Autor Subiect: Probleme Start/Stop  (Citit de 69483 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ariciul

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #270 : 13.Mar.2018, 10:45:54 p.m. »
De ce? De nervi?  :D
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline wolfin

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #271 : 13.Mar.2018, 10:46:03 p.m. »
Pe mine doar ma enerveaza...atat...
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #272 : 13.Mar.2018, 10:46:54 p.m. »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline dacbuc

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #273 : 29.Apr.2018, 08:32:52 p.m. »
Chiar daca sistemul EASS (engine auto stop start) este conceput astfel incat sa nu produca uzura prematura a diferitelor componente supuse stresului suplimentar, ma gandesc ca dezafectarea implicita a lui poate aduce avantajul unui oarecare spor de fiabilitate pe termen lung, mai ales in conditiile unui trafic gen Bucuresti.

De aceea, m-am decis sa instalez si eu un modul care sa inverseze starea implicita a sistemului EASS din 'pornit' in 'oprit', constient ca procedand astfel voi sacrifica ceva din performantele de consum cu care se lauda producatorul.

Am ales varianta digitala si am conceput o schema bazata pe PIC 12F629 care comanda un releu ale carui contacte sunt conectate in paralel cu comutatorul din bord. Astfel, interventiile asupra cablajului masinii sunt minime si total transparente dpdv al computerului de bord. In plus, utilizarea unui modul 'smart' permite ajustarea fina prin soft a comportamentului acestuia.

La punerea contactului, montajul asteapta 20 secunde marcate prin aprinderea intermitenta a ledului, apoi declanseaza releul pentru 0,5 secunde, dupa care programul se opreste si asteapta un nou reset.

Initial, am vrut ca softul sa functioneze asa pentru un numar determinat de porniri (de exemplu 250) suficiente pentru iesirea masinii din perioada de rodaj, dupa care sa se dezafecteze si sa permita functionarea sistemului EASS asa cum a fost gandit initial (implicit 'pornit'). Ulterior am renuntat la contorul de porniri si am implementat o alta idee: pe perioada celor 20 secunde programul citeste comutatorul din bord; daca acesta este apasat montajul comuta intre 'activ' si 'inactiv'. Astfel, daca este 'inactiv', modulul numara cele 20 secunde, dar nu mai declanseaza releul ulterior (mod util la revizii, ca sa nu atraga atentia martorul aprins din bord). Dupa revizie, o noua apasare a butonului in aceste 20 secunde reactiveaza montajul.

Celor interesati le pot pune la dispozitie fisierul necesar programarii PIC-ului in format .hex sau .asm.
  • Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
 
The following users thanked this post: emil_greus, trl

Offline emil_greus

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #274 : 30.Apr.2018, 09:43:50 a.m. »
@dacbuc: Felicitari! Foarte utila ideea! Ai montat la tine? totul OK?

Sincer sa fiu START/STOP-ul e singura chestie care ma deranjaza la masina (eu am automata si daca ridic putin piciorul de pe frana, stationat fiind la semafor, motorul porneste si fiind in Drive, masina pleaca de pe loc....  :)). In 99% din cazuri il dezactivez de la buton imediat ce am urcat in masina. 1% e pentru perioadele cand uit sa fac chestia asta  :)

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #275 : 30.Apr.2018, 10:12:54 a.m. »
La automată e mai ușor de controlat start-stop. Când pui frână, dacă nu apeși pedala până la fund ci doar atât cât să se oprească mașina,  nu intră sistemul în acțiune. La mine la Outback așa e și parcă am citit și pe aici că la fel e și la Vitara. :)

Offline emil_greus

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #276 : 30.Apr.2018, 10:19:07 a.m. »
E posibil sa fie asa, dar prefer confortul sa il stiu dezactivat  :)
Nu am testat chestia cu apasatul mai mult sau mai putin pedala de frana, fiindca, asa cum ziceam, am obiceiul sa il dezactivez imediat ce am urcat in masina.

Offline dacbuc

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #277 : 30.Apr.2018, 10:44:53 a.m. »
Eu la masina precedenta (Hyundai Tucson) nu aveam EASS. Si ma uitam in jur cu invidie, la semafor...

Acum, dupa o luna de folosire, inca nu am gasit utilitatea acestui sistem: in trafic greu este enervant la culme, in trafic usor motorul se opreste in majoritatea cazurilor cu o secunda inainte ca semaforul sa se faca verde... (Murphy?)

  • Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
 

Offline ManuP

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #278 : 30.Apr.2018, 11:31:06 a.m. »
In traffic greu (mers in coloana, foarte incet si cu multe opriri) si eu il dezactivez
In rest il las sa-si faca treaba si m-am obisnuit cu particularitatile SS-ului pentru ca l-am avut si pe Ford incepand cu 2014.

Daca vrei sa mai temperezi functionarea SS, seteaza clima pe confort din CB si o sa opreasca mult mai rar motorul (Ford-ul nu avea optiunea asta)
  • SX4 S-Cross Passion 1.0 5MT AllGrip
 

Offline dacbuc

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #279 : 30.Apr.2018, 11:46:06 a.m. »
Mie principiul EASS imi pare ciudat: daca semafoarele ar transmite prin radio numarul de secunde pana la 'verde', iar masinile ar decide cand si daca sa opreasca motorul, ar fi o treaba.
Culmea e ca o astfel de solutie nici macar nu ar incarca prea mult costul masinii...

Asa cum e gandit insa, mie mi se rupe sufletul cand vad ca il pornesc desi abia s-a oprit. :(
  • Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
 
The following users thanked this post: miocrl, trl