Autor Subiect: Chip motor  (Citit de 3632 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vladdracul

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 73
  • S-Cross AllGrip DDIS Elegance
Chip motor
« : 05.Aug.2015, 11:59:41 a.m. »
Am gasit din intamplate pe okazii acest chip de motor pt varianta diesel.
http://www.okazii.ro/tuning-auto/chip-tuning/chip-tuning-acceleratie-sprint-speedpower-suzuki-sx4-s-cross-1-6-ddis-120cp-31cp-151cp--a175193633

E impresionant cu cat creste performantele motorului.
+31CP
+93NM
Ar fi interesant de stiut cum trage motorul cu 413NM cuplu.
 

Offline shpeedy

Re: Chip motor
« Răspuns #1 : 05.Aug.2015, 12:21:58 p.m. »
Daca valorile ar fi reale, oare ambreiajul ce o avea de spus la aceasta crestere de cuplu?!

Power-box-ul nu e chiar cea mai potrivita/buna alegere atunci cand vine vorba de cresterea performantelor motorului. Oricum, imi vine greu sa cred ca alea sunt valorile noilor performante. Sunt curios ce raspuns ar da un vanzator d'asta de pe okazii cand i-ai pune in fata ochilor fisele dyno de dinainte de instalare si de dupa instalarea power-box-ului...
« Ultima Modificare: 05.Aug.2015, 12:24:52 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Chip motor
« Răspuns #2 : 05.Aug.2015, 06:55:32 p.m. »
In primul rand, powerbox  nu este chiptunning.

Chiptunning intervine in electronica de comanda a motorului, si ofera acestuia combustibil in mod controlat si adaptat continu in functie de regimul de turatie, cuplu, temperatura si alti parametrii ai motorului. Asemenea, "stie" si cand si cat sa limiteze supra-alimentarea pentru a nu dauna motorului.

Powerbox este un fel de a pune un jiclor mai mare la carburatorul de la Dacia 1300. Vei obtine (ceva) putere mai mare pentru ca motorul prrimeste mai multa benzina. Dar in aceasta situatie combustia nu mai este optimizata (atat cat poate fi ea la un motor cu  carburator si aprindere clasice).

Powerboxul (pentru diesel), este un dispozitiv electronic intercalat pe circuitul senzorului de presiune a motorinei in common rail. El pacaleste ECU spunandu-i ca presiunea motoriei este mai mica decat real. Iar ECU ce face? Comanda cresterea presiunii sau lungeste timpii de deschidere a injectoarelor furnizand mai multa motorina in cilindrii. Dar PBox n-are feedback de la motor, turbine, sensor debit awer, etc asa ca da ECU-lui o informatie bruta, neadaptata regimului momentan de lucru al motorului . La accelerari usoare nu-i problema. Se va simti plusul de cuplu fara sa fie afectata "sanatatea" motorului. Dar daca-i dai blana, supra-alimentarea este sigur necorelata. Obtii si mai mult cuplu dar si mult fum (motorina prost arsa) cu impact major in viata motorului, turbina, filtrului de particule, etc. In fine, cunoscand cele de mai sus, folosit cu precautie, un PBox poate fi OK, dar mai recomandat este chiptunning-ul.

Va scriu cele de mai sus in calitate de posesor al unui PBox pe fosta mea masina.

 
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: G3n818

Offline shpeedy

Re: Chip motor
« Răspuns #3 : 17.Sep.2015, 09:36:06 a.m. »
Pentru cine vrea mai multa putere de la M16A, o oferta de la un tuner belgian destul de bine cotat.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline shpeedy

Re: Chip motor
« Răspuns #4 : 03.Ian.2017, 05:00:47 p.m. »
De la acelasi tuner belgian a aparut si oferta de chip-tuning pentru diesel-ul de 1.6 de pe S-Cross si Vitara...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline catris

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Ploiesti
Re: Chip motor
« Răspuns #5 : 20.Sep.2017, 01:50:14 p.m. »
Am gasit pe un site romanesc pentru SX-4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 hp
Date tehnice
Stage 1           Original    Tunat    Diferenta
Cai Putere    140 hp    155 hp    + 15 hp
Cuplu Motor    220 Nm    300 Nm    + 80 Nm

Si-a facut cineva asa ceva? Creste consumul excesiv? In ce fel afecteaza garantia?
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Spirit AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Chip motor
« Răspuns #6 : 20.Sep.2017, 02:43:03 p.m. »
1. Nu stiu sa-si fi facut cineva de pe forum.
2. Asta cu scaderea consumului in cazul chip-tuning-ului e cam cea mai mare gogorita auzita - cine isi face chip-tuning pentru reducerea puterii/cuplului?! Cine isi face chip-tuning si nu se da deloc la masina?!
3. Daca se afla, mi se pare normal sa fie afectata garantia, garantie oferita pe o masina cu anumite setari de putere/cuplu...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline catris

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • Ploiesti
Re: Chip motor
« Răspuns #7 : 20.Sep.2017, 03:08:19 p.m. »
Am intrebat daca creste consumul excesiv.  Sunt convins ca o sa creasca :)
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Spirit AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Chip motor
« Răspuns #8 : 20.Sep.2017, 03:19:31 p.m. »
Consumul creste direct proportional cu greutatea piciorului / stilul de condus adoptat...

In plus - fiind o interventie externa producatorului (si nestiind ce experienta are in spate prestatorul) - adaugi si riscul busirii setarilor ECU-ului. Si sa vezi atunci consum...

Pe ce site ai gasit?


Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X