Autor Subiect: Probleme Start/Stop  (Citit de 69504 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline VictorN

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #400 : 09.Iul.2021, 01:19:12 p.m. »
Nu știu cum e la voi dar mie mi se întâmplă des sa intre SS la primul semafor, la 5 minute după ce am pornit mașina. N-are cum sa fie sănătos pentru motor chestia asta.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline Dogy

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #401 : 09.Iul.2021, 04:33:08 p.m. »

Există și un mit că dacă-ți iei o mașină cu start-stop cum motorul are componente mai rezistente, dacă nu folosești start-stopul motorul ăla va rezista mai mult ca unul fără start-stop.
Uite mitul descris aici:
https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/pariu-ca-nu-stiai-de-ce-motoarele-cu-start-stop-sunt-cele-mai-fiabile-din-lume-31046.html

De ce e un mit? Teoria cu acele componente ale motorului care la o mașină cu start-stop trebuie să fie mai rezistente e doar o teorie, producătorii sunt mai interesați acum de obsolența planificată, astfel încât produsele lor să crape de preferință la ieșirea din garanție.

Mitul e mit, dar situatia practica poate fi vazuta si asa: de exemplu, daca bujiile sunt estimate sa reziste 60.000 de km folosind Start/stop, nefolosind sistemul tin aceste bujii nu de 10 ori mai mult, dar macar de 2 ori mai mult? Sau daca motorul este gandit sa reziste 200.000 de km (cat e garantia) folosind S/S, rezista nu de 10 ori mai mult, dar macar dublu fara sa folosesti S/S?
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #402 : 09.Iul.2021, 05:33:42 p.m. »
Aici e problema! Noi nu putem impune un anumit comportament naturii, ci planeta ne impune nouă. Dacă nu ne adaptăm, s-ar putea ca existența noastră aici să fie problematică în următorii 50 ani...
Așa că, cu cât acționăm mai repede, cu atât avem mai multe șanse să salvăm ce mai e de salvat. Normele sunt necesare pentru cei ce nu înțeleg asta și pentru cadrul legal, acel „impuls” pentru a duce ideile din cercetare în viața reală.

Degeaba se inventeaza tot felul de sisteme start -stop, catalizatoare prin care nu trece nici molecula si diverse alte masuri de reducere a poluarii.
Atâta timp cât cretini fara discernamânt taie padurile pentru îmbogatire (de parca fiind mai bogati n-ar respira acelasi aer de kkt ca si restul) iar oculta mondiala lacoma a marsat zeci de ani pe o industrie bazata pe combustibili fosili bagând pumnul în gura pionierilor în energii alternative sansele tuturor scad catre zero.
In realitatea crunta pe care o traim acum, nu pe hârtie - ca emisiile zero pe care le visam.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #403 : 10.Iul.2021, 11:42:07 p.m. »
@Dogy
Mit, nemit, la mai puține opriri-porniri "coafura" rezistă mai mult. Chiar dacă e din mămăligă. 
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline dthem

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #404 : 13.Iul.2021, 12:22:51 p.m. »
Din manual pare că viața sistemului e vreo 180.000 de porniri.

Starting Motor (ENG A-STOP Model)

In ENG A-STOP system, ENG A-STOP control module stores starting motor driving counter.

When starting motor driving counter exceeds 180,000, DTC P1313 is detected and ENG A-STOP warning light is lit.

If DTC P1313 is detected, starting motor assembly must be replaced.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline ntire2000

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #405 : 13.Iul.2021, 12:32:09 p.m. »
Intr-un oras ca Bucuresti, sa zicem 30 de opriri pe zi, asta înseamna cam 20 de ani de utilizare aproape zilnica a masinii.
It never happens....   :D

PS: în practica cred ca alea 180000 cred ca sunt doar pe hârtie, crapa mai repede motorul sau ceva....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #406 : 13.Iul.2021, 01:04:52 p.m. »
PS: în practica cred ca alea 180000 cred ca sunt doar pe hârtie, crapa mai repede motorul sau ceva....
  Probabil ca este luat in calcul numai pornirile, nu si uzura datorata functionarii. Si cele 30 000 de porniri ale unui motor normal la 4porniri/zi, tot pe la 20de ani de functionare ar ajunge, ceea ce iarasi e ipotetic.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline dthem

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #407 : 13.Iul.2021, 01:22:30 p.m. »
Da, mai degraba a se citi ca ”la 180.000 porniri sigur trebuie schimbat electromotorul”.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline emildobrescu

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #408 : 11.Dec.2021, 02:15:33 p.m. »
Vă salut din nou, dragi colegi de forum!
Revin cu o temă care mă intrigă - sistemul start-stop.
E clar, scopul lui este de natură ecologică. Dar, fiindcă avem posibilitatea să alegem, pun și eu întrebarea: pentru mașină, ce efect are folosirea lui? Adică, o fi bine, o fi rău? Eu am învățat la școală că, în orice regim tranzitoriu, uzura sistemului este mximă!
Pe de altă parte mă gândesc că și inginerii ăștia care au proiectat așa ceva au avut ceva în cap.
Ceva păreri?
Mulțumesc anticipat!
  • Suzuki Vitara Hybrid 2021 2WD, 1.4 AT, PASSION
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #409 : 11.Dec.2021, 02:24:22 p.m. »
Salut! Ai vreo 40 pagini de impresii în acest topic. :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice