Sigur au gaz? Fiindca am vazut nu demult pe cineva punand o poza cu un amortizor ce avea pierderi de ulei. Si-ar avea logica, uleiul devenind vascos la temperaturi sub 0 grade.
Altfel am patit si eu la -12 grade la fel.
Un telescop este alcătuit dintr- un cilindru de oțel, umplut cu azot sub presiune înaltă, dintr-un piston, tija pistonului și uleiul pentru lubrifiere. Din cauza presiunii ridicate și constante în camera amortizorului, acestea au o durată de viață scăzută, scurtată prin mișcarea regulată a pistonului și expunerea la diferite condiții externe.
Telescoapele sunt adesea folosite în necunoștiință de cauză, dincolo de ciclul de viață recomandat, din cauza faptului că procesul de degradare este relativ lent. Acestea pierd treptat presiune (ca urmare a faptului că garnitura camerei se degradează și azotul începe să scape încet), ridicându-se de fiecare dată mult mai încet cu fiecare utilizare, și oprindu-se înainte de extensia completă a pistonului.
Există mai mulți factori externi care pot cauza un amortizor pe gaz să clacheze.
Murdăria și alte particule care se depun pe tija pistonului în timp ce acesta este în extensie; acestea sunt apoi amestecate cu azotul și uleiul de lubrifiere, trec pe lângă sigiliu și ajung în camera sub comprimare.
Acest fapt duce la deteriorarea progresivă a sigiliului camerei telescopului.
Odată ce sigiliul a devenit chiar și puțin uzat, uleiul și azotul vor scăpa lent, ceea ce va duce la reducerea forței de elevare a telescopului și implicit la scăderea performanței. Este important să se înlocuiască telescoapele deteriorate în perechi.
Pentru a asigura buna funcționare a fiecărui telescop acesta este special proiectat pentru a rezista la jumătate din greutatea totală a hayon-ului.
Prin urmare, pe măsură ce un telescop cu gaz se degradează, celălalt este supus unei greutăți crescute pentru care nu este conceput.