Autor Subiect: Functionare Radar / ACC  (Citit de 51173 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #10 : 28.Aug.2015, 09:05:38 a.m. »
Recunosc ca eu n-am observat nici daca se aprind, nici daca nu se aprind...
Logic ar fi sa se aprinda, chiar si cu avarii, tinand cont de franarea de urgenta care intervine in atare situatie.

Cred ca cel mai simplu test ar fi sa te duci pe un drum mai putin umblat impreuna cu cel putin inca o masina (ideal ar fi doua) si sa reproduci situatia descrisa, bineinteles la o viteza mai mica. Masina cu care mergi sa stea in spatele tau sa vada daca se aprind stopurile. Cealalta masina (daca exista) ar trebui sa-ti taie calea. Daca nu poti face rost de a doua masina cred ca e suficient ca cineva sa-ti arunce in fata masinii un obstacol gonflabil de cauciuc (pentru a nu afecta masina). Mai poti incerca si pe un banc cu role (gen dyno) sau cu masina urcata pe un  elevator care are spatiu liber in fata lui ii activezi ACC-ul la o anumita viteza si-i pui un obstacol in fata.

Sent from my X8 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline fenete

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #11 : 28.Aug.2015, 09:24:06 a.m. »
Salut

Am o curiozitate legata de sistemul de franare independent al noii Vitara si ma refer acum la cel utilizat de functia Cruise Control Adaptiv. Si pentru a ma face inteles cat mai bine, vreau sa va propun spre analiza si discutie urmatoarea situatie prin care putem trece cu totii: vineri seara, Autostrada Bucuresti-Pitesti, sensul spre Pitesti. Multi stiti ca ca  e foarte aglomerat. Suntem cu o Vitara, se circula in coloana pe ambele benzi, Vitara are cruise control-activat si limitat la viteza de 140 km/h. Vitara se tine dupa masina din fata, care circula cu 130 km/h pastrand constant o distanta de aprox 100 m fata de aceasta. Brusc, intre Vitara si masina din fata se intercaleaza o alta masina care executa o depasire (multi cred ca ati trecut deja de multe ori prin aceasta situatie). Evident, cel care a intrat, nu are nici viteza de 130 km/h de care am spus mai sus si nici distanta de 100 de m intre Vitara si noua masina nu mai exista. Asadar, Vitara va frana pentru a reface distanta, fara nicio interventie din partea soferului. Si e posibil sa franeze destul de puternic.

Intrebare: In cazul acestei manevre de franare, se aprind becurile rosii de Stop?

Va adresez aceasta intrebare deoarece, uitandu-ma mai atent la filmuletul de la testele Euroncap, nu am observat sa se aprinda vreun bec de stop (aici filmuletul, la 01:57).

Considerati ca prin neaprinderea acestor becuri exista riscul crearii unei situatii periculoase, care poate duce chiar la un carambol, avand in vedere aglomeratia de care va scriam mai sus?

Cum am putea verifica daca se aprind becurile de stop care il avertizeaza pe cel din spate ca se reduce viteza?


Franarea este un element de siguranta, indiferent de situatie, presupune totusi actionarea (automata) a becurilor avertizoare  Functie de model si echipare, acest lucru este subliniat prin prezenta in lista de dotari a "Luminilor de avertizare la frânarea de urgență"
 

Offline Hyp

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
    • Iasi
Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #12 : 28.Aug.2015, 09:29:54 a.m. »
eu din cate vad in filmulet s-au aprins luminile la test
  • Honda Civic
 

Offline Cosmin09

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #13 : 28.Aug.2015, 09:33:49 a.m. »
eu din cate vad in filmulet s-au aprins luminile la test

Si eu am observat niste lumini, dar cred ca sunt cele rosii de pozitie. Uita-te la al treilea stop, de sus, care ar trebui sa se aprinda la frana...Mie nu mi se pare ca se aprinde...

Eu nu am cum sa testez pt ca nu am masina, dar voi testa cand o voi avea. Si daca nu se aprind, cred ca va fi prima reclamatie in garantie pe care o voi face....
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline Cosmin09

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #14 : 28.Aug.2015, 09:33:58 a.m. »
eu din cate vad in filmulet s-au aprins luminile la test

Si daca totusi nu se aprind, nu inteleg cum le-a scapat celor de la Euroncap acest amanunt....
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline shpeedy

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #15 : 28.Aug.2015, 10:28:40 a.m. »
In spirit de gluma: in cel mai rau caz, iei si montezi doua seturi de stopuri de bicicleta cu senzor de decelerare... :-)))

Sent from my X8 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #16 : 28.Aug.2015, 10:35:55 a.m. »
Salut,

eu am patit ceva similar dar nu la genul acesta de viteza, cred ca aveam 80 si masina nu franeaza daca cel din fata patreaza viteza un pic mai mare ca a ta si dispare repede pe cealalta banda. Daca se posteaza in fata ta aproape si mai si franeaza, o sa ai cam o frana brusca (am patit), pedala de frana e super tare si daca o apesi putin franeaza parca de 10 ori mai puternic. P.S. frana automata pe cat e de eficienta pe atat e de brutala. plus bipaitul care apare brusc si ai impresia ca urmeaza ceva trist.
Am inceput sa ma mai obisnuiesc cu modul de actionare dar e funny cu pasagerii care nu stiu, fac o fata speriata ... :)
« Ultima Modificare: 28.Aug.2015, 10:37:52 a.m. de SPIRIDUSHU »
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #17 : 28.Aug.2015, 10:37:44 a.m. »
...pedala de frana e super tare si daca o apesi putin franeaza parca de 10 ori mai puternic. P.S. frana automata pe cat e de eficienta pe atat e de brutala.

De vazut cum se va comporta la iarna pe carosabil alunecos...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: Tanase Sabin

Offline Leutz

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #18 : 28.Aug.2015, 10:53:51 a.m. »
Poate masina de la testul NCAP era automata si-a reusit franarea doar din transmisie   >:) printr-o serie rapida si eficienta de kickdown-uri a la Schumi ...

In alta ordine de idei, problema majora in cazul sistemelor astora este data de asteptarile nerealiste ale utilizatorilor, induse de marketingul ultra-agresiv si ... nu numai.

Pentru siguranta ... e bine ca in situatii precum cea descrisa @cosontheweb sa nu se porneasca ACC-ul. Are si el rostul lui, care cred ca e un pic diferit de mersul in coloana la ora de varf ... in Romania -> Bucuresti -> zona Iuliu Maniu & A1. Desi, daca citesti forumurile sunt destui care se lauda ca ei merg cu ACC non-stop in orice situatie, pe orice tip de drum s.a.m.d. si zic ca se simt in siguranta. Asa o fi.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #19 : 28.Aug.2015, 11:15:45 a.m. »
singurele situatii unde merg cu ACC:

1. vreau sa mai relaxez piciorul dar daca si numai daca se indeplineste conditia:

a. drum liber (indiferent de limitare) sau pe care se circula normal spre liber.
b. vizibilitate marita (pe timp de zi)
c. drum cat de cat drept - drum normal
Asa situatii putem intalni pe autostrada, banda 1, 120 - 140 km si drumuri mai putin circulate. Imi amintesc ca am trecut pe la pranz cu 50km/h setati prin o gramada de localitati. Pareau parasite, nimeni nu era afara la 35 de grade si 13:00 ziua. :)

Altfel, mai mult imi da batai de cap, frec si masina ma frec si pe mine, cand franeaza masina - cand franez eu, cand accelereaza ea cand eu ... nu bun.


  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus