaj in conditii in care nu ar fi trebuit sa miroasa si cu timoneria de la MT care face tot soiul de fite, iar cand mergi in service ti se spune "asa face toate" si "astea japoneze nu e ca masinile nemtesti"  :-))
  • SX4 S-Cross Passion 1.0 5MT AllGrip
 

Offline wolfin

Eu nu-mi doresc 1.4 turbo, dar la viitoarea masina cred ca mi-ar placea cutie automata...


+1


bine nu m-ar deranja un 3 litri spre 5
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline bgd

Am mers si cu noul Duster dar varianta diesel 4x4. E o masina destul de potenta cu un cuplu surprinzator de bun, cu un design interesant iar pe offroad e peste Vitara. Initial astea erau variantele: duster prestige 4x4 si vitara benzina 4x4. Dar vreau si o masina pentru oras si nu stiu daca fac mai mult de 25k km/an iar la Duster au contat si cele 3 stele la testele de siguranta si asa am mers pe Vitara. Vitara 1.6 are doar 5 viteze si probabil a contat si asta in capul meu, desi nu stiu daca ar fi trebuit :))

Inca o chestie interesanta. Ori mi se pare ori chiar asa e dar in reprezentanta Dacia am vazut doar oameni peste 50 ani (posibili cumparatori) iar in trafic pe dustere, loganuri (in afara de cele de firma), cam tot aia e.. oameni carunti cu basca in cap. Poate noile modele o sa ma schimbe tipul clientilor Dacia.

PS1: Opiniile o sa fie tot timpul mai mult sau mai putin subiective. Pe asta contez căci altfel e plin google-ul de recenzii destul de obiective. Ideal ar fi o opinie foarte bine argumentata dar ma multumesc si cu ce aflu in acest club.

PS2: Daca aveau duster 4x4 benzina cu versiunea prestige, era de luat in calcul.

Cam aceeasi parare am avut-o si eu, doar ca eu am testat Duster cu motorul de 1.2 si 4x4 pentru ca am tinut neaparat sa fie benzina. Designul interesant, dar nu ma da pe spate ca sa zic asa, iar interiorul, in ciuda faptului ca multi spun ca din punctul de vedere al materialelor este peste Vitara, mie mi se pare la fel calitativ. Noul Duster e clar o evolutie, dar numai daca il comparam cu precedentul model. Si da, la off-road este peste Vitara, dar tinand cont cei mai mult dintre noi vor sa mearga in mare parte din timp pe asfalt si poate ocazional in off-road, nu este un mare beneficiu pentru un numar substantial de clienti.

Probabil ca cei mai mult clienti in cautare de o masina 4x4, cum este si Vitara, isi doresc de fapt o masina potrivita pentru strada si care sa-i scoata din zapada/noroi cand e cazul. Oare cati se aventureaza in off-road extrem?

La testele de siguranta Duster a luat doar 3 stele in principal pentru ca ii lipsesc sistemele de protectie pentru pietoni, desi pe mine m-a cam speriat si impactul lateral cu stalpul. Plus ca motorul ala de 1.2 pe benzina de pe Duster a avut O MULTIME de probleme, si fiind singurul benzinar cu 4x4 momentan, m-a cam lasat fara optiuni.

In fine, discutia asta e mai potrivita pentru threadul compativ cu Duster.

In concluzie, eu am optat pentru Vitara 1.6 benzina AllGrip Passion si cu mici optionale pentru ca asta mi se potriveste cel mai bine. As fi luat automata, dar asa m-am incadrat cel mai bine in buget.
  • Suzuki Vitara Passion 1.6 Benzina AllGrip (2018)
 

Offline Cristian Iulian

Lucrand in cadastru, ceea ce implica si drumuri asfaltate, pietruite si chiar de pamant (oras, sate, drumuri de camp), pana acum m-am descurcat cu o berlina cu o garda de maxim 15cm.
Bun ar fi fost Dusterul pentru asa ceva dar am si drumuri scurte prin oras (Iasi) si zile bune in care nu ies deloc pe teren accidentat.
Ideal ar fi fost doua masini - una de offroad si una de oras. Dar cum bugetul este limitat si statul vrea sa "impartim" banii castigati, am facut acest compromis. Sper sa fie alegerea cea mai inspirata.
  • Vitara S 1.4, Allgrip, MT, Galactic Grey Metallic / Cosmic Black Pearl Metallic
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline NicNic

Pentru acces pe drumuri de nivel judetean/comunal/forestier, Vitara este suficienta. Indiferent de motorizare.

Diferentele la turbo vs. aspirat apar cand vrei sa urci pe coclauri si cuplul motorului aspirat te lasa balta. 
Sunt patit din acest punct de vedere, asa ca prefer varianta turbo.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Cristian Iulian

Offline enicky

...cand vrei sa urci pe coclauri si cuplul motorului aspirat te lasa balta. 
   Sa nu exageram, mai depinde si de modul de abordare . :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Sunt doar curios cate stele ar lua Vitara pe noua metodologie EuroNCAP pe care a fost testat noul Duster (am mai discutat subiectul, destul de amanuntit zic eu, asa ca n-o sa-l reiau)... ;-)

Recunosc ca pe mine m-amuza chestiile astea de 'dilema' - suntem diferiti, avem fiecare propriile prioritati/asteptari de la viata (daca pe unii ii incanta ultimele gadget-uri/sisteme/tehnologii, poate ca altii prefera ca masina sa fie un simplu mijloc de transport de la A la B), bazate pe experienta/studii/sistem de valori, avem moduri diferite de utilizare a masinii (nr de km anuali, urban/extra-urban/off-road, masina incarcata 80% din an, masina goala 80% din an etc).

Ca o concluzie, personal consider ca incurcatoare solicitarea de recomandari cu privire la alegerea unui model/motor/transmisie/nivel echipare...

Parerea mea...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: ManuP