Autor Subiect: Mici probleme (si solutii) new Vitara  (Citit de 233310 ori)

0 Membri şi 12 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline VictorN

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #800 : 20.Apr.2021, 09:16:10 p.m. »
Mai țin mult plăcuțele tale. Sigur, depinde și de stilul de condus, dar în orice caz sub 10.000 km n-ai cum sa faci cu ele.

Eu am schimbat plăcuțele și tot am scârțâit la frânare.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5010 folosind Tapatalk
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #801 : 21.Apr.2021, 12:27:14 a.m. »
Santurile alea (muchiile lor) nu sunt pline cu mizerie cumva? Incearca sa le cureti cu solutie pentru frâne
  Ori sant, ori muchie? :-)) Canalul ala nu l-am vazut niciodata incarcat cu mizerie.

   In general scartaitul apare cand placutele sunt prea dure. D-aia se recomanda cele originale, pe de-o parte, pe de alta parte cu cele originale s-au obtinut rezultatele cele mai bune la franare/testare.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #802 : 21.Apr.2021, 01:49:34 a.m. »
Pentru cei care nu stiau, placutele îsi schimba duritatea pe durata utilizarii.
Folosite mai mult în regim de oras se supraîncalzesc si devin mai dure - implicit au o scadere a randamentului la frânare.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline Acidutzu2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #803 : 21.Apr.2021, 08:45:40 a.m. »
Tot referitor la ce spunea ntire2000, eu stiam ca atunci cand cobori un deal (bineneteles in frana de motor), daca folosesti frana de serviciu este recomandat sa franezi mai puternic si apoi sa eliberezi de tot frana decat sa franezi "constant" pe toata coborarea.
Explicatia ar fi ca intre doua reprize de franare mai puternice discul de frana si placutele au timp sa se mai raceasca, in cazul in care franezi tot timpul temeperatura loc creste peste limite si devin mai casante si vor incepe sa scartiie.

PS. In Iasi avem cateva dealuri si tot timpul vad pe cate unul care "uita" piciorul pe pedala de frana din varful dealului si pana la baza.   
  • Suzuki Vitara Passion 2WD - Albastru Turquoise
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #804 : 21.Apr.2021, 08:56:45 a.m. »
....daca folosesti frana de serviciu este recomandat sa franezi mai puternic si apoi sa eliberezi de tot frana decat sa franezi "constant" pe toata coborarea.
Explicatia ar fi ca intre doua reprize de franare mai puternice discul de frana si placutele au timp sa se mai raceasca, in cazul in care franezi tot timpul temeperatura loc creste peste limite si devin mai casante si vor incepe sa scartiie.
  Nu trebuie sa ne facem fix o regula din asta, si eu fac asa, dar trebuie sa ne mai adaptam si la conditiile de drum, care poate fi umed, cu mazga, sau chiar inghetat. O franare puternica poate genera si un derapaj.
  Pe de alta parte, n-am auzi pana acum ca placutele devin casante, e posibil, nu contest, dar de exemplu, ultimile schimbate n-au scartait deloc, bine erau originalele,
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kellogs

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #805 : 21.Apr.2021, 11:28:49 a.m. »
scartaitul infam a revenit. Si tot nu stiu de la ce.

Santurile alea (muchiile lor) nu sunt pline cu mizerie cumva? Incearca sa le cureti cu solutie pentru frâne înainte de a le monta la loc.

Cam erau, curatat cu peria de sarma. Scarta-suieratul meu apare nu la franare ci la viraj intr'o singura directie sau la asfalt denivelat + ceva viteza. Si nu tot timpul.  Il am de vreo 2 ani, cu perioade cand e si perioade cand nu e, mai mult nu e decat e, parca a facut uneori doar la viraj stanga alteori doar la viraj dreapta, parca... nici nu mai stiu.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline Acidutzu2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #806 : 21.Apr.2021, 11:30:09 a.m. »
enicky ai perfecta dreptate. Bineneteles ca asa cum adaptam viteza la conditiile de drum tot asa o sa adaptam si stilul de franare. Oricum prima data folosim frana de motor (asa cum am scris mai sus) si daca este nevoie o ajutam cu frana de serviciu.
Da, "casante" nu e cel mai potrivit cuvant. Ideea era ca, dupa o utilizare necorespunzatoare, placutele devin dure si nu se mai realizeza o franare corespunzatoare.
  • Suzuki Vitara Passion 2WD - Albastru Turquoise
 

Offline VictorN

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #807 : 21.Apr.2021, 12:18:33 p.m. »
Folosita corect , fără sa smucești/bruschezi și câteodată cu ajutorul pedalei de frână. Altfel doar  uzezi prematur ambreiajul.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5010 folosind Tapatalk

 

Offline dthem

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #808 : 22.Apr.2021, 12:18:15 p.m. »
Am nevoie de un sfat. Am un greier in bord si pare a fi in zona ceasului central (eu nu il am pentru ca am passion). Stiu ca acolo e o mufa de plastic pentru introdus in ceas si ma gandesc ca mufa aia se atinge cu alte chestii pe acolo si as vrea sa verific. Stie cineva cum se scoate capacul ca sa investighez? N-am gasit pe youtube nimic. Am găsit doar un filmulet in care un tip scoate ceasul cu o ventuza, dar pe capac n-am cum sa pun ventuza.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #809 : 22.Apr.2021, 12:40:17 p.m. »
   Din ce-mi amintesc, eu am inlocuit inelele din jurul aeratoarelor, se scot cu un capat lat de subelnita, sau scula din plastic de demontat plastice/fete de usi(sau ceva similar care sa nu zgaraie), cu care se impinge dinspre parbriz spre pasager/sofer si stiu ca eu am tras fara sa vreau si de grila si a iesit, apoi am impins-o la loc, acolo ar trebui sa ai un capac de plastic care  sa iasa, dar stiu ca spatele lui era atasat cablul/mufa de alimentare a ceasului, poate a cazut si falfaie p-acolo. Merge sa pui si ceas, mi se pare si util si de efect, mai ales ca noaptea e luminat.
  Capacul s-ar putea sa aiba doua cleme de fixare in spate(nu mai stiu exact de acum 5 ani cand am pus ceasul, dar stiu ca l-a montat in 3 min. in showroom), sau doar unele mici pe magini, bagi usor pe margini si-l impingi spre tine.
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=6600.0;attach=8711;image
  Foto cu inelele si ceasul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: dthem