Autor Subiect: Dileme la alegerea New Vitara - 4x4/4x2, benzina/diesel, manuala/automata...  (Citit de 83921 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dAlex

Fara dorinta de a reinvia polemici stinse, dar daca offroad inseamna numai drumuri desfundate prin oras, chiar merita sa dai banii pe 4x4? Avand in vedere ca mai cari 100 de km dupa tine degeaba, ca sa nu mai zic de revizie in plus, scut...

Sau strazile desfundate din Bucuresti sunt un fel de offroad unde chiar tre sa ai tractiune 4x4? :-/ Daca e vorba de noroi, sunt convins ca niste cauciucuri de calitate compenseaza.
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline lllAlexlll

Fara dorinta de a reinvia polemici stinse, dar daca offroad inseamna numai drumuri desfundate prin oras, chiar merita sa dai banii pe 4x4? Avand in vedere ca mai cari 100 de km dupa tine degeaba, ca sa nu mai zic de revizie in plus, scut...

Sau strazile desfundate din Bucuresti sunt un fel de offroad unde chiar tre sa ai tractiune 4x4? :-/ Daca e vorba de noroi, sunt convins ca niste cauciucuri de calitate compenseaza.

Eu personal când am ales 4x4, nu am ales gandindu-ma la condus prin coclauri, ci mai mult pentru ca are opțiunea de a seta mașina pe modul sport, care se potrivește mai bine stilului meu de condus.
  • Vitara Passion 1.6 MT All Grip Benzina
 

Offline bogdanzarnescu

@dAlex, înțelegi după sutele de km de pagini scrise pe subiect că ALLGRIP de la Suzuki nu are nimic de-a face cu offroad-ul??????
Este gândit și funcționează ca un sistem de siguranță, când roțile din față derapează, pierd aderență etc. cuplează spatele. Induci oamenii în eroare și dai sfaturi greșite.

Chiar dacă nu mergeți pe coclauri și în noroaie oameni buni, dacă aveți posibilitatea financiară, alegeți variantele ALLGRIP, au un plus de siguranță pe orice tip de vreme. Colegul enicky a demonstrat clar că orice dotare superioară sau gadgetărai poate fi adăugat ulterior, pe măsură ce permite buzunarul, dar 4x2-ul nu-l mai faci ALLGRIP.
Și da, un plus este și opțiunea sport, care face minuni.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline enicky

Este gândit și funcționează ca un sistem de siguranță,...Chiar dacă nu mergeți pe coclauri și în noroaie oameni buni, dacă aveți posibilitatea financiară, alegeți variantele ALLGRIP, au un plus de siguranță pe orice tip de vreme.
Și da, un plus este și opțiunea sport, care face minuni.
            Cand am facut eu prima data afirmatia asta legata de ALLGRIP, au cam sarit niste tovarasi cu gura(ca nu-i asa, ca n-are nevoie, ca el n-o sa iasa de pe sosea, etc.), acum vad ca se reia subiectul. O discutie similara a fost si cea legata de anvelope, all season si specifice.
    Allgrip-ul zic eu ca este polivalent, pentru ca pana la urma si zapada este tot offroad, nu ? Dar sunt unele situatii pe care chiar nu vrem sa le intelegem, cu toate ca in subconstient.... :-?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline SPIRIDUSHU

Eu cred ca este simplu: daca ai bani, de ce sa nu-ti iei ? Daca nu ai bani, nu iti iei. Daca faci un efort sa-ti iei aceasta echipare, atunci trebuie sa stii ca este vorba de un alt sistem. Cu totii stim ce inseamna 4x4 ! Puterea de la motor este transmisa la toate rotile si cam atat.

- nu este blocat pe 4x4, asa ca poti merge 2x4 mai tot timpul, nu iti consuma canistre intregi si in plus procesul este automatizat.
- sistemul acesta vine de la un producator cu renume in domeniu
- nu necesita o ingrijire atenta, deci nu te costa ulterior o avere ptr un "moft"
- face masina mai sigura si mai usor de controlat

Masina NU este facuta pentru offroad si deci nici sistemul 4x4. In toate prezentarile explicative este aratata utilitatea acestui sistem. Citind paginile am senzatia ca 4x4 la New Vitara, este asimiltat cu drumuri de munte, cocaluri, unde intri de placere. Chestia e ca daca intri asa pe coclauri de placere, s-ar putea sa ramai acolo cu tot cu 4x4.
Acest sistem a fost dezvoltat pentru o masina cat mai sigura pe sosea, in curbe, la deal, la vale, iarna etc. ca are si calitati de mini offroad, misto , dar vin ca o chestie secundara.
concluzia mea dupa 20.000 km : Daca poti, ia-ti ! Nici nu-i vei simti prezenta, la modul negativ. Daca nu poti, atunci trebuie sa stii ca sunt multe masini 2x4 care merg foarte bine, fara nici o problema.

  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline dAlex

Fara dorinta de a reinvia polemici stinse....

Tocmai asta am facut.

Ok, cine vrea, sa ia 4x4 pentru drumuri desfundate si pentru "safety" si pentru modul Sport(desi din cate am inteles, un 4x2 turat potrivit obtine acelasi rezultat, si e posibil sa uzeze motorul excesiv, dar..ma rog).
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline bogdanzarnescu

Ok, cine vrea, sa ia 4x4 pentru drumuri desfundate...

Jimny, Samurai, Grand Vitara.....

pentru "safety" si pentru modul Sport...

SX4, S-Cross, New Vitara, New SX4 S-Cross

desi din cate am inteles, un 4x2 turat potrivit obtine acelasi rezultat, si e posibil sa uzeze motorul excesiv, dar..ma rog

Un 4x2 turat nu trimite cuplu roților din spate, modul sport la Allgrip da. Un 4x2 cu cutie automată schimbă când vrea ea, Allgrip cu cutie automată pe modul Sport schimbă la o turație mult mai ridicată (plus cuplu transmis roților din spate).

4x2 turat nu uzează motorul excesiv? (deși afirmația asta e ...  =)) )

Revenind, dragi colegi noi care sunteți pe punctul de a face achiziția, mai degrabă renunțați la navigație (care e o mizerie la Suzuki), faruri cu led și  te miri ce-uri (pot fi adăugate ulterior) și luați Allgrip pentru un plus de siguranță.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline dAlex

4x2 turat nu uzează motorul excesiv? (deși afirmația asta e ...  =)) )

Si daca 4x2 turat uzeaza motorul si modul sport uzeaza motorul inseamna ca modul sport e ok, sau? Polemica de dragul polemicii...lalaiala.
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline bogdanzarnescu

Polemică de dragul faptului că nu accepți că n-ai dreptate și induci în eroare viitori proprietari de Vitare. Oamenii vin aici să caute informații reale, iar tu le spui că nu are rost să-și ia 4x4 dacă nu fac offroad. De unde reies două chestii mari și late.

1. Prostel, la sfatul tău, cumpără 4x2 că nu se duce-n munți și mlaștini, fără să înțeleagă sistemul de siguranță Allgrip și că nu e conceput pentru offroad.

2. Tâmpel, la sfatul tău, ia Allgrip că el vrea offroad. Și la primul noroi mai serios rămâne, evident, împotmolit. Sau rămâne suspendat la primul dâmb. Asta dacă nu își sparge baia (cu scut cu tot), dă cu botu-n pământ (că de unde unghi de atac la Vitara) și își rupe curu mașinii (că de unde unghi de degajare).

Așa că, hai să nu facem pe deștepții și să fim atenți ce sfaturi dăm. Să nu plecăm de la premisa că toate lumea este citită, școlită și instruită într-ale offroad-ului. Un sfat prost urmat de un coleg care-l ia de bun, îi poate pune viața în pericol. Că așa i-a zis lui ăla pe forum, că dacă are New Vitara 4x4 poate face offroad. Și dacă nu face offroad nu-i trebuie 4x4. Iar la primul drum viscolit, acoperit de zăpadă sau puțin polei, se duce cu curu-n copac la prima curbă cu 4x2-ul lui, că las-o dreq de atenție, are Vitara.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline Leutz

Ramenti on topic, va rog !!
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019