Autor Subiect: Mici probleme (si solutii) new Vitara  (Citit de 233361 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Vecchio

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #670 : 10.Iul.2020, 10:38:19 a.m. »
Ptr cutie automata se apasa pe butonul de start si se pleaca. Ptr   cutia manuala se asteapta cateva secunde si abia dupa aceea se poate pleca.
Având motor boosterjet, recomandabil este să aștepți câteva secunde după pornirea motorului pentru inițierea ciclului de ungere al turbinei (valabilă pt toate motoarele cu turbină). Altfel, scurtezi durata de viață al acesteia, crescândui uzura prematură.
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline perfidus

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #671 : 10.Iul.2020, 11:14:25 a.m. »
^ Intrebarea era legata de momentul inainte de pornirea motorului, adica pus contact - dat la demaror cu pauza sau fara pauza. Asa cum s-a mai spus, doar la diesel trebuie asteptat momentul stingerii indicatorului perntru bujiile incandescente (asta pe timp de iarna). La benzina bagi cheia si dai drumul instant la motor, presiune nominala la rampa de injectoare se face in 0,1 secunde.
Legat de plecarea de pe loc, discutia e mai elaborata. Niciodata nu ar trebui cu motorul rece sa-i dai bice ca si cand ai vrea sa fugi de la un jaf armat. Eu de regula astept 20-30 secunde sa se plimbe uleiul in motor, eventual cel mai bine astepti sa scada turatia (sa se dezactiveze socul automat). Pe perioada de activare a socului amestecul e si asa bogat, daca-i mai dai si talpa o sa creasca depunerile de carbon pe supape si o sa subtiezi uleiul daca-ti faci un obicei din asta si ai porniri/opriri dese in cursul zilei.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #672 : 10.Iul.2020, 12:47:25 p.m. »
Având motor boosterjet, recomandabil este să aștepți câteva secunde după pornirea motorului... Altfel,.... crescândui uzura prematură.
  N-ai citit cu atentie, intrebarea arata asa, citez : necesita un mic timp de asteptare dupa ce pun contactul si pana cand pot porni motorul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline MateiMocanu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #673 : 10.Iul.2020, 08:29:58 p.m. »
Azi am observat o chestie interesanta (ca tot m-am ramolit si am constatat ca dupa un an jumate înca n-o cunosc suficient de bine pe Suzi  :))
Coboram un deal la relanti, cutia la punctul mort si am observat cum indicatorul verde de consum se schimba aleator de parca motorul era în sarcina.
Cred ca este o scapare în softul masinii, atâta timp cât se învârt rotile el indica consum chiar daca motorul e în 800 de turatii.
Data viitoare iau telefonul si filmez.
Salut! Facem un calcul simplu. Sa zicem ca la  relanti motorul consuma 1l/h. Daca ai merge la vale, cu motorul la relanti, cu 10 km/h pe o distanta de 100 km vei avea consum de 10 litri. Daca mergi la fel, dar cu viteza de 50 de km pe ora, vei avea un consum de 2l/100 km. Deci e normal ca consumul instant care arata l/100 km sa difere. In primul caz iti va arata 10l/100 km, iar in al doilea 2l/100km.
Sper ca ai inteles explicatia mea.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

 

Offline Tatallor

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #674 : 12.Iul.2020, 12:03:11 p.m. »

Ai testat daca in frana de motor iti arata constant zero? Daca da, atunci de ce crezi ca in situatia descrisa de tine ar trebui sa fie constant consumul? Aveai climatizarea pe auto? Aveai lumini pornite?
Ai testat ce afiseaza daca opresti, scoti din viteza si lasi sa mearga la "ralanti"?  Consumul instant afisat este constant?

Am testat ieri toate variantele si n-am reusit sa concluzionez nimic. Pur si simplu e aleatoriu, iar consumul instant fluctueaza in aceleasi conditii de rulare.
  • Suzuki Vitara 1.4 Passion 2WD MT Galactic Grey Metallic
 

Online ntire2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #675 : 12.Iul.2020, 04:52:38 p.m. »
E o eroare în soft, la reprezentarea aia "grafica" din bord cred ca e o variabila care depinde de valorile date de cum se învârt rotile (când masina sta pe loc la relanti bara de consum e teapana)
Si care n-ar avea ce cauta în ecuatia respectiva.
Eu îi iert pe aia de au facut softul, ca sunt din aceeasi bransa si numai cine nu munceste nu greseste.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Dogy

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #676 : 12.Iul.2020, 10:32:35 p.m. »
Softul ca softul, pe mine ma enerveaza un pic ca nu e afisat consumul instant in cifre, nu cu o bara verde, la care sa aproximez eu. La fel si la viteza medie. Bine ca n-au pus o bara verde si in privinta kilometrilor ramasi de parcurs.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Online ntire2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #677 : 12.Iul.2020, 10:51:47 p.m. »
La Ignis arata consum si de 30 la suta când îi dadeam talpa, era reprezentat prin cifre si unii au considerat stresanta chestia asta.  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online Catalln

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #678 : 12.Iul.2020, 11:01:12 p.m. »
Sunt informații / opțiuni pe care trebuie sa le bagi în modul "ignor" pentru sănătatea dumneavoastră... asa era o reclamă.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline Flamaropol

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #679 : 15.Iul.2020, 01:56:55 p.m. »
Salutare tuturor,

Am vazut in cateva tutoriale despre noul vitara 1.4 boosterjet faptul ca dupa ce se trece in modul sport, are o acceleratie senzationala care la drum lung, la depasiri te ajuta enorm.
Stiu ca modul sport este posibil doar la masinile cu tractiune integrala, insa daca nu am tractiune integrala, se mai poate face vreo setare care sa fie similara cu modul sport...sau macar ceva apropiat.
Banuiesc ca raspunsul va fi ca nu, dar cine stie, poate totusi aflu ceva nou?
  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT