Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83928 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rdc

esp monitorizeaza viteza rotilor prin senzorii de abs si daca detecteaza ca una dintre rotile de pe puntea fata pierde aderenta da comanda la dif central sa cupleze multiclutch un anumit % si/sau taie din gaz. in a nutshell
nu m-am uitat sub ea la repartitoare dar ma indoiesc ca franeaza individual rotile
asa functioneaza orice awd in auto. in lock doar comanda diferentialul sa cupleze la un raport predefinit
pentru ce te gandesti tu, iti trebuie un diferential blocabil (lsd sau nu) pe puntea respectiva
daca o sa urci un prag cu vitara in diagonala, pe pamant/nisip o sa fie mai clar cum functioneaza
 

Offline bogdanzarnescu

În prima parte nu spui același lucru ca mine dar în termeni tehnici?
Unu, când pierde aderența pe una sau ambele roți din față, ajunge sau nu cuplu la roțile din spate?
Și doi, când fuge curu, ajunge sau nu cuplu la roțile din spate?
Discutăm de modul auto de la Allgrip.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline NicNic

Va invit sa aflam si parerea specialistilor.  Merita!

"O maşină 4X4 e privită întotdeauna cu ochi buni. Performanţele ei sunt în mod clar superioare celei pe două roţi, practice, cea mai răspândită din lume. Conform auto-bild.ro, acest tip de tracţiune pe toate roţile are cel mai bun comportament, indiferent de condiţiile de drum.Contribuie la creşterea aderenţei atât pe uscat, cât şi pe zăpadă sau asfalt ud.[...]
Sursa: http://www.libertatea.ro/utile-si-servicii/4x4-da-cu-virgula-dezavantajele-avantajoasei-tractiuni-integrale-1221372
Cum o fi contribuind 4x4 la cresterea aderentei?

Totusi consider un plus sa ai 4x4 pe masina.
Chiar si numai pentru senzatia placuta, ce dureaza numai cateva zile pe an, iarna, cand escaladezi nametii de zapada de pe marginea drumurilor si parchezi fara sa mai dai la lopata zapada.  :)

Depinde foarte mult si ce vrei de la masina:
-confort urban, iei o transmisie automata
-senzatii noi, iei manuala cu 4x4
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline rdc

În prima parte nu spui același lucru ca mine dar în termeni tehnici?
nu blocheaza. franeaza fie puntea fie individual, trebuie verificat. fata/spate in functie de cum e distribuit cuplul

Unu, când pierde aderența pe una sau ambele roți din față, ajunge sau nu cuplu la roțile din spate?
daca nu e virat volanul, da. daca e virat sper ca nu

Și doi, când fuge curu, ajunge sau nu cuplu la roțile din spate?
iar, depinde. virat/nevirat
nb, dif central ajuta in principal cand nu virezi, ca sa poti demara/accelera. in rest e acelasi comportament si la 2wd
daca stii altfel, pls share
 

Offline bogdanzarnescu

Nu știu, de aceea întreb. Chiar nu sunt ironic și nu fac pe deșteptul. Îmi imaginez o situație reală. Intri în curbă, esp-ul redresează pierderea controlului (ideea în care intri prea tare în curbă).


Fiind alunecos, mașina ar merge sanie în direcția opusă direcției în care frânezi. Asta este situația în care eu înțeleg că mașina primește cuplu și la roțile din spate și o împinge înainte. Așa reiese din clip. Când nu ai aderență în față, transmite automat cuplu în spate.
 
ALLGRIP AUTO gives the driver peace of mind in everyday driving, especially when driving on slippery roads or snowy surfaces. With the viscous coupling four-wheel drive system, torque is automatically distributed to the rear wheels, when it detects the front wheel losing grip of the road.
The feedback control used on normal full-time 4WD vehicles allocates torque to the rear wheels after detecting front wheel slippage. As well as feedback control, it also offers feed-forward control that anticipates slippage based on road surface, throttle opening position, steering angle and other factors, and allocates the torque to the rear wheels before any slippage can occur.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline enicky

     Imi place dezbaterea voastra care deja a "derapat" in termeni tehnici(si nu in jigniri), demonstratii animate, citate din (mai mult sau mai putin) specialisti si chiar exemple din propria experienta !
     Dupa cum v-am mai spus-o, sunt FAN tractiune integrala(chiar daca am nevoie odata pe an), iar in iarna cand n-am avut masini in fata(franarea este la fel ca la 2wd) am mers cu ea(pe snow-mud) pe zapada, flescaiala ca si cum as fi mers pe asphalt uscat, cu viteza, curbe luate imprudent, schimbare rapida de directie. Toate acestea l-am facut pe riscul meu, doar cand traficul imi permitea si singurul lucru care mi se putea intampla era sa ma opresc intr-un morman de zapada ! Am facut si depasiri pe dreapta, am avut si situatie de franare de urgenta pt. care am folosit mormanul de zapada din dreapta, intru-cat pe unde era "curat" era de fapt gheata.
   Concluzie : toate sistemele si-au facut treaba si allgrip-ul si esp-ul(poate si soferul la final). Si atunci de ce nu mi-as cumpara ALLGRP ??
      Parerea mea este ca dintr-un singur motiv n-as face-o, motiv care nu s-a mentionat niciodata(si nici nu-l va recunoaste nimeni !) si care de multe ori este crudul adevar, adevar care de multe ori ni se pare a fi deranjant sau chiar jignitor : NU am bani suficienti !!!  Si atunci incep sa cer pareri in stanga/dreapta poate voi gasi si ceva opinii care sa-mi convina conform situatiei mele.
     Este o parere personala, dupa cum vedeti am scris la peroana I sing.  :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline jupanul1

TL/DR - dacă îți permiți, cumpără AllGrip, e bun.

Chiar dacă nu e domeniul pe care îl stăpânesc, mă dau și eu cu presupusul pe tema AllGrip. Adică e ceea ce am înțeles eu din docomentele tehnice Suzuki. Sper să nu fie prea tehnic și să nu fi greșit prea tare explicațiile.

1. Deci, la Suzuki, lucrurile stau așa: Safety Zone - Vehicle Dynamic Synthetic Control Zone - ESP Control Zone. În prima zonă nu se bagă nimeni în seamă. În a doua intervine distribuția cuplului pe alte punți/roți + se acționează asupra EPS (eu personal nu cred că face asta). În ultima zonă se bagă în seamă ESP și TC. La ”sfârșitul” ultimei zone de intervenție este limita aderenței anvelopelor.

2. Referitor la 4WD, feed-forward control se aplică doar la modul SNOW. Adică ține cont [și] de unghiul volanului pentru a trimite cuplu la puntea spate. La restul modurilor nu se aplică.

3. În caz de supra/sub viraj accentuat - acționează ESP (controlul stabilității) - se cuplează 2WD și se intervine asupra cuplului transmis roților precum și se aplică frânarea ”activă”. ESP (controlul stabilității) și ABS au prioritate, în cazul în care vreunul din aceste sisteme se bagă-n seamă, trece în 2WD. Musai.

4. În toate modurile AllGrip se transmite cuplu la puntea spate în cazul în care se detectează lipsa aderenței la roțile față. Suzuki îi zice la asta ”feed-back control”.

Mi se pare evident din cele de mai sus că, dacă un cumpărător își permite, trebuie să aleagă o versiune 4WD a Vitara/SX4. Câștigă un element de siguranță în plus. Și primește bonus modul SPORT și SNOW.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: toma

Offline shpeedy

La modul practic, personal nu cred ca e un argument de vanzare modul ala <Sport> pe modelele 4x4 versus cele 4x2. De ce spun asta? Considerand doua Vitare identice ca motorizare, modelul 2wd va reactiona mai bine la apasarea acceleratiei fata de cel 4wd pentru ca:
- e mai usor (fara arborele cardanic, diferential, planetare spate);
- nu are pierderile de putere (si cuplu) aferente transmiterii catre arborele cardanic (acesta se invarte tot timpul, doar transmiterea mai departe a miscarii catre puntea spate - prin diferential - se face atunci cand e nevoie).

Parerea mea...
   
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Nu contest nimic din ce spui din punct de vedere tehnic... nu ma pricep.

Daaaaar, modul ala Sport face masina sa reactioneze cu totul altfel la aceiasi "stimuli" si sa se simta mult diferit. De exemplu: apesi pedala de acceleratie usor si imediat urca in ture... la fel ca si cand ai calca-o pana la fund. Iti da  senzatia de sportivitate si ca "mai poate mult" pentru ca mai ai multa cursa la pedala. Pare fara efort, nu stiu cum sa explic mai bine. Pe drumuri virajate este o placere sa o pui in Sport si sa o calci - in aceste conditii te ajuta si tractiunea puntii spate.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Clar că doar modul SPORT nu este suficient pentru a justifica achiziția 4WD. Noroc că nu-i ăsta principalul avantaj al sistemului AllGrip.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise