Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83942 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline SPIRIDUSHU

e greu de spus asa ceva, in primul rand sunt la volan, apoi in 90% din timp sta pe modul auto, deci cum as putea spune cand actioneaza cate ceva pe acolo ?
Uite pot spune ca iarna, modul snow, face masina mult mai "grea" ca senzatie, plecarea de pe loc si oprirea este mai lina. Iarna trecuta n-am avut emotii. Acel mod "snow" iti da incredere in masina cand esti la volan si parca ai conduce de-o data un tanc.
Asta e senzatia pe care am avut-o vis a vis de 4x4. Acum chestia e ca in general conduc prudent iarna si nu ma aventurez la cine stie ce viteze daaar cu masina 2x4 am experimentat mai multa "fuga" de spate atunci cand era iarna, chiar si la viteze mici pe stradute in comaparatie cu 4x4 care a alunecat o singura data si atunci pentru ca era gheata.
Apoi despre 4x4 in general : in fiecare zi ies din parcarea subterana a blocului unde panta de inclinare este destul de mare. Ca idee, nu vad strada decat cand ajung cu rotile din spate in afara pantei. Se simte, trage altfel, te impinge de la spate iar urcarea se face usor. Cu 2x4, turezi masina si daca e benzina si rece, cam greu. Si daca e diesel si e rece iar trebuie s-o turezi ceva pana iesi. Am in familie pe cineva cu o Laguna 2.0 benzina care nu intra in parcare... e f greu la urcat si prefera s-o parcheze afara.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 
The following users thanked this post: Soferim

Offline Leutz

Dupa ce am mai stat cateva ore sa citesc prin forum, incep sa inclin spre 1.6 4WD MT. Ce parere aveti?

Dupa aceasta postare s-au adunat cam 110 alte postari. Intre ele se gasesc 3 postari scurte si la obiect care i se adreseaza colegului @Balaur si 2 atentionari de off-topic de la  doi moderatori diferiti. Toate aceste 5 postari sunt in primele 10 de dupa postarea lui @Balaur. Restul de 100+ sunt doar balacareli.

Ce urmeaza oare?  :baston:
Conform traditiei, primul care continua seria postarilor inutile e luat de urechi oficial.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline wolfin

    O intamplare cat de simpla, de genul : iesire/intrare intr-o parcare iarna, scapat masina in sleauri de gheata sau altceva similar din care sa-ti dai seama ca poate, cu tractiune integrala s-ar fi evitat situatia.

iarna trecuta. daca NU aveam allgrip nu intram in zapada pana la usi sa frec ambreajul 15 minute pana a iesit fum. cautam un loc de parcare la sosea.

Leutz sper sa nu crezi ca sunt ironic...sau off topic.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline AT

Cred ca indiferent daca ai 4x4 sau 4x2 si cum se spune popular reusesti "sa o pui pe burta" adica sa intrii intr-o zona inalta  fie cu zapada inalta batatorita fie intr-o groapa adanca cu mocirla/noroi si masina se infige intr-un damb cu zapada/noroi inalt si ramane suspendata , cu greu se iese din acea situatie.  In general necesita ajutor suplimentar (introdus ceva sub roti ca masina sa se poata inalta un pic si iesi de acolo prin forte proprii sau ...tractare).
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline bogdanzarnescu

@Leutz, cu tot respectul, înafara tonului un pic mai apăsat, toate postările au fost la subiect. Se discută despre 4x4 sau 4x2 ca dilemă la alegerea New Vitara.
Au fost aduse argumente despre sistemul AllGrip în toate postările și s-a discutat despre diferențe între cele două sisteme în situații atât punctuale cât și ipotetice.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 
The following users thanked this post: wolfin

Offline wolfin

@AT nu ai inteles.
masina s-a comportat exemplar a iesit singura din zapada fara nici un ajutor. problema a fost la sofer care din nestiinta/prostie a zis..am 4x4 pot orice in aceasta situatie.

intelegi substatul...ce vreu sa zic.....

acelasi lucru sper ca oamenii sa inteleaga si la 4x4 vs safety and shettt. adauga dar nu substituie.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline AT

OK am inteles ideea :)
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: wolfin

Offline Leutz

Dupa ce am mai stat cateva ore sa citesc prin forum, incep sa inclin spre 1.6 4WD MT. Ce parere aveti?

@Balaur, asa cum zicea un coleg mai sus, cred ca e o alegere buna.

Motivatia mea e evident personala, insa vine din experienta avuta de-a lungul timpului cu 2 masini 4WD si 3 masini 2WD. Mai e si experienta acestui forum, unde ceea ce ai observant dupa citirea ariei Vitara s-a aplicat de-a lungul timpului si la Ignis 2WD/4WD, SX4 2WD/4WD, S-Cross 2WD/4WD. Studiind istoricul tuturor acestor modele si 'istorisirile" posesorilor lor ... vei inclina probabil si mai tare catre ceea ce ai afirmat mai sus.

In ansamblu sustin alegerea ta cu urmatoarele argumente:

- Motorul de 1.6 e motor deja clasic in portofoliul Suzuki. E motor ultra-testat pe multiple modele in ultimii zece ani, cu referinte foarte, foarte bune. E motor aspirat, care cere intretinere relativ simpla. El a fost folosit si pe SX4, care avea cu ~100 de kg mai mult decat Vitara si s-a dovedit sufficient pentru multe tipuri de utilizari. Vitara e mai usoara, deci motorul cu atat mai mult isi va face datoria.

- 4WD este un element util. Ajuta la stabilitate in general si evident ca ajuta la tractiune in conditii de aderenta mai redusa. E bun de avut pentru iernile din Romania, la fel ca si pentru toamne si primaveri mai capricioase, cand mai dai prin gropi si prin namoale si zloata ... pe strazi sau pe alaturi. Va aduce cu sine un consum sporit cu ~1 litru la 100 de km in conditii normale de exploatare, fata de varianta 2WD; lucru care nu e chiar gaura-n cer. Intretinerea nu necesita eforturi majore in comparatie cu varianta 2WD. In plus, avand 4WD incep sa te mai incante cate un peisaj si o iesire in décor cu prietenii, mai o plimbare pe la tara. In timp mai adaugi si-o bicicleta pentru a continua unde Vitara nu mai poate ... si-o undita ... si tot asa. Deci masina cu 4WD (chiar si una pentru soft-road ca Vitara) imbie catre un stil de viata mai aerisit si ... cine stie, poate in timp iti cresc si pasiuni pentru lucruri mai serioase.

-MT: aici e chestie de obisnuinta si, din nou, de risc de defectiune. Cutia manuala e clasica, ultra-testata, relativ simplu de intretinut si reparat la nevoie. Cea automata e mai noua, are electronica si mecanica complexa, eventuale defectiuni se pot diagnostica/repara mai greu si mai scump. Suzuki nu e specialist in acest tip de transmisii, mai degraba e un nou venit in lumea cutiilor automate moderne.

Cam asta ar fi. Una peste alta sper sa alegi ce ti se potriveste mai bine. Asa cum ai remarcat, material de citit e mai mult de sufficient.
Sper sa te vedem in curand membru cu acte in regula  :D al clubului. Asteptam achizitia si ... jurnalul de bord pe forum.

Cheers !!
Leutz.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: kellogs, SuViPa, IONOVICI RADU

Offline alinm

Daca imi permiteti, as trage si eu o concluzie dat fiind ca am pornit topicul asta.

Azi daca ar fi sa aleg as alege passion cu AT si anvelope dedicate vara/iarna. In situatiile in care pot sa zic ca am folosit 4x4 au fost si altii cu fwd si s-au descurcat foarte bine daca au avut anvelope bune. Unde nu s-a putut baga loganul, nu am putut nici eu.

O situatie concreta, in iarna asta am avut de iesit de la cineva pe o rampa de cca 100m dupa ninsoare -zapada vreo 8-10cm si ceva gheata dedesupt ici si colo, pe drum pietruit (de servitute) necuratat, aveam crossclimate. Amicul meu are un duster cu tractiune fata si anvelope de iarna michelin, nu stiu ce model. A iesit mai usor ca mine cu tot cu snow+lock. Poate daca aveam anvelope de iarna era mai ok. In alta situatie, azi primavara, pe o rampa asemanatoare (la cca 200m distanta de cealalta) dar fara pietris si doar un pamant usor umezit dupa o ploaie scurta, am iesit mai usor decat el. Aceleasi anvelope ca nu apucase sa le schimbe.

Mai am cateva situatii de mers la pescuit, pe locatii cu drumuri de pamantdupa ploaie, nu intentionam sa ma bag dar un logan cu un sofer priceput mi-a luat-o inainte si m-am bagat si eu. Ma intalnesc des cu el, foloseste anvelope de iarna mai agresive si se descurca cu loganul in situatii de astea. Am avut si eu logan si am intrat in multe locuri si m-am descurcat, chiar as zice ca azi mi-e mila sa bag vitara pe acolo.

Concluzia la cele de mai sus e ca trebe anvelope si in cele mai multe situatii te descurci si cu 4x2.

Mai mult, pasionatii de offroad in general folosesc masini cu part time 4wd deci conduc mai ales pe tractiune spate inclusiv iarna pe asfalt, am avut si eu un sorento asa si consider ca Vitara noastra (si multe alte fwd) se descurca mai bine in situatiile in care nu ai zapada constant, adica ai portiuni uscate si cu zapada alternative si ca asta e singura situatie in care sistemele gen allgrip (trage fata si se cupleaza automat spatele pe vascocuplaj) sunt mai ok decat masinile cu part time. In rest ... part time.

Azi cred ca as alege ca masina de zi cu zi  un suvulet/crossover 4x2  fwd (din considerente de cost), automata cu posibilitate de selectare manuala viteze, garda la sol decenta, poate cu posibilitatea de a pune gume de SUV, esp decuplabil si ar fi extraordinar sa ai aftermarket optiuni de lsd pe fata sau poate un sistem de ala ca la peugeot 3008. As da diferenta de 3-4000 de euro de la tractiunea integrala  pe o vitara de aia veche de rupt pe dealuri sau un jimny, nu mi-am imaginat ce ranjet iti poate intipari pe fata o iesire de genul asta.

Pe de alta parte sunt multumit de Vitara mea, pentru oras (mic) si drumuri lungi.
Vitara Passion 4x4 1,6 benzina, neagra cu caciula alba.
 
The following users thanked this post: mariusracean

Offline Linu

Leutz, io nu ma pricep, da' stiu ca Suzuki nu construieste cutii de viteze automate. Pe Vitara (si probabil si pe alte modele) sunt cutii de viteze Aisin, care este un constructor japonez si unul dintre cei mai mari. Pe astea l-am gasit cel mai repede - http://www.turatii.ro/tag/aisin/ http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/structure/index.html
  • Vitara Spirit 1.6VVT 6AT Allgrip 2016