Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83925 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Guys, poate ar fi bine sa lasam deoparte patima atunci cand ne motivam/exprimam opiniile. Ce bine ar fi daca in locul acestor exprimari mai mult sau mai putin agresive, am incepe cu "parerea mea este...", "eu consider ca... pentru ca...".
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline AT

Poate dupa cele discutate ar fi utila si o concluzie dar pe intelesul celor mai putin cunoscatori, care poate se intreaba daca se merita sau nu cheltuiala suplimentara pentru sistemul 4x4 (circa 2.000 EURO in plus fata de masina 4 x2).   

Sistemul 4x4 nu-ti garanteaza 100% siguranta si nu te fereste de accident indiferent de cum conduci (imprudent, neatent, viteza neadaptata la starea carosabilului) DAR ITI POATE DA O SANSA SI SA-TI SALVEZE VIATA (tie si altor participanti la trafic) intr-o situatie neprevazuta care te poate lua prin surprindere, de exemplu,  o portiune mai alunecoasa (gheata sau nisip) intr-o curba abordata cu viteza un pic mai mare decat daca ai fi observant gheata/pietrisul situatie in care masina dotata cu sistem 4x4 distribuind automat functie de necesitate tractiunea pe toate cele 4 roti, nu pierde total aderenta si reuseste sa mentina masina in curba pe sensul normal de mers si sa evite astfel deraparea pe contrasens respectiv sa evite ciocnirea frontala cu autovehicolul care circula corect din celalalt sens.  Dar, INCA O DATA , sistemul 4 x4 nu-i fereste pe soferii inconstienti de posibilitatea provocarii unui accidente grav.

Si inca o mentiune,  pentru a fi eficient, sistemul 4x4 are si el nevoie de anvelope bune, corespunzatoare anotimpului  (adica nu inseamna ca daca ai masina 4x4 poti circula in siguranta iarna cu anvelope de vara).   

Si DA, subscriu colegilor care au afirmat-o deja,  pentru aceasta siguranta oferita in caz de nevoie, RECOMAND achizitia unei masini cu sistem 4x4 (denumit Allgrip in cazul Suzuki). Chiar daca trebuie sa faceti un efort sa va imprumutati cu diferenta necesara.  Daca veti avea nevoie chiar si o singura data de acest sistem si veti constata apoi ca acest sistem v-a salvat dintr-o situatie critica, mai bine sa va ganditi acum la noi cu nemultumire ca va sfatuim la o cheltuiala in plus.
« Ultima Modificare: 25.Apr.2017, 03:08:57 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: enicky

Offline bogdanzarnescu

Păi cum? Sorry, dar după ce îți explică douăjde oameni despre acest sistem (eram on topic conform numelui acestui topic), tu vii și îi spui unui nou venit să nu-și ia 4x4 dacă nu face offroad.... iei foc. Mai ales că au mai scris trei sau patru oameni după el că nu e așa.

Ok, sorry din nou.
Numai să nu vă luați după el, ok?  :-))
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 
The following users thanked this post: enicky

Offline rdc

n-as vrea sa va dezamagesc, dar vad ca raspanditi mituri false despre allgrip (si awd in general)
tot ce face un awd e sa ajute la pornire si accelerari in conditii precare de aderenta

in curbe o sa mearga la fel in parapet/santuri si cu awd si fara.
ce conteaza de fapt e esp, care exista pe 2wd si, evident, anvelopele

putem intra in detalii tehnice dar, bottom line, allgrip te ajuta sa te urnesti/mentii miscarea pe nisip, noroi, zapada, etc
nu te ajuta sa franezi mai bine si nici sa virezi mai bine :)
nu-s troll, doar am impresia ca stiu mai bine despre ce ii vorba :)

alta chestie: un sofer de awd are mai multe sanse sa ramana blocat din cauza faptului ca la accelerari nu poate judeca corect cat de alunecos e pe jos
inca o data, tractiune mult mai buna la accelerarea pe zapada, nisip, noroi, pietris, etc. comportament aprox la fel la franari si viraje
cat despre modul sport, da, e un argument foarte puternic pentru allgrip :D

in fine, chestiunea se transforma intr-un flamewar, fiecare crede ce vrea :)

L.E. conduc de ceva ani doar awd (vitara+nissan) si un 4wd dinala 'serios' cu torsen, la-mic-la-mare :)) si tot ce trebuie
am derapat si ramas impotmolit de destule ori ca sa trebuiasca sa aprofundez problema :D
 

Offline bogdanzarnescu

Răspândim ce spune Suzuki

  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline rdc

pai zice acelasi lucru, vectorii aia inseamna cuplu la roata, adica pedala apasata si rotile nu prea vireaza ;)
nu vreau sa par arogant, dar experienta bate marketing hype-ul :)
nu neg utilitatea, doar am un allgrip, ziceam ca nu aduce atat de multa stabilitate pe sosea in plus fata de un 2wd pe cat se crede, a.i. sa fie un must have
altceva nu mai zic :D
 
The following users thanked this post: SuViPa, emil_greus

Offline AT

Va invit sa aflam si parerea specialistilor.  Merita!

"O maşină 4X4 e privită întotdeauna cu ochi buni. Performanţele ei sunt în mod clar superioare celei pe două roţi, practice, cea mai răspândită din lume. Conform auto-bild.ro, acest tip de tracţiune pe toate roţile are cel mai bun comportament, indiferent de condiţiile de drum.Contribuie la creşterea aderenţei atât pe uscat, cât şi pe zăpadă sau asfalt ud.În plus, maşina stă mai bine în curbe şi aceasta este de departe tracţiunea cu cea mai bună dinamică. Este mult mai greu pentru un şofer să piardă controlul în aceste condiţii. Iar pe timp de iarnă, demarajul este mai bun la un vehicul cu tracţiune integrală decât la oricare altă maşină".

Sursa: http://www.libertatea.ro/utile-si-servicii/4x4-da-cu-virgula-dezavantajele-avantajoasei-tractiuni-integrale-1221372
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: enicky

Offline ocoleanui

Nu putem cumpara 4*4 cu 4*2 niciodată .Clar prima este peste de a doua la performanțe .Acum depinde si de cine conduce masinile .Soferul face diferența .☺
Eu insa optez întotdeauna pt ...modelul 4* 2 ....cost achiziție mai mic ,cost intretinere mai mic ,zăpadă putina (in cazul meu),coclauri 0 ,consum mic 4*2 ,modul sport nu îmi place deloc etc .

Parerea mea.
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline rdc

m-au convins specialistii de la libertatea/autobild, asa o fi :)))
no, chiar nu mai zic nimic. pana terminam de dezbatut problema o sa conducem toti elicoptere
 

Offline bogdanzarnescu

@rdc, nici nu se pune problema arogantei aici. Eu, băbește, o văd așa. Când mașina ia un viraj, trasă de cele două roți, iar una sau ambele pierd aderența, esp-ul blochează roata care patinează, right? Stabilizănd mașina. Oare Allgrip-ul care în acel moment intervine și împinge mașina de la spate, nu aduce un plus de stabilitate aducând mașina înapoi pe drum?
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308