Autor Subiect: Probleme Start/Stop  (Citit de 69508 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #140 : 29.Dec.2016, 10:38:51 a.m. »
i-a murit motorul in intersectie, a apasat ambreiajul si a pornit dar nu si-a dat seama, a apasat butonul si evident l-a oprit ....
  :-O Cum naiba sa opresti un motor pornit actionind demarorul!!!??? Eventual iti ciriie bendixul da' in nici un caz nu poti opri matorul.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #141 : 29.Dec.2016, 10:42:14 a.m. »
  :-O Cum naiba sa opresti un motor pornit actionind demarorul!!!??? Eventual iti ciriie bendixul da' in nici un caz nu poti opri matorul.

Pai atunci cum opresti motorul la cele cu buton? "Tragi" de buton?  :-))

Offline Laurentiu

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #142 : 29.Dec.2016, 10:48:15 a.m. »
Pai atunci cum opresti motorul la cele cu buton? "Tragi" de buton?  :-))
Cheie nu exista? Butonul este pt actionarea demarorului. Nu-mi spune ca apasind pe buton iti pui in functie si consumatorii auxiliari.

Toata masina (partea electrica) o pui in functie din butonul de Start?  :) Butonul inlocuieste ultima pozitie a cheii de contact (punere in functie a demarorului si asistemelor de alimentare si aprindere).

P.S. Exista si butoane care se trag.  ;)
« Ultima Modificare: 29.Dec.2016, 11:08:43 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline jupanul1

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #143 : 29.Dec.2016, 11:21:54 a.m. »
Dacă are ”boton”, înseamnă că nu există cheie pe care ”să o bagi undeva” și de care ”să învârți”. E drept, există o cheie clasică - dar scopul ei e să deschizi ușa atunci când rămâi fără baterie sau echivalent (când nu mai există comunicație între ”cheie” și mașină).

Referitor la cum se trage sau se împinge de respectivul ”boton” pentru a porni sau opri mașina, deși este suficient de detaliat în manual acest lucru, fac o sinteză (doar pentru mașinile cu MT, pentru cele cu AT se apasă pe frână în loc):
  • motor oprit, ambreiaj ”necălcat”
    • la o primă apăsare pe buton se pornesc sistemele electrice auxiliare - gen radio, priză brichetă, etc. Motorul nu pornește.
    • la a doua apăsare pe buton se pune contactul, se aprind toate becurile în bord și se pot acționa ”marii consumatori”, gen scaune încălzite, geamuri electrice, oglinzi electrice, ștergătoare, dacă farurile sunt pe AUTO și e beznă se aprind, etc. Motorul nu pornește.
    • la a treia apăsare pe buton se revine în starea de stand-by (all-off)
  • motor oprit, ambreiaj călcat
    • la o primă apăsare pe buton indiferent de starea în care era înainte (vezi pct. 1), motorul pornește
  • motor pornit
    • la o primă apăsare pe buton motorul se oprește și se revine în starea de stand-by (all off)

Există varie martori care semnalizează starea în care se află mașina, respectiv poți ști foarte ușor ce se întâmplă la următoarea apăsare pe buton. Sper să fi fost destul de clar.


Eu personal n-am avut nici un fel de probleme cu sistemul START-STOP. Să fie situația mai ... atipică... doar la MT?

  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #144 : 29.Dec.2016, 11:27:47 a.m. »
Cheie nu exista. (decat sa poti descuia mecanic masina - nu prea stiu daca chiar merge asta in cazul in care nu mai ai curent in baterie deloc. Asta ar putea fi subiect pentru un topic nou)

Butonul Start/Stop  se numeste Start/Stop pentru ca face si stop (ca si cosorul lui Moceanu, Laurentiu). Daca masina este pornita apasarea lui duce la oprirea motorului si intreruperea alimentarii electrice a tuturor consumatorilor.

Daca il apesi cand masina este oprita, in functie de ce faci cu piciorul stang, actioneaza in diverse moduri. Daca il tii apasat (piciorul nu butonul) pe ambreiaj atunci masina va trece prin toate starile sufletesti generate de introbagarea si rasucirea cheii in contact pana la pornirea motorului.

Daca il apesi o data (butonul nu piciorul) in timp ce nu ambeiajul nu este presat va alimenta cu curent anumiti consumatori. Daca il mai apesi o data (tot butonul) atunci vei obtine echivalentul "contactului pus" la cheie. Daca il apesi si a treia oara nu se va intampla nimic in afara aparitiei unui mesaj cum ca trebuie sa apesi ambreiajul pentru a porni motorul.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline Laurentiu

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #145 : 29.Dec.2016, 11:29:52 a.m. »
Dacă are ”boton”, înseamnă că nu există cheie pe care ”să o bagi undeva” și de care ”să învârți”.
Acum am inteles. Ceea ce ai prezentat aici este o "cheie electronica". Eu stiam si am si montat buton de pornire pe linga un contact cu cheie. Practic am trecut ultima pozitie a cheii (demarorul) pe buton. In rest, totul a ramas pe clasic.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline jupanul1

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #146 : 29.Dec.2016, 11:41:49 a.m. »
Daca il apesi cand masina este oprita, in functie de ce faci cu piciorul stang, actioneaza in diverse moduri.

La mine merge exclusiv cu dreptul, dar cred că depinde de orientarea politică  ;)
No offense, nu m-am putut abține  >:D<. La versiunile cu AT, trebuie să apeși pe frână ca să obții aceleași rezultate.

Ceea ce ai prezentat aici este o "cheie electronica".
Da, cheia nu mai este cheie (în sensul clasic) ci un emițător radio. Chestie de comoditate, până la urmă - keyless entry, keyless go (sau keyless start).
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #147 : 29.Dec.2016, 11:48:15 a.m. »
La mine merge exclusiv cu dreptul, dar cred că depinde de orientarea politică  ;)
No offense, nu m-am putut abține  >:D<. La versiunile cu AT, trebuie să apeși pe frână ca să obții aceleași rezultate.

none taken, stai relaxat!   Fiecare prin prisma experientei proprii: la mine MT  =))

Orientarea politica intr-o tara in care nici un partid nu are o anumita orientare e doar o chestie principiala. In ultima vreme votez doar anti, nu pro cineva. Cum PSD mi se pare Antichristul votez mereu cu altii.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #148 : 14.Ian.2017, 08:48:50 p.m. »
Văd că la S-Cross una dintre siguranţele din interior (16) este pentru controlerul A-STOP. Nu cred ca la Vitara să difere.
Oare înlăturarea siguranţei nu echivalează cu dezactivarea permanentă a funcţiei?
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline aleksanders

Re: Probleme Start/Stop
« Răspuns #149 : 14.Ian.2017, 09:21:48 p.m. »
sau poate sa echivaleze cu a reusi sa nu mai pornesti deloc masina  :D
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea