0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
SalutAm o curiozitate legata de sistemul de franare independent al noii Vitara si ma refer acum la cel utilizat de functia Cruise Control Adaptiv. Si pentru a ma face inteles cat mai bine, vreau sa va propun spre analiza si discutie urmatoarea situatie prin care putem trece cu totii: vineri seara, Autostrada Bucuresti-Pitesti, sensul spre Pitesti. Multi stiti ca ca e foarte aglomerat. Suntem cu o Vitara, se circula in coloana pe ambele benzi, Vitara are cruise control-activat si limitat la viteza de 140 km/h. Vitara se tine dupa masina din fata, care circula cu 130 km/h pastrand constant o distanta de aprox 100 m fata de aceasta. Brusc, intre Vitara si masina din fata se intercaleaza o alta masina care executa o depasire (multi cred ca ati trecut deja de multe ori prin aceasta situatie). Evident, cel care a intrat, nu are nici viteza de 130 km/h de care am spus mai sus si nici distanta de 100 de m intre Vitara si noua masina nu mai exista. Asadar, Vitara va frana pentru a reface distanta, fara nicio interventie din partea soferului. Si e posibil sa franeze destul de puternic.Intrebare: In cazul acestei manevre de franare, se aprind becurile rosii de Stop?Va adresez aceasta intrebare deoarece, uitandu-ma mai atent la filmuletul de la testele Euroncap, nu am observat sa se aprinda vreun bec de stop (aici filmuletul, la 01:57).Considerati ca prin neaprinderea acestor becuri exista riscul crearii unei situatii periculoase, care poate duce chiar la un carambol, avand in vedere aglomeratia de care va scriam mai sus?Cum am putea verifica daca se aprind becurile de stop care il avertizeaza pe cel din spate ca se reduce viteza?
eu din cate vad in filmulet s-au aprins luminile la test
...pedala de frana e super tare si daca o apesi putin franeaza parca de 10 ori mai puternic. P.S. frana automata pe cat e de eficienta pe atat e de brutala.