Autor Subiect: Probleme Start/Stop  (Citit de 69495 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline VictorN

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #380 : 06.Mai.2021, 11:34:38 p.m. »
După 3,5 tone de combustibil am economisit cu SS numai 10 litri.

Trimis de pe al meu SM-G991B folosind Tapatalk

 
The following users thanked this post: Dogy

Offline dthem

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #381 : 07.Mai.2021, 12:26:25 a.m. »
Super economie...
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Tatallor

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #382 : 07.Mai.2021, 06:15:11 p.m. »
Pai sistemul e gandit de fapt sa atenueze putin din poluare, nu pentru economie :)
  • Suzuki Vitara 1.4 Passion 2WD MT Galactic Grey Metallic
 

Offline ntire2000

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #383 : 07.Mai.2021, 09:52:00 p.m. »
Pe hârtie, sistemul e gândit pentru scaderea poluarii.
In realitate, "frecatul" cu ajutorul acestui sistem al unei masini în regim preponderent de oras garanteaza bunastarea service-urilor (la turatii mici motorul are o ungere mai deficitara (de exemplu axul cu came), ori acest sistem cred ca ajuta la asta).
La o masina electrica se justifica din plin, dar la un motor termic genereaza o uzura a componentelor prin fortele mecanice exercitate.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: cristidav, dacbuc

Offline cristidav

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #384 : 25.Mai.2021, 10:10:23 p.m. »
Exista 2 tipuri de dezaburire se pare: 1. cand pui tu manual ca ventilatia sa bata spre parbriz, asa cum o faci la masinile clasice si 2. cand apesi acel buton care iti muta automat fluxul de aer pe parbriz si baga si clima. Ar fi si a treia, care e butonul de degivrare luneta si oglinzi laterale.
La primele doua nu cred sa fie in functiune rezistenta de degivrare oglinzi.
Poate ne lamureste @Tatallor despre care setare e vorba  :pardon:

Exact, n-are nicio legatura cu apasarea butonului pentru degivrarea lunetei si a oglinzilor. Pur si simplu am setat manual pe dezaburire parbriz si asa merg de 2 ani de zile aproape fara sa mai intre SS-ul.

Si acum sa vin cu info calde. Colegul @Tatallor a avut dreptate. Daca apasati butonul de degivrare parbriz, fie ca lasati cu AC, fie opriti AC, StartStopul nu mai intra. E specificata chestia asta clar si in manual. Cum la vechea masina mi-a mers ventilatorul aproape 9 ani pe degivrare viteza mica incontinuu (nu ma intrebati de ce, de lene sa il tot pornesc/opresc), nu vad de ce nu ar merge si la SCross.
Si ar mai fi una: lipsa centurii de siguranta, dar, evident, nu recomand  :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #385 : 26.Mai.2021, 11:55:38 a.m. »
Cum la vechea masina mi-a mers ventilatorul aproape 9 ani pe degivrare viteza mica incontinuu (nu ma intrebati de ce, de lene sa il tot pornesc/opresc), nu vad de ce nu ar merge si la SCross.
Si ar mai fi una: lipsa centurii de siguranta, dar, evident, nu recomand  :)
    N-am testat ss cu/fara degivrare ca n-am fost curios, dar in general masina are mai multe sisteme tocmai ptr. a fi folosite cand este nevoie, functie de situatie, deci noua ani n-ai simtit nevoia sa mai dai aer cald si pe la picioare, de exemplu?
Se stie ca de multe ori defectarea unui sistem poate fi cauzata si de nefolosire sau de folosire intensa.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristidav

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #386 : 26.Mai.2021, 12:15:19 p.m. »
Ba da, iti dai seama ca am dat aer si pe altundeva  :-)) Dar in rest, cand nu aveam nevoie anume, mergea pe viteza mica pe parbriz.
In cazul de fata, fie merge pe parbriz, fie pe unde vrem, dar dezactivez start stop.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: enicky

Offline Dogy

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #387 : 08.Iul.2021, 11:27:19 p.m. »
Legat de Start/Stop, nefolosirea acestui sistem ajuta cu ceva la prelungirea duratei de viata a:
- bateriei?
- electromotorului?
- bujiilor?
- motorului?
- altor componente?
Intreb pentru ca nu ma pricep, dar logica imi spune ca da, ajuta, chiar daca stiu ca mare parte din aceste componente sunt proiectate pentru a sustine functionarea sistemului Start/Stop si rezista la de zeci de ori mai multe porniri decat in cazul modelelor care nu au acest sistem.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 
The following users thanked this post: trl

Offline ntire2000

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #388 : 08.Iul.2021, 11:36:07 p.m. »
In mod sigur a fost implementat doar din ratiuni de mediu, ca sa corespunda noilor cerinte de reducere a poluarii.
Pe mine nu ma coafeaza cu nimic faptul ca fac economie de 2-300 ml de carburant la 100 de km dar suprasolicit la schimb celelalte componente ale masinii.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #389 : 09.Iul.2021, 12:09:03 a.m. »
  @ntire2000 are dreptate, daca 20-40 de masini stationeaza in coloana, apoi avanseaza cativa metri, iti dai seama ca d-abia respiri in zona respectiva(semafor de ex.)
Si da, folosirea mai rara a sistemului, logic prelungeste viata bateriei, electromotorului si motorului si alte componente supuse la socul pornirii motorului.  O singura oprire la semafor n-ar fi deranjanta, dar mai multe sunt. Probabil ca in viitor va dispare acel buton de off.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip