Autor Subiect: Probleme Start/Stop  (Citit de 69498 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #390 : 09.Iul.2021, 12:18:52 a.m. »
In mod cert va lipsi acel buton deoarece va fi inutil odata cu disparitia motoarelor termice.  :D
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline VictorN

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #391 : 09.Iul.2021, 09:25:59 a.m. »
Pt intoxicația gratuita din orașe soluția o reprezintă mașinile electrice.

Cu un parc auto învechit, mare parte din autoturisme nu au start-stop. Daca ar avea toate, și ar fi mereu activat, poate s-ar simți vreo diferență.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline enicky

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #392 : 09.Iul.2021, 09:46:21 a.m. »
Daca ar avea toate, și ar fi mereu activat, poate s-ar simți vreo diferență.
    Sunt convins ca s-ar simti o diferenta, dar la cate cazane se importa, toate la peste 10 ani vechime si majoritatea diesel, ne sufocam in orasul asta.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online bisti

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #393 : 09.Iul.2021, 09:57:50 a.m. »
V-ati intrebat vreodata cine polueaza mai mult?
Masinile personale sau avioanele/vapoarele de transport?

UN avion, la decolare, consuma cat 400 de masini. Un vapor consuma undeva la 300 de tone pe cursa, cam cat 150.000 de automobile pe zi.
Chiar daca o sa ne oblige la auto full electric din 2035, credeti ca avioanele sau vapoarele se vor opri?
 

Offline VictorN

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #394 : 09.Iul.2021, 10:26:24 a.m. »
In viitor se va utiliza hidrogenul pt motoarele mari. Nu scapă nici ele.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Online bisti

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #395 : 09.Iul.2021, 10:37:21 a.m. »
Viitorul este in 10 ani ... crezi ca au timp sa dezvolte motoarele cu hidrogen?
Se chinuie cu motoarele electrice de 15 ani si nu reusesc sa le faca fiabile pentru drumuri lungi.
 

Offline VictorN

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #396 : 09.Iul.2021, 10:52:09 a.m. »
Eu zic că da. Împinși de la spate cu norme de poluare din ce in ce mai stricte vor dezvolta motoare.
Probabil o sa le dea un interval mai mare de timp sa dezvolte tehnologia. 2035 e termenul limita doar pt autoturisme.

In prezent folosesc tehnologia cu hidrogen pe utilaje grele din construcții.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline ntire2000

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #397 : 09.Iul.2021, 11:25:46 a.m. »
Viitorul este in 10 ani ... crezi ca au timp sa dezvolte motoarele cu hidrogen?
Se chinuie cu motoarele electrice de 15 ani si nu reusesc sa le faca fiabile pentru drumuri lungi.

Nici eu nu cred ca natura ne mai da mult timp la dispozitie.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #398 : 09.Iul.2021, 01:07:43 p.m. »
Legat de Start/Stop, nefolosirea acestui sistem ajuta cu ceva la prelungirea duratei de viata a:
- bateriei?
- electromotorului?
- bujiilor?
- motorului?
- altor componente?
Intreb pentru ca nu ma pricep, dar logica imi spune ca da, ajuta, chiar daca stiu ca mare parte din aceste componente sunt proiectate pentru a sustine functionarea sistemului Start/Stop si rezista la de zeci de ori mai multe porniri decat in cazul modelelor care nu au acest sistem.

Un motor cu start-stop trebuie să reziste în timp în medie la vreo 500.000 de porniri, nu la 30.000, câte face o mașină obișnuită de-a lungul vieții.
Sunt multe aspecte interesante:
1) Cea mai însemnată uzură a unui motor termic se produce la pornirea la rece, sunt necesare câteva secunde, uzual 2-3, pentru ca uleiul să ajungă în toate zonele de lubrifiat. Dacă e ger e cu atât mai critică pornirea pentru că uleiul oricât de bun ar fi devine mai vâscos. Dacă însă motorul s-a încălzit pornirile opririle repetate provoacă încă uzură, deși mai redusă. Așa că diverse componente, inclusiv cuzineții, vilbrochenul, segmenții, axul cu came, etc. trebuie să fie mai rezistente la un motor cu start-stop.
2) E importantă la un ulei de motor și proprietate de onctuozitate, aceea de a adera la suprafețele cu care vine în contact, lucru util atunci când mașina staționează perioade mai lungi și uleiul se scurge în baie. Onctuozitatea face ca pe suprafața pieselor aflate în mișcare să rămână o peliculă, astfel încât la pornirea motorului să fie asigurat un minim de ungere, în cele 2-3 secunde de la pornire.
3) Electromotorul trebuie să fie mai mare și mai fiabil, mai mare pentru că motorul trebuie pornit la stop rapid nu după zece rotații, mai fiabil că e folosit mai des (în medie de 500.000/30.000= de 16 ori mai mult ca la o mașină fără start-stop)
4) Bateria trebuie să fie și ea mai puternică și să reziste la porniri/opriri  mai multe.

Partea mai interesantă e cu uzura la pornire. Așa cum am mai zis uzură există și atunci când pornești repetat un motor cald ce e deja lubrifiat și uleiul n-a apucat să se scurgă în baie. Și surpriză, unde e uzura cea mai mare? La cuzineți și vilbrochen.

Există și un mit că dacă-ți iei o mașină cu start-stop cum motorul are componente mai rezistente, dacă nu folosești start-stopul motorul ăla va rezista mai mult ca unul fără start-stop.
Uite mitul descris aici:
https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/pariu-ca-nu-stiai-de-ce-motoarele-cu-start-stop-sunt-cele-mai-fiabile-din-lume-31046.html

De ce e un mit? Teoria cu acele componente ale motorului care la o mașină cu start-stop trebuie să fie mai rezistente e doar o teorie, producătorii sunt mai interesați acum de obsolența planificată, astfel încât produsele lor să crape de preferință la ieșirea din garanție.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000, frenzy, Dogy

Offline cornel111

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #399 : 09.Iul.2021, 01:17:14 p.m. »
Nici eu nu cred ca natura ne mai da mult timp la dispozitie.


Aici e problema! Noi nu putem impune un anumit comportament naturii, ci planeta ne impune nouă. Dacă nu ne adaptăm, s-ar putea ca existența noastră aici să fie problematică în următorii 50 ani...
Așa că, cu cât acționăm mai repede, cu atât avem mai multe șanse să salvăm ce mai e de salvat. Normele sunt necesare pentru cei ce nu înțeleg asta și pentru cadrul legal, acel „impuls” pentru a duce ideile din cercetare în viața reală.
Și ar mai fi ceva, ce noi nu avem în RO: cât timp ITP-ul nu va fi ITP, iar legea nu va fi aplicată în spiritul ei, degeaba vom avea X % dintre noi mașini electrice, poluarea tot va crește. E necesar ca efortul să fie comun și susținut pe toate planurile, nu numai cel economic...
Start/stopul e doar un pas mic, cu neajunsurile lui(eu îl văd mai mult ca o găselniță de marketing, decât ca o unealtă care reduce poluarea, pentru că mașinile care poluează cel mai mult nu au astfel de sisteme).
« Ultima Modificare: 09.Iul.2021, 01:27:24 p.m. de cornel111 »
  • Suzuki SX4 Scross hibrid, Allgrip, Passion
 
The following users thanked this post: gabineg