Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83958 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline JMu

Foarte adevărat că o depășire sigura vs. una ratată nu stea într-o diferență de 1 sau 2 secunde.
Dar diferență este între motoare și chiar destul de sesizabilă.
- distribuție pe lanț are și 1.4
- lipsa turbo dpdv al pieselor ce se pot defecta și fiabilitatea mai mare la 1.6 sunt doar speculații. Nu avem date că ar fi mai puțin fiabil 1.4. Chiar și așa, pentru asta e bună garanția aia de 7 ani.
- frână de motor mult mai bună? Cu cât, cu vreo 15%?  :)

1.6 are avantajul prețului și poate a unei mici economii de combustibil. Dar asta nu înseamnă că merită din orice punct de vedere mai mult decât 1.4T. Până la urmă e opțiunea fiecăruia, niciuna din variante nu e greșită. Eu prefer oricând 220Nm @ 1500rpm și +20cp. Iar plusul de cuplu și putere se vede atât în depășirii cat și în oraș unde se poate merge dinamic și relaxat intre 1500 si 2500rpm.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 
The following users thanked this post: Marci

Offline Ivan Adrian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
  • Gen: Bărbat
    • Suceava
buna ziua.sint intentionat sa compar o vitara noua dar inca nu sint decis benzina(gpl) sau diesel.fac cam 15-20000km pe an 
  • vitara
 

Offline shpeedy

Am ajuns la concluzia ca nu exista masini puturoase, ci doar picioare 'ezitante' - daca nu ti-e frica sa apesi pedala, se duce si 1.6-le de n-ai treaba...

@Ivan Adrian: daca ai planuri de trecere pe GPL posibil ca motoarele Suzuki sa nu fie chiar cele mai potrivite...

Acuma depinde si cum faci cei 15-20k km pe an - daca sunt predominant facuti in oras, cred ca te poti descurca si cu un benzinar (costuri mai mici de exploatare, in trafic infernal sau in sezonul rece se cam egalizeaza valorile de consum intre benzina si diesel etc).


Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Daniel42

In legatura cu achizitionarea unei masini parerile sunt impartite in primul rand in functie de banii pe care ai are fiecare . Apoi ca si optiuni pe masina fiecare opteaza pentru ce doreste si isi permite tot in functie de fonduri . Dar daca fonduri se gasesc si discutam de motoare , putere si masina serioasa cu care sa nu te intrebi daca faci fata la ceva , atunci eu mi-as cumpara 1.4 turbo pentru cele mentionate si de ceilalti respectiv cuplu si 140 CP . Distributia pe lant este la toate, iar povestea cu turbina este numai daca ai tu nesansa sa aibe defect de fabricatie ca sa se rupa vreo paleta altfel stai fara grija ca nu cad asa usor cum zic unii si este destula garantie ca sa se intimple ceva cu ea  daca a mers 7 ani . Referitor la figura cu : trebuie sa stii sa conduci un aspirat atunci cind faci o depasire raman tot la ideea 1.4 turbo si daca vrei sa te convingi mergi pe Valea Oltului sau pe drumurile modernizate  spre Cluj si incearca sa depasesti trei TIR-uri care se distreaza pe seama ta vorbind prin statie , tu avind in dotarea masinii tot familionul si un munte de trolere ca deh , asa se pleaca de acasa in acceptiunea sotiilor ca sa fii pregatit . :) ( numa ca mai au si altii statii si ai asculta ) . Acolo nu ai probleme pentru ca sunt 4 benzi si nu vine nimeni din fata . :D Daca faci pe an sub 30.000 km nu are rost sa cumperi ceva decit benzina . Apoi cutia automata de pe Vitara, din ce o lauda colegii cica este senzatie deocamdata . Dar eu sunt mai conservator si raman la manuala ca idee . :)
« Ultima Modificare: 06.Mar.2018, 04:54:36 p.m. de Daniel42 »
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline Ruhestand

Initial m-am uitat la Vitara Spirit... trapa nu ma dadea de spate. Apoi am ajuns la sectiunea S si acolo am ramas.  :)
Pana la urma masinile sunt la fel...iar 1000e in plus pentru un motor mai fasnet nu mi se pare mult, mai ales ca la prima masina m-am uitat la bani si am avut grija sa ma motivez suficient acum sa iau ce trebuie nu neaparat ce pot fara efort.
In privinta fiabilitatii, nu stiu exact ce intra in garantia de 7 ani, dar cel mai probabil motorul si eventual turbina probabil ca sunt - diferentele fata de motorul "cel mai fiabil" de 1.6 :)
  • Suzuki Vitara S
 

Offline Ivan Adrian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
  • Gen: Bărbat
    • Suceava
La 1,4 turbo 4x4 ma uitam si eu dar nu stiu ce consum are pe autostrada fac cam jumatate din km in autostrada.actual am un Volvo v50 my2010 si recent am avut probleme cu fapul .diesel stiu ca este Fiat iar cei de pe forum daca ma pot ajuta le multumesc
  • vitara
 

Offline jupanul1

Arunc și eu aici o pastilă, pentru că mi se pare... cum adică să iau în calcul ca avantaj la o anumită motorizare faptul că are frână de motor (!) mai eficientă? Nu pot pricepe de loc de ce acesta ar fi un criteriu. Și dacă e valid, atunci la fel de valid e și criteriul culorii - nu-mi place Vitara mov, de exemplu, e clar mai bună aia turcoaz! >:D<

Poate ar fi cazul un sticky (închis) care să spuie mare pentru toată lumea - motoarele aspirate nu sunt puturoase; e normal să se audă motorul la 2500-3000 rpm, nu e defect; nu e greșit dacă acul ajunge și la 5000rpm, nu se strică nimică. Apăsați naibii pe pedala aia mică din dreapta, că de-aia-i acolo!

Eu am mers 5 ani cu un Swift cu motor de 1.2 aspirat. Nu l-am simțit niciodată ca fiind puturos, chiar și atunci când a fost mai încărcat. Desigur, păstrăm proporțiile, că nu era porsche sau mai știu eu ce. Recunosc că îmi plăcea să-l chinui și deseori rulam la 3000-4000 rpm în regim de croazieră. Da, făcea zgomot, dar.... asta era ceea ce așteptam să facă, nu mă deranja defel!

Ah, da, e frumos motorul T, mi-am adus aminte cu nostalgie de vremea diesel-urilor pe care le-am condus și de cuplu la turații mici. Dar asta nu înseamnă că acum nu ajung cu acul la cel puțin 4000 rpm măcar o dată pe zi, asta în ciuda cutiei automate care e setată implicit destul de conservator din punctul ăsta de vedere (dacă ar fi după ea, n-ar sări nici moartă de 2000rpm și aia numai în zilele de sărbătoare).

De asemenea, dacă te-ai băgat într-o depășire și ălea 1-2 secunde fac diferența de la siguranță la dezastru atunci am vești proaste - nu trebuia să te fi băgat de la bun început, ești un pericol pentru trafic, mai bine stai acasă cel puțin până e gata autostrada PiSi.

Consumul este oarecum irelevant (dar, deh, îl discutăm pentru că îmi face impresia că n-avem altceva mai bun de discutat) - depinde atât de mult de o groază de factori necontrolabili încât nu face bine să aruncăm cifre așa, de dragul de a avea statistici. De exemplu, extraurban, la mine, a variat de la un minim de 5,numaiștiucât% până la 9%, iar urban de la 9% (optimist rău de tot și foarte... rara avis) la 13%. Mi-aș permite să spun că dacă consmul e cel care face diferența în a achiziționa un model sau altul, atunci... mai mult ca sigur ceva nu e bine.

În ceea ce privește lupta diesel-benzină, mie mi se pare pierdută din start de prima opțiune, asta dacă nu cumva discutăm de autoutilitare, acolo unde (poate) se justifică o comparație.

Ca să fie și o concluzie, să nu mai fiu acuzat că nu aduc plus-valoare (adică nu completez ce a zis cel dinaintea mea dar nici nu-l contrazic) eu mi-aș lua benzină, automată, 4x4 (dar nu musai) și aș alege nivelul de dotare maxim pe care mi-l pot permite fără ca potențiala rată la bancă să depășească 1000 lei/lună (maxim 60 luni, că mai mult nu văd de ce aș ține mașina). Pe lângă astea, mi-aș mai lua în calcul și restul costurilor, de exemplu cam 800-1000 EUR/an CASCO fără franșiză (dar poate varia, funcție de multe chestii), RCA-ul, reviziile, consumabilele (plăcuțele la AT se pare că se duc ceva mai repede), taxe de drum, etc. Mi-am setat un cost lunar cu carburantul, pentru uz curent, de vreo 100 EUR, asta fără să pun la socoteală ieșirile din oraș. Iar toate adunate trebuie să se încadreze în bugetul familiei pentru autovehicul - aici depinde de fiecare ce și cum, de ex. la mine nu trebuie sub nici o formă să sară 1800-2000 lei/lună cu totul.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: gabineg, shpeedy, gelum, ManuP

Offline steph

Am avut o vitara de 1.6 inchiriata si am cumparat SCross 1.4. Diferentele exista clar. Trebuie mers cu ele ca sa-ti dai seama. Eu venind de la o masina mica si fasneata alegerea a fost simpla.

Pe auotstrada nu am apucat inca sa fac un consum dar la 100km/h in a 6a avem 2250 rpm la 1.4T. Ma astept sa fie bun consumul.  Asta ar insemna ca la 130 sunt putin sub 3000 rpm. La veche masina aveam 3000 rpm fix la 100km/h.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline gelum

Cred că de la dilemă, am ajuns mai mult să ne arătăm unii altora ce mașini avem unii și ce tari sunt ele în raport cu celelalte. Pe bune? Fiecare alege în primul rând în funcție de feeling, necesitati și în al doilea rând să nu uităm cât de mult contează costurile pe care ni le permitem pentru Suza pe care ne-o dorim. Da poate și alții vor Suze ca ale noastre dar na, nu le poți avea pe toate. Exact ca în reclama aia "E mica dar e a noastra". A zis bine @jupanul1, despre alegerea masinilor...restul doar alunecare spre off-topic. Suza fie cu voi! :yeah:
  • Suzuki Vitara Passion 1,6 Allgrip
 
The following users thanked this post: jupanul1, yeti

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
@gelum: nu e off-topic, ci doar judecati si opinii personale care ajuta comunitatea sa ia decizii, în special pe cei fara experienta Suzuki sau pe cei nedecisi.
@jupanul1 : :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: jupanul1