Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83930 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Nu este argumentul principal ci este un argument in plus :D

Sunt de acord cu parerea majoritara: daca iti permiti merita sa cumperi cu AllGrip. Daca nu, nu e tragedie - sunt convins ca Vitara iti poate aduce zambetul pe fata si in varianta 4x2.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline bogdanzarnescu

Titlul topicului este clar. 4x2 sau 4x4, benzină sau diesel, automată sau manuală.

Asta am dezbătut. Categoric 4x4 este varianta cea mai bună din punct de vedere al siguranței, benzină din punct de vedere al costurilor și chiar și a fiabilității, cutia este încă o chestie de gust. Pentru mine automata e plăcerea de a conduce, pentru alții aceeași plăcere e dată de ambreiaj și schimbatul vitezelor.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline ariciul

La modul practic, personal nu cred ca e un argument de vanzare modul ala <Sport> pe modelele 4x4 versus cele 4x2. De ce spun asta? Considerand doua Vitare identice ca motorizare, modelul 2wd va reactiona mai bine la apasarea acceleratiei fata de cel 4wd pentru ca:
- e mai usor (fara arborele cardanic, diferential, planetare spate);
- nu are pierderile de putere (si cuplu) aferente transmiterii catre arborele cardanic (acesta se invarte tot timpul, doar transmiterea mai departe a miscarii catre puntea spate - prin diferential - se face atunci cand e nevoie).
Parerea mea...
   

Aici ai dreptate pentru ca o dovedesc chiar datele tehnice:
varianta 2WD are 1075kg si aceleratie 11.5 sec
varianta 4WD are 1160 kg si acceleratie 12 sec ( e mai grea cu 85kg , deci ca si cum am avea un pasager permanent in masina!)

Dar modul sport nu inseamna numai acceleratie ci un raspuns foarte bun in curbe si in panta , un mod care il diferentiezi foarte clar de cel auto care da e cam puturos dar mai economic! Modul sport te ajuta sa zicem pana pe la 70-80 km/h dupa care nu mai simti vreo diferenta! Si cred ca s-ar simti diferenta pe serpentine intre un 2WD si un 4WD.
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline enicky

       "Senzatia de sportivitate" este de fapt realitate, intru-cat toate cele 4 roti isi aduc contributia, acest mod "sport", in opinia mea, nu este conceput pt. a fi folosit la o simpla deplasare in linie dreapta si perfect orizontala, unde si varianta 2WD se "descurca" f. bine, ci tocmai sa te ajute in situatii de deplasare atipica, cum ar fi o rampa, si depasirea in rampa, iesirea rapida dintr-o curba aflata in rampa,  o repliere de urgenta la aparitia neprevazuta a unui vehicul sau alt obstacol pe carosabil a carui prezenta surprinde (fatal) conducatorul auto. Aceste situatii sunt mai greu de abordat si rezolvat de varianta 2WD, chiar daca exista diferenta de 0.5 secunde in favoarea ei la timpul de atingere a 100km/h, care este de fapt o proba ce se face in conditii optime si simple de deplasare(pe carosabil in linie dreapta, orizontal si fara obstacole).
       Tot aici as vrea sa mai fac precizarea ca existenta celor +85kg nu este neaparat un impediment, ci poate fi chiar un factor de echilibru si stabilitate intre cele doua punti ale masinii.
       Discutia vad este deja foarte "laborioasa", dar in principiu argumentul suprem este de fapt unul singur : daca sistemul 4WD, in urma cercetarilor si a testelor la care a fost supus, n-ar fi fost mai efficient si n-ar fi dat rezultate mai bune, clar nu ar mai fi fost instalat si folosit pe masini.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline dAlex

Ma uit la reclamele de pe TNT si nu numai la Suzuki Vitara si observ ca au adaugat si un cadru cu rotita de selectare a modului de conducere SPORT/AUTO/LOCK.
Spre deosebire de orice alta reclama auto pe care o vad la orice masini, unde unele au de asemenea optiunea de 4x4 dar unde se pune accent pe preturi, design...

Ca-i eficient sau nu, asta vad ca-i subiectiv din conversatia de mai sus, dar ca strategie de marketing cu siguranta ca functioneaza. Nu m-as mira ca o parte din cei care activeaza pe forum si si-au luat masina sa fi fost atrasi fix de aspectul asta. Si vor cauta multe motive ca sa sustina alegerea facuta, obiective sau nu.

Mi se pare ca masina e facuta ca sa atraga fix categoria asta de clienti. Chiar si numai de aceea 4x4 o sa castige mereu in fata 4x2 avand in vedere contextul. 

Ca doar aceleasi moduri le ai si pe SCross, dar acolo se pune accentul pe design, iarasi, judencand dupa marketing.
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline AT

Chiar si din experienta personala (a mea sau a altor colegi de forum), fara a a fi experti in acest domeniu,  s-a putut constata, prin teste comparative intre un 4x2 si un 4x4 sau prin experimentarea involuntara a unor situatii reale critice,  faptul ca sistemul 4x4 ca nu este "doar marketing care prinde la un anumit segment de cumparatori" si ca sistemul 4x4 contribuie in mod real la cresterea sigurantei, stabilitatii, tractiunii, reprezentand un avantaj mai ales la traversarea unor situatii critice.

Eu de exemplu am comunicat anul trecut pe forum o asemenea situatie cand, aflandu-ma in Grecia pe insula Thassos, la coborarea unei pante, in curba spre dreapta, carosabil umed dupa o ploaie usoara, nestiind ca in aceea zona asfaltul era acoperit de un praf de la cariera de marmura din zona, praf de marmura care in contact cu apa transforma suprafata carosabilului intr-una foarte alunecoasa similara poleiului (atentie pe viitor daca parcurgeti zone similare pe timp de ploaie!) la un moment dat anvelopele au inceput sa piarda aderenta iar masina sa tinda usor sa nu mai pastreze traiectoria pe banda mea de mers si sa se deplaseze usor spre axul drumului (datorita fortei centrifuge care intervine suplimentar in curba stransa si care a contribuit la ruperea aderentei la intrarea pe zona alunecoasa) situatie in care, prima reactie a fost sa reduc viteza calcand frana insa ESP-ul anula actiunea franei datorita ruperii aderentei si practic nu prea puteam incetinii brusc (senzatie oarecum horror) dar salvarea a intervenit prin actiunea sistemului 4x4 Allgrip care-l aveam pe masina. Practic cred a intervenit automat din momentul in care spatele a pierdut aderenta si a contribuit la corectarea permanenta si recuperarea aderentei pe spate impreuna cu ESP-ul  (contribuind decisiv spun eu) la mentinerea pe traiectorie a masinii mele. Ulterior am aflat de la un localnic ca dupa ploaie in acea curba multe masini ajungeau pe contrasens in sant si erau in special berline obisnuite (cu tractiune fata).  Probabil ca daca la coborarea in viteza a acelei curbe stranse la dreapta dar 'foarte alunecoase" spatele lor pierdea total aderenta si nu aveau un sistem 4x4 care sa contribuie mai rapid la restabilirea aderentei pe spate, spatele lor derapa iremediabil peste marginea drumului si ajungeau pe sensul opus in sant.     

Nefind specialist in domeniul auto, nu am pretentia ca tehnic lucrurile stau 100% cum am incercat eu sa va explic situatia.
Dar a fost prima data cand m-am gandit la sistemul 4x4 Allgrip de pe masina mea  "ca la existenta acelei sanse in plus"
care a contribuit la iesirea cu bine dintr-o situatie critica neasteptata.   
« Ultima Modificare: 26.Apr.2017, 11:04:46 a.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline rexkrokiDAU

Placebo, spatele nu cuplează în frânare, doar dacă accelerezi. La tine a intervenit ESP-ul cu frână pe roata față din interiorul curbei. :)

Offline AT

Masina era setata in modul 4x4 in acel moment.  Deci avea si tractiune spate in momentul producerii derapajului.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline shpeedy

Adica era deja pe 4x4Lock sau cum?!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Ma uit la reclamele de pe TNT si nu numai la Suzuki Vitara si observ ca au adaugat si un cadru cu rotita de selectare a modului de conducere SPORT/AUTO/LOCK.
Spre deosebire de orice alta reclama auto pe care o vad la orice masini, unde unele au de asemenea optiunea de 4x4 dar unde se pune accent pe preturi, design...

Ca-i eficient sau nu, asta vad ca-i subiectiv din conversatia de mai sus, dar ca strategie de marketing cu siguranta ca functioneaza. Nu m-as mira ca o parte din cei care activeaza pe forum si si-au luat masina sa fi fost atrasi fix de aspectul asta. Si vor cauta multe motive ca sa sustina alegerea facuta, obiective sau nu.

Mi se pare ca masina e facuta ca sa atraga fix categoria asta de clienti. Chiar si numai de aceea 4x4 o sa castige mereu in fata 4x2 avand in vedere contextul. 

Ca doar aceleasi moduri le ai si pe SCross, dar acolo se pune accentul pe design, iarasi, judencand dupa marketing.

M-ai prins! Am luat Vitara 4x4 ca nu puteam trai fara selectorul ala. Din momentul in care l-am vazut prima data in brosura Suzuki mi-am dat seama ca viata e pustiu fara el. Ma atrage asa tare ca uneori ma sui in masina doar ca sa ma uit la el. Mai coboara nevasta dupa cateva ore sa ma ia in casa si ma gaseste mangaindu-l tandru. Nu mai spun cat de mult il folosesc in timp ce conduc: alternez intre auto, snow si sport la fiecare 5 minute, iar plecarile de la semafor le fac doar in modul Lock...

 :-O

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain