Suzuki-Club.ro - My own "Way of Life"!
Bine ai venit,
Vizitator
. Te rugăm să
te autentifici
sau să
te înregistrezi
.
O Oră
O Zi
O Săptămână
O Lună
Pentru totdeauna
Logați-vă cu numele de utilizator, parola și durata sesiunii de logare
Pagina de Start
Forum
Ajutor
Căutare
Autentificare
Înregistrare
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki NEW VITARA
»
Probleme tehnice NEW VITARA
(Moderatori:
toma
,
yeti
) »
Probleme Start/Stop
« precedentul
următorul »
Tipărire
Pagini:
1
...
23
24
25
26
27
[
28
]
29
30
31
32
33
...
43
Mergi Jos
Autor
Subiect: Probleme Start/Stop (Citit de 69483 ori)
0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.
ariciul
Hero Member
Mesaje postate: 1714
Thanked: 406 times
Gen:
Iasi
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #270 :
13.Mar.2018, 10:45:54 p.m. »
De ce? De nervi?
memorat
Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
wolfin
Hero Member
Mesaje postate: 2224
Thanked: 306 times
Gen:
N'am gasit cu dacia
B
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #271 :
13.Mar.2018, 10:46:03 p.m. »
Pe mine doar ma enerveaza...atat...
memorat
vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
gabineg
Global Moderator
Hero Member
Mesaje postate: 14537
Thanked: 3483 times
Gen:
Suzuki SX4 GLX 4WD
Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #272 :
13.Mar.2018, 10:46:54 p.m. »
Citat din: ariciul din 13.Mar.2018, 10:45:54 p.m.
De ce? De nervi?
Evident...
memorat
SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
dacbuc
Sr. Member
Mesaje postate: 323
Thanked: 126 times
Gen:
Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #273 :
29.Apr.2018, 08:32:52 p.m. »
Chiar daca sistemul EASS (engine auto stop start) este conceput astfel incat sa nu produca uzura prematura a diferitelor componente supuse stresului suplimentar, ma gandesc ca dezafectarea implicita a lui poate aduce avantajul unui oarecare spor de fiabilitate pe termen lung, mai ales in conditiile unui trafic gen Bucuresti.
De aceea, m-am decis sa instalez si eu un modul care sa inverseze starea implicita a sistemului EASS din 'pornit' in 'oprit', constient ca procedand astfel voi sacrifica ceva din performantele de consum cu care se lauda producatorul.
Am ales varianta digitala si am conceput o schema bazata pe PIC 12F629 care comanda un releu ale carui contacte sunt conectate in paralel cu comutatorul din bord. Astfel, interventiile asupra cablajului masinii sunt minime si total transparente dpdv al computerului de bord. In plus, utilizarea unui modul 'smart' permite ajustarea fina prin soft a comportamentului acestuia.
La punerea contactului, montajul asteapta 20 secunde marcate prin aprinderea intermitenta a ledului, apoi declanseaza releul pentru 0,5 secunde, dupa care programul se opreste si asteapta un nou reset.
Initial, am vrut ca softul sa functioneze asa pentru un numar determinat de porniri (de exemplu 250) suficiente pentru iesirea masinii din perioada de rodaj, dupa care sa se dezafecteze si sa permita functionarea sistemului EASS asa cum a fost gandit initial (implicit 'pornit'). Ulterior am renuntat la contorul de porniri si am implementat o alta idee: pe perioada celor 20 secunde programul citeste comutatorul din bord; daca acesta este apasat montajul comuta intre 'activ' si 'inactiv'. Astfel, daca este 'inactiv', modulul numara cele 20 secunde, dar nu mai declanseaza releul ulterior (mod util la revizii, ca sa nu atraga atentia martorul aprins din bord). Dupa revizie, o noua apasare a butonului in aceste 20 secunde reactiveaza montajul.
Celor interesati le pot pune la dispozitie fisierul necesar programarii PIC-ului in format .hex sau .asm.
memorat
Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
Jurnal de bord - Black Panther
The following users thanked this post:
emil_greus
,
trl
emil_greus
Sr. Member
Mesaje postate: 280
Thanked: 26 times
Gen:
Ploiesti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #274 :
30.Apr.2018, 09:43:50 a.m. »
@dacbuc
: Felicitari! Foarte utila ideea! Ai montat la tine? totul OK?
Sincer sa fiu START/STOP-ul e singura chestie care ma deranjaza la masina (eu am automata si daca ridic putin piciorul de pe frana, stationat fiind la semafor, motorul porneste si fiind in Drive, masina pleaca de pe loc....
). In 99% din cazuri il dezactivez de la buton imediat ce am urcat in masina. 1% e pentru perioadele cand uit sa fac chestia asta
memorat
Suzuki Vitara, 1,6 benz., 2WD, AT, Passion, 06.2017
rexkrokiDAU
Global Moderator
Hero Member
Mesaje postate: 12822
Thanked: 1611 times
Gen:
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #275 :
30.Apr.2018, 10:12:54 a.m. »
La automată e mai ușor de controlat start-stop. Când pui frână, dacă nu apeși pedala până la fund ci doar atât cât să se oprească mașina, nu intră sistemul în acțiune. La mine la Outback așa e și parcă am citit și pe aici că la fel e și la Vitara.
memorat
Jimny 1.5 MT / Swift 1.2 AT / Outback 2.5 CVT |
S-Cross 1.6 MT / SX4 1.6 MT
emil_greus
Sr. Member
Mesaje postate: 280
Thanked: 26 times
Gen:
Ploiesti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #276 :
30.Apr.2018, 10:19:07 a.m. »
E posibil sa fie asa, dar prefer confortul sa il stiu dezactivat
Nu am testat chestia cu apasatul mai mult sau mai putin pedala de frana, fiindca, asa cum ziceam, am obiceiul sa il dezactivez imediat ce am urcat in masina.
memorat
Suzuki Vitara, 1,6 benz., 2WD, AT, Passion, 06.2017
dacbuc
Sr. Member
Mesaje postate: 323
Thanked: 126 times
Gen:
Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #277 :
30.Apr.2018, 10:44:53 a.m. »
Eu la masina precedenta (Hyundai Tucson) nu aveam EASS. Si ma uitam in jur cu invidie, la semafor...
Acum, dupa o luna de folosire, inca nu am gasit utilitatea acestui sistem: in trafic greu este enervant la culme, in trafic usor motorul se opreste in majoritatea cazurilor cu o secunda inainte ca semaforul sa se faca verde... (Murphy?)
memorat
Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
Jurnal de bord - Black Panther
ManuP
Full Member
Mesaje postate: 225
Thanked: 49 times
Gen:
Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #278 :
30.Apr.2018, 11:31:06 a.m. »
In traffic greu (mers in coloana, foarte incet si cu multe opriri) si eu il dezactivez
In rest il las sa-si faca treaba si m-am obisnuit cu particularitatile SS-ului pentru ca l-am avut si pe Ford incepand cu 2014.
Daca vrei sa mai temperezi functionarea SS, seteaza clima pe confort din CB si o sa opreasca mult mai rar motorul (Ford-ul nu avea optiunea asta)
memorat
SX4 S-Cross Passion 1.0 5MT AllGrip
dacbuc
Sr. Member
Mesaje postate: 323
Thanked: 126 times
Gen:
Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
«
Răspuns #279 :
30.Apr.2018, 11:46:06 a.m. »
Mie principiul EASS imi pare ciudat: daca semafoarele ar transmite prin radio numarul de secunde pana la 'verde', iar masinile ar decide cand si daca sa opreasca motorul, ar fi o treaba.
Culmea e ca o astfel de solutie nici macar nu ar incarca prea mult costul masinii...
Asa cum e gandit insa, mie mi se rupe sufletul cand vad ca il pornesc desi abia s-a oprit.
memorat
Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
Jurnal de bord - Black Panther
The following users thanked this post:
miocrl
,
trl
Tipărire
Pagini:
1
...
23
24
25
26
27
[
28
]
29
30
31
32
33
...
43
Mergi Sus
« precedentul
următorul »
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki NEW VITARA
»
Probleme tehnice NEW VITARA
(Moderatori:
toma
,
yeti
) »
Probleme Start/Stop
There was an error while thanking
Thanking...