Autor Subiect: Functionare Radar / ACC  (Citit de 51166 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ariciul

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #140 : 09.Apr.2017, 10:33:12 p.m. »
Citat din: enicky din Azi la 12:55:46 a.m.
Are "ochi" mai buni ca tine?

Nu e vorba ca e mai bun decat mine, Laurentiu care e si el din Iasi iti poate spune cum e acea iesire din pasaj, nu-ti dai seama ce-i la 20m de la iesire pana ce nu iesi complet, e panta destul de mare! Si daca masinile sunt deja oprite acolo unde tu nu vezi...
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline NicNic

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #141 : 09.Apr.2017, 11:45:46 p.m. »
Un sistem automat inca  nu poate sti ca dupa o panta urmeaza un ambuteiaj.
In schimb, memoria unui sofer poate avea aceasta "premonitie". Sau experienta. Sau conduita preventiva.
Asa ca nu vad sistemul RBS un lucru absolut necesar decat pentru soferii neatenti sau nevigilenti.
Posibil ca RBS sa fie considerat un sistem de siguranta si multi soferi sa uite sa se mai uite in fata .. (exagerand, evident!)

Mi-ar fi placut RBS daca, pe langa franare la obstacol din fata, ar fi putut accelera in caz ca din spate se apropie altceva, neasteptat.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #142 : 10.Apr.2017, 12:37:45 a.m. »
De obicei cand se apropie ceva din spate neasteptat nu ai nici tu cum sa inaintezi.  :)

Offline NicNic

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #143 : 10.Apr.2017, 12:48:31 a.m. »
Cam asa e. Dar macar sa imi "domoleasca" franarea cand unul din spatele meu se apropie excesiv ...

Oricum ar fi, totusi, nu sunt fan inlocuire totala a omului.
Recunosc placerea de conduce detasat, bazat pe sisteme active de monitorizarea traficului cu actiune directa asupra masinii, dar uneori prefer sa fiu "stapan" pe volan.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline jupanul1

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #144 : 10.Apr.2017, 08:26:55 a.m. »
... uneori prefer sa fiu "stapan" pe volan.

Ce te face să crezi că RBS-ul nu te lasă să fii ”stăpân” pe volan? Nu intervine deloc asupra direcției. Dar deloc! Sistemul acesta, asociat cu o conduită preventivă, firească aș putea spune, nici nu va fi simțit de șofer, atât de discret poate fi. Poate doar în cazuri extreme, unde își va face treaba pe care trebuie s-o facă și atât.

Normal, are o groază de situații în care nu funcționează corespunzător sau conform așteptărilor (de exemplu în curbe, indiferent de planul în care sunt), se mai întâmplă și ”alarme false” (de exemplu când are în față panouri reflectorizante), dar toate astea sunt evidențiate și detaliate destul de bine în manualul de utilizare. Orice conducător auto responsabil va citi înainte ”maculatura” și va acționa în consecință, ținând cont de toate limitările prezente.

Pentru cei cu dorință de ”adrenalină” (sau donatori de organe, cum li se mai spune în slang) - sistemul se poate dezactiva. Merge pe același principiu ca ESP-ul sau S&S, nu poate fi dezactivat permanent ci doar ”pe sesiune”. Când va fi pus iar contactul sistemul va fi [iar] activ.

P.S. - pentru a încerca să reducă loviturile din spate, producătorul a prevăzut alt sistem, respectiv ESS. Din păcate și acesta are aplicabilitate relativ limitată, descrisă corespunzător în manualul de utilizare.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: bogdanzarnescu

Offline bogdanzarnescu

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #145 : 10.Apr.2017, 09:55:02 a.m. »
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline ariciul

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #146 : 10.Apr.2017, 11:34:11 a.m. »
Un sistem automat inca  nu poate sti ca dupa o panta urmeaza un ambuteiaj.
In schimb, memoria unui sofer poate avea aceasta "premonitie". Sau experienta. Sau conduita preventiva.
Asa ca nu vad sistemul RBS un lucru absolut necesar decat pentru soferii neatenti sau nevigilenti.
Posibil ca RBS sa fie considerat un sistem de siguranta si multi soferi sa uite sa se mai uite in fata .. (exagerand, evident!)

Mi-ar fi placut RBS daca, pe langa franare la obstacol din fata, ar fi putut accelera in caz ca din spate se apropie altceva, neasteptat.

Deci sistemul evident ca nu poate sti ce e dupa o culme dar... actioneaza mai repede decat mine in situatiile de urgenta asa cum a fost asta pe care am descris-o! Evident ca trebuie sa fii atent in locurile periculoase, dar daca e o problema un sistem care sa te ajute si sa actioneze la timp e de nepretuit!
RBS-ul nu-i facut sa accelereze! De aia am spus ca ar fi bine ca toate masinile sa-l aiba, s-ar elimina problema si cu cel din spate care vine peste tine! Pentru ca aici e problema , omul actioneaza cu intarziere sistemul actioneaza la timp pentru a evita problemele, daca toti din coloana ar avea sistemul coloana ar frana in acelasi timp, altfel unuii pot frana cu intarziere si de aici buseala!
« Ultima Modificare: 10.Apr.2017, 11:58:40 a.m. de ariciul »
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline jupanul1

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #147 : 10.Apr.2017, 02:07:21 p.m. »
Ei.. uite că alții s-au gândit deja la obligativitatea dotării auto în serie cu sisteme automate de frânare:
Citat
The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) announced today that 20 automakers have agreed to make automatic emergency braking (AEB) standard by September 1st, 2022, representing "more than 99 percent" of the US auto market.
(sursa), 17.03.2016


Desigur, niște planuri relativ similare sunt și la nivelul UE:
Citat
In particular, ETSC welcomes the inclusion of [...] technologies that have a high potential for saving lives. [...]
- Automated Emergency Braking: automatically slows down and stops the vehicle if it detects a vehicle in front. Some versions already available on the market can detect pedestrians and cyclists.
(sursa), 19.12.2016

Incontestabil RBS-ul este de [extraordinar de] mare ajutor. Cu toate hibele și limitările lui, nu este ceva ce să mă facă să simt nevoia de a-l dezactiva. Culmea, nici ESP-ul nu te lasă să conduci sportiv și, cu toate astea, nu am văzut prea multă lume (adică pe nimeni) să-l hulească. Explicația să fie că e mai vechi pe piață și s-a obișnuit lumea cu el?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: ariciul

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #148 : 10.Apr.2017, 02:57:01 p.m. »
Nu. Explicația este că ESP-ul nu e isteric.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline jupanul1

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #149 : 10.Apr.2017, 03:10:56 p.m. »
Sunt convins că la fel s-a făcut polemică și pe tema ESP-ului, atunci când a apărut și a început să fie prezent și pe alte modele decât vârfurile de gamă de la anumiți producători. Doar că nu era forumul ăsta pe-atunci.

Să fim serioși - presupunând că nu este vreun defect la RBS, singurul [posibil] ”isteric” în ecuație este cel ce învârte de volan și/sau apasă pedalele.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise