Autor Subiect: relanti SX4  (Citit de 7382 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: relanti SX4
« Răspuns #10 : 16.Aug.2015, 02:10:51 a.m. »
Am mai intalnit discutia asta neprincipiala (folosesc un eufemism ca sa nu ofensez pe cineva) si as vrea sa o clarificam folosindu-ne de Dex.
Intr-o definitie general comuna, atat tractiunea, cat si propulsia, reprezinta deplasarea unui vehicul prin aplicarea unei forte asupra lui.
Daca intram la detalii:
Tractiune in general este deplasarea unui vehicul prin aplicarea unei forte. Doar In particular, este vorba de aplicarea fortei in partea din fata a vehicului, dar numai atunci cand vorbim de o forta externa lui. Cum ar fi o caruta trasa de cal, un vagon tras de locomotiva, o remorca trasa de tractor, etc.
Propulsie este mijlocul tehnic ce asigura deplasarea vehiculului. Poate fi propulsie cu motor cu abur, Otto sau Diesel, sau cu motor electric, sau cu motor cu reactie (turbina sau racheta), ş.a.m.d. In nici o definitie de dictionar, pentru propulsie, nu este definit punctul de aplicare a fortei ce pune in miscare vehiculul, sau pozitia mijlocului tehnic in raport cu vehiculul.

In virtutea celor de mai sus, v-as ruga sa raspundeti la urmatoarele intrebari:
Un autovehicul care are toate cele 4 roti conectate la motor, este cu tractiune sau cu propulsie 4x4?
Un avion cu motor cu elice (eng. propeller), este cu tractiune sau cu propulsie?


Mai clar, problema in discutie provine din parerea falsa a unora ca propulsie egal impingere.
« Ultima Modificare: 16.Aug.2015, 02:20:09 a.m. de yeti »
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: relanti SX4
« Răspuns #11 : 16.Aug.2015, 07:10:24 a.m. »
Un avion cu motor cu elice (eng. propeller), este cu tractiune sau cu propulsie?

În aeronautică, lucrurile sunt clarificate în primul an de studiu al aerodinamicii, unde tineretul află că elicele pot fi clasificate după rol şi dispunere în:
- elice tractivă - cea mai utilizată;
- elice propulsivă, mai eficientă dar impunând dificultăţi cu centrajul şi răcirea grupului motopropulsor;
- elice (rotor) portantă, exemplul clasic fiind cel al elicopterului.
« Ultima Modificare: 16.Aug.2015, 07:12:02 a.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Nick666

Re: relanti SX4
« Răspuns #12 : 16.Aug.2015, 08:09:30 a.m. »
buna ziua,
care este valoarea normala pentru relanti SX4, motor M16A benzina ?
de unde se regleaza la acest tip de motor ?
intreb deoarece Suzi a mea trage greu la deal, la vale la bat cu BMW insa la deal  ... raman tare in urma
la mine este relanti pe la 6-7, motorul la temperatura optima de functionare

multumesc
Motorul tau trebuie turat. Ai impresia ca daca ii bagi mai multa benzina la turatie mica (incepand de la relanti) o sa traga mai bine ? Ai cauciucuri mai mari decat cele recomandate? Ce benzina folosesti ? Despre ce BMW e vorba ?
1.5 GLX AC 2009
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: relanti SX4
« Răspuns #13 : 16.Aug.2015, 08:27:26 a.m. »
+1 @yeti, +1 sxtelu ! M-ati făcut sa-ncep cu drag aceasta zi caniculara.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline little_d

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 90
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 Navi
Re: relanti SX4
« Răspuns #14 : 16.Aug.2015, 09:42:04 a.m. »
la a mea, turatia la relanti e undeva pe la 600 - 700 rpm.
in ceea ce priveste  ramasul in urma la deal, mie mi-a luat un pic pana m-am obijnuit ca masina nu prea trage sub 2000rpm, asa ca daca vrei sa treaga la deal, da-i a 2-a si urca-o la 3500 - 4000 rpm si o sa vezi atunci ce bine trage, evident si consumul urca proportional, dar de... si satul si cu slanina in pod... cam greu.
Vedeti ce poze am mai facut pe fotonik.ro
 

Offline hugbear

Re: relanti SX4
« Răspuns #15 : 16.Aug.2015, 01:33:50 p.m. »
Tractiunea spate daca la asta va referiti, nu este un impediment in a ramine in urma daca iti cunosti masina.
Așa este, nu e deloc un impediment, chiar ajută „în a rămâne în urmă”! (n.b. - în condițiile citate de tine)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adi1972

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 11
  • Gen: Bărbat
    • valenii de munte
Re: relanti SX4
« Răspuns #16 : 16.Aug.2015, 06:28:56 p.m. »
Ceva nu-mi este clar la problema pusa de initiator. S-a facut test/concurs cu masinile mergand la deal fara apasarea pedalei de acceleratie? Altfel nu vad legatura relanti-ului cu urcatul dealului.
masima cea veche era din 1990, este prima masina performanta, pentru mine. ma gandeam, probabil prosteste, ca daca maresc avansul, daca o avea asa ceva, ii creste puterea
  • suzuki sx4 4 WD, 2012, benzina,
 

Offline Laurentiu

Re: relanti SX4
« Răspuns #17 : 17.Aug.2015, 09:59:39 a.m. »
Am mai intalnit discutia asta neprincipiala (folosesc un eufemism ca sa nu ofensez pe cineva) si as vrea sa o clarificam folosindu-ne de Dex.
Din cite stiu, DEX-ul nu face decit o "traducere" sau defineste termenii din punct de vedere literar si nu d.p.d.v. tehnic.

In nici o definitie de dictionar, pentru propulsie, nu este definit punctul de aplicare a fortei ce pune in miscare vehiculul, sau pozitia mijlocului tehnic in raport cu vehiculul.
"Tracţiunea faţă versus tracţiunea spate, sau propulsia.

Cum e mai corect: „tracţiune spate” sau „propulsie”? Adevărul e că ambele expresii sunt acceptabile, pentru că înseamnă fix acelaşi lucru, fără să depindă de puntea pe care se realizează.
Prima este corectă prin prisma faptului că tracţiunea este o forţă care pune în mişcare maşina indiferent dacă se exercită pe puntea faţă, pe puntea spate sau pe ambele punţi (de unde şi expresia „tracţiune integrală”, iar nu „tracţiune-propulsie”). Apoi, pentru tracţiune ai nevoie de aderenţă, iar sistemele de control al tracţiunii acţionează pe toate roţile, indiferent de punte. Pe scurt, propulsorul maşinii (motorul) trimite cuplul la roţi prin intermediul transmisiei, iar roţile realizează tracţiunea sau propulsia în urma aderenţei cu solul."
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/tractiunea-fata-versus-tractiunea-spate-sau-propulsia.-10-avantaje-si-dezavantaje-13810960

http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/116-tractiune-4-x-4-awd-4wd.html
« Ultima Modificare: 17.Aug.2015, 10:20:31 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: relanti SX4
« Răspuns #18 : 17.Aug.2015, 10:13:16 a.m. »
Crescand avansul cresti un pic cuplul, cat timp nu apar detonatii. Si la masinile clasice, fara aprindere electronica si acceleratie electronica si electronica si in scrumiera, intr-adevar, umbland la avans se modifica si relanti-ul.

La noi din pacate nu mai merge chiar asa, dar o poti resofta cum a facut un coleg de aici, sau le poti zice sa-ti mai dea avans dar sa umblii numai cu benzina de 98-100, mai ales pe caldurile astea.

In rest la deal, peste 4000 de ture daca trebuie musai sa te tii dupa cineva. A 2-a urca pana la 100 deci n-are cum sa traga in treptele superioare la vitezele uzuale.... Iti trebuie ture multe, altfel nu stie motorasul asta.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Nick666

Re: relanti SX4
« Răspuns #19 : 17.Aug.2015, 01:09:49 p.m. »
Crescand avansul cresti un pic cuplul
Pai e ca si cum ai apasa mai tare pedala ... nu? Adica baga ceva mai multa benzina, nu vad de unde altundeva ar putea veni cresterea de putere(cuplu) .
1.5 GLX AC 2009